Gå til innhold

Hva betyr "(private shower.WC Shared bathroom)"?

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bodd på forskjellige  billige hoteller i den russiske områder i Berlin hvor hotellene har vært ombygde leiegårder. Har der engang hatt et rom hvor det var dusjkabinett på rommet, men bad med wc var på gangen.

Sjekk om du finner bilde eller beskrivelse av rommet på tripadvisor.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg ikke er en reisevant person og når jeg først reiser blir det budsjett. Når jeg sorterer treffene på pris må man bla seg gjennom ganske mye sovesalplasser og enkeltrom med felles dusj og WC før man kommer til enkeltrom med egen dusj og eget toalett.

Hvorfor kan man ikke sortert blort slikt i treffene sine?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hotellbookingsiter ser selvsagt veldig forskjellige. Det er flere hotellbookingsiter som lar deg sortere på for eksempel om det er bad på rommet. Problemet er at data om hotellene ofte er mangelfull eller gitt på forskjellig format så slike filtre virker ikke alltid helt som de skal.

Pass også på at på mange siter for hotellbooking viser de endel hotell plassert helt feil på kartet .... for å få flere kunder. Det er ofte hotellet som har gjort dette og hotellbookingsitene har ikke noe system for å oppdage dette.

-sjekk om adressen til hotellet stemmer med plasseringen hotellet har på kartet.

-sjekk eventuelt med Google Streetview utenfor hotellet om du er i tvil.

-Les også andres erfaringer med hotellet. Det er mange falske omtaler så ta det du leser med en god klype salt, men bilder og kommentarer som går igjen kan gi deg et inntrykk av stedet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hotellbookingsiter ser selvsagt veldig forskjellige. Det er flere hotellbookingsiter som lar deg sortere på for eksempel om det er bad på rommet. Problemet er at data om hotellene ofte er mangelfull eller gitt på forskjellig format så slike filtre virker ikke alltid helt som de skal.

Pass også på at på mange siter for hotellbooking viser de endel hotell plassert helt feil på kartet .... for å få flere kunder. Det er ofte hotellet som har gjort dette og hotellbookingsitene har ikke noe system for å oppdage dette.

-sjekk om adressen til hotellet stemmer med plasseringen hotellet har på kartet.

-sjekk eventuelt med Google Streetview utenfor hotellet om du er i tvil.

-Les også andres erfaringer med hotellet. Det er mange falske omtaler så ta det du leser med en god klype salt, men bilder og kommentarer som går igjen kan gi deg et inntrykk av stedet.

Hehe, de kunne prøvd å oppgi falsk beliggenhet til meg... feil kan alle gjøre men når man feilopplyser med vilje for tilegne seg fordeler så blir jeg veldig vanskelig å ha med å gjøre. Hadde nok endt med gratis opphold :p

Lenke til kommentar

Hehe, de kunne prøvd å oppgi falsk beliggenhet til meg... feil kan alle gjøre men når man feilopplyser med vilje for tilegne seg fordeler så blir jeg veldig vanskelig å ha med å gjøre. Hadde nok endt med gratis opphold :p

Høres ikke ut som om du har reist noe særlig. Det er alltid noen andre de kan skylde på. Gratis opphold får du neppe.

Har ca. 90 hotellnetter i året over hele verden så jeg er relativt kjent med triksene de kan prøve seg på. Om det er et kjent eller bra hotell så kan det være mange i nærheten som tar nesten likt navn. Hoteller kan også ha andre avdelinger hvor standarden er en helt annen. Du kan oppleve å få kjellerrom og selv om det står at det er vindu så kan det være murvegg rett inntil eller det kan være en lysgrav.

Som oftest går det greit, men det lønner seg alltid å gjøre research. Treffer ofte folk som går i fellene som jeg klarer unngå.

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om du har reist noe særlig. Det er alltid noen andre de kan skylde på. Gratis opphold får du neppe.

Har ca. 90 hotellnetter i året over hele verden så jeg er relativt kjent med triksene de kan prøve seg på. Om det er et kjent eller bra hotell så kan det være mange i nærheten som tar nesten likt navn. Hoteller kan også ha andre avdelinger hvor standarden er en helt annen. Du kan oppleve å få kjellerrom og selv om det står at det er vindu så kan det være murvegg rett inntil eller det kan være en lysgrav.

Som oftest går det greit, men det lønner seg alltid å gjøre research. Treffer ofte folk som går i fellene som jeg klarer unngå.

Har ikke reist noe særlig nei men vet hvilke rettigheter jeg har. Skylder de på andre ber jeg om skriflig dokumentasjon... kommer jeg ikke frem noe vei så tar jeg det med kredittkortselskap for jeg betaler så klart reiser med kredittkort.

Har klaget og fått refundert på kredittkort flere ganger og fått medhold alle gangene... en gang i forbindelse med ett hotellopphold. På grunn av dårlig wifi på hotellrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...