KoKo_ Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hei Jeg har en ASUS G750JH 17.3", men har litt lite plass. Kan jeg bytte ut det optiske drevet med en HDD? Og hvilken adapter trenger jeg i tilfelle som passer til min PC? Eventuelt er det plass til en disk til internt? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Hei Jeg har en ASUS G750JH 17.3", men har litt lite plass. Kan jeg bytte ut det optiske drevet med en HDD? Og hvilken adapter trenger jeg i tilfelle som passer til min PC? Eventuelt er det plass til en disk til internt? Har forgjengeren (G75jh) den sitter det 2 disker i, av det jeg kan huske så er din tilnærmet identisk og skal ha plass til 2 disker hvis de da ikke allerede står i. http://www.ebay.com/itm/SATA-2nd-HDD-SSD-Hard-Drive-Caddy-for-12-7mm-Universal-CD-DVD-ROM-Optical-Bay-/280820379708 Noe slikt er hva du trenger for å bytte ut optisk drev med en hdd. Ikke hatt behov selv så kan ikke gi deg en spesifik en Fant ett bilde til deg like så godt http://img1.lesnumeriques.com/test/81/8145/DSC01206.jpg Endret 4. august 2015 av technicality Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Hei og takk for tips! Jeg åpnet opp og sjekket, der har jeg en plass ledig til venstre, men mangler brakketten til å feste harddisken i, er dette noe som er lett å få tak i? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hei og takk for tips! Jeg åpnet opp og sjekket, der har jeg en plass ledig til venstre, men mangler brakketten til å feste harddisken i, er dette noe som er lett å få tak i? Hmmm rart, pleier vanligvis å sitte i. http://www.asusparts.eu/en/Asus-13GNY81AM020-1 Her har du den iallefall. Knallgod maskin eller hva ? Jeg tror jeg kommer til å kjøpe fra G serien igjen neste gang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Du trenger egentlig ikke originalramma. Det som teller er om disken sitter passe godt fast og ikke ligger løst. Sett et par brede strikker rundt disken så sitter den sikkert godt og støtabsorbert. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Du trenger egentlig ikke originalramma. Det som teller er om disken sitter passe godt fast og ikke ligger løst. Sett et par brede strikker rundt disken så sitter den sikkert godt og støtabsorbert. Kan sikkert bruke borrelås eller dobbeltsidig teip og eventuelt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Jeg har en Asus G73sw. Den er diger, og åpenbart inspirert av et stealth-bombefly. Den er desverre kun utstyrt med en harddisk, men har plass til to. Jeg har bestillt en SSD som jeg vil montere. For at den skal sitte skikkelig fast, har jeg handlet en sånn harddiskramme som man fester den med. Laptopen har plass til to harddisker, men kun en ramme, så da måtte jeg ha en til. Jeg fant dette på Ebay. Jeg søkte etter noe slikt som Asus G73sw HDD bracket. Prøv det du også, bare med modellnavnet på din maskin. Ja, jeg har prøvd midlertidig å sette inn en harddisk nummer to uten å skru den fast. Det fungerte, men jeg ble litt nervøs av å mangle muligheten til å skru den skikkelig fast. Nå skal både SSD og den gamle harddisken sitte skikkelig, for dette er en bra maskin som har mange år foran seg enda. Ebay hadde altså en harddiskramme som passer i min maskin. Søker du eter tilsvarende for din modell, kan det godt hende at de har. Ebay har flere typer. Noen er formet som en CD-spiller, så du kan bytte ut CD-spilleren med en harddisk. De har også sånne som brukes for å feste harddisken på harddisk-plassen. Se på bildene, og sammenlikn gjerne med den du har fra før. Maskinen min har som sagt plass til to harddisker som lett kan byttes fra et panel på undersiden. Men det stod kun en disk i, og det fulgte ikke med sånn brakett som man trenger for å sette inn en til. Endret 4. august 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Takk for tips! Har allerede bestilt delen fra asusparts, så jeg tester den først. Noen tips til harddisk som gir mest plass og pålitelighet for pengene? Trenger ikke mange TB, og trenger heller ikke SSD da det kun er ment som datalager. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Bestilte denne: http://www.proshop.no/Harddisk/HGST-Travelstar-7K1000-1TB-HDD-2394803.html Satser på at den passer og det fungerer med brakketen når den kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå