Patrick123 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg har et spørsmål om vinklingen på sidespeilene. Skal/bør/kan de være vinklet ørlite granne nedover slik at du ser litt av bakken i nærheten av bakhjulene? Jeg tenker på ting som parkering, og det å "sikte" seg inn på linjene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Det viktigste er vel å kunne se bakover når du kjører, ikke se om dekket er på linjen eller ikke... Sikter du speilet så langt ned ser du vel minimalt bakover, du kan heller åpne døra og se ut der når du skal parkere så du ser linjen om du trenger det. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Nei, du skal ha god sikt bakover i trafikken, har ingenting med parkering å gjøre, selv om du selvsagt kan bruke speilene til det også. Men hvis du har de så vinklet at du ser bakdekk tenker jeg at du ikke ser noe som helst, noen speil har dog en vinklet del øverst så du får begge deler, noen har også ekstraspeil for det. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 På (noen) nye biler senker speilene seg når man setter bilen i revers, slik at man ikke ser lengre bak enn bakdekket.Jeg synes det er utrolig irriterende og får lyst til å klippe av ledningene hver gang jeg ser slike elektriske speil.Speil (og biler generelt) var bedre før. Da så man i alle fall hvor man rygget. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Okei, takk for svar Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 På (noen) nye biler senker speilene seg når man setter bilen i revers, slik at man ikke ser lengre bak enn bakdekket. Jeg synes det er utrolig irriterende og får lyst til å klippe av ledningene hver gang jeg ser slike elektriske speil. Speil (og biler generelt) var bedre før. Da så man i alle fall hvor man rygget. Det vil vel være en bedre løsning å deaktivere funksjonen.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 På (noen) nye biler senker speilene seg når man setter bilen i revers, slik at man ikke ser lengre bak enn bakdekket. Jeg synes det er utrolig irriterende og får lyst til å klippe av ledningene hver gang jeg ser slike elektriske speil. Speil (og biler generelt) var bedre før. Da så man i alle fall hvor man rygget. Det vil vel være en bedre løsning å deaktivere funksjonen.. Hvorfor gjøre det enkelt? Synes det er en ganske snop funksjon innimellom. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Det vil vel være en bedre løsning å deaktivere funksjonen.. Ikke alle forstår at man kan rote med sikringer. Og ikke alltid er sikringene kun for den ene funksjonen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Det vil vel være en bedre løsning å deaktivere funksjonen..Ikke alle forstår at man kan rote med sikringer. Og ikke alltid er sikringene kun for den ene funksjonen. Snakker vi om en bil fra åttitallet? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Det vil vel være en bedre løsning å deaktivere funksjonen..Ikke alle forstår at man kan rote med sikringer. Og ikke alltid er sikringene kun for den ene funksjonen. På min bil er det bare ett par klikk i innstillingene til bilen så er den funksjonen skrudd av. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Som regel er det bare å sette bryteren til fører speilet eller mellom speilene så stopper det høyre speilet i å gå ned når man setter bilen i reverse. Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Synes det er en kjekk funksjon jeg, ryggekamera og speil som går nedover i revers. Det er ikke uten grunn at de fleste nyere biler har denne funksjonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå