EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hei ! står midt i et vanskelig valg her. jeg fikk tilbud i biologi i norge men jeg fikk et tilbud til å studere medisin i utlandet . Hva bør jeg gjøre? medisin studiet er temmelig hardt men er lege-yrket tøft? er det i så fall lange vakter og sånt? hva med biologi ? det er vel litt enklere? har noen hatt et slikt valg? på forhånd takk for all svar Lenke til kommentar
technicality Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Hei ! står midt i et vanskelig valg her. jeg fikk tilbud i biologi i norge men jeg fikk et tilbud til å studere medisin i utlandet . Hva bør jeg gjøre? medisin studiet er temmelig hardt men er lege-yrket tøft? er det i så fall lange vakter og sånt? hva med biologi ? det er vel litt enklere? har noen hatt et slikt valg? på forhånd takk for all svar Hei, gratulerer med plass(er)! Jeg kan svare på biten om lege-yrket Lege yrket er ikke av de enkleste nei, Det kreves en del av deg både mentalt og fysisk. Min mening er at en burde sette seg inn i hva det innebærer og tenke på om det er hva en vil, for å jobbe som en lege er ikke noe man klarer på "meh,hvorfor ikke" mentalitet. Endret 4. august 2015 av technicality Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Vil du studere medisin eller vil du bli lege? Hvis sistnevnte, go for it. Lenke til kommentar
dingenogdubben Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Tar du biologi ender du antagelig opp som forsker. Er det noe du kunne tenke deg? Medisinsk forskning er spennende. Legeyrket er unikt, det samme er studietiden. Jeg kunne ikke tenke meg noe annet. Du får til det du vil. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Tar du biologi ender du antagelig opp som forsker. Er det noe du kunne tenke deg? Medisinsk forskning er spennende. Legeyrket er unikt, det samme er studietiden. Jeg kunne ikke tenke meg noe annet. Du får til det du vil.Tar man biologi ender man høyst sannsynlig opp med en jobb som ikke er spesielt relevant til den kompetansen man sitter på. Eventuelt som lærer i videregående skole. Faste forskningsstillinger åpner seg som regel bare når den forrige har pensjonert seg eller gått i graven. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Jeg kjenner en som tok master i biologi på UiO og hun brukte lang tid på å finne jobb. 1 Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Du kan ta ta en bachelor i Biologi for så å søke på graduate entry medical programe i utlandet (fire år). http://www.medicalstudyguide.com/fast-track-medical-program.html Bare for å gi deg et alterntiv til som du må tenke over! Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Hei ! står midt i et vanskelig valg her. jeg fikk tilbud i biologi i norge men jeg fikk et tilbud til å studere medisin i utlandet . Hva bør jeg gjøre? medisin studiet er temmelig hardt men er lege-yrket tøft? er det i så fall lange vakter og sånt? hva med biologi ? det er vel litt enklere? har noen hatt et slikt valg? på forhånd takk for all svar Det spørs hva du har interesse for. Biologi og medisin leder til svært ulike jobbsituasjoner. Å være lege er vel mer en livsstil enn en jobb. Skal du studere biologi bør du vite at det er altfor mange biologer i Norge, og det kan bli vanskelig å få en relevant jobb dersom de ikke er helt i toppsjiktet av biologer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå