Gå til innhold

Oppgradering av gaming PC

Anbefalte innlegg

Datamaskinen tok plutselig kvelden mens jeg spilte Witcher 3, og nekter nå å starte. Når jeg slår den på, går én av viftene på fullt mens de andre bare vipper frem og tilbake. Antar at problemet enten er hovedkortet eller strømforsyningen - men jeg har ikke brydd meg med å diagnostisere videre. Kjøpte meg ny laptop i stedet.

Men nå vil jeg gjerne fikse den - en laptop kan ikke måle seg med triple monitor stasjonær. PCen ble bygd av undertegnede på tampen av 2009, og har fungert strålende - inntil nylig. Har oppdatert RAM og systemdisk, og i skrivende stund inneholder den følgende komponenter:

CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

MOBO: ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3

GPU: 1 x Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5

RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

Disk 1: OCZ Vector 150 Series 240GB

Disk 2: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

PSU: Chieftec A-135 Series 750W PSU

Jeg tenker i alle fall å erstatte hovedkortet, da det teoretisk sett skal støtte to skjermkort, men layouten hindrer dette fysisk fra å være mulig. Og da blir det muligens nødvendig å erstatte CPUen også. Skjermkortet fungerer inntil videre (overraskende bra faktisk), men jeg vil ha mulighet til å oppgradere til noe fett, gjerne i SLI/Crossfire. Strømforsyningen burde kanskje heller vært 1000W, eller?

Jeg satte meg godt inn i komponent-verden for seks år siden, men har vært helt ute av gamet siden den gang. Noen tips til hva som bør oppgraderes, evt. forslag til nye hardware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...