add2 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Ønsker Internettforbindelse i garasje som står 3m fra hus, trådløst signal pr i dag er ubrukelig i garasje. Enkleste forbindelse mellom hus å garasje er røret som tilførselskabelen (230 V) til garasje går i. Denne går fra sikringsskap i hus som står i nærheten av router. Det er god plass i røret til å få trekt en Nettverkskabel men dette betyr at de må ligge tett inntil hverandre ca.10 m. 230v kabelen er en pfsp 3x4+ jord. jordkordeler som ligger tvistet rund som skjerm under første lag med isolasjon. Noen som vet om dette lar seg gjøre uten å få datakabelen full av støy ? i så fall hvilken type ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Det vil nok gå greit med en skjermet kabel. Dog er det etter min viten ulovlig å trekke nettverkskabler i samme rør som strømkabler. Endret 4. august 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Ville ha gått for fiber og media converter, men snakker da om en litt dyrere løsning med convertere og hjelp fra en telemontør til og få terminert fiber i begge ender. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Det vil nok gå greit med en skjermet kabel. Dog er det etter min viten ulovlig å trekke nettverkskabler i samme rør som strømkabler. Hvor har du hørt/lest dette? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Det vil nok gå greit med en skjermet kabel. Dog er det etter min viten ulovlig å trekke nettverkskabler i samme rør som strømkabler. Hvor har du hørt/lest dette? Har hørt det samme selv, at det ikke er lov. Finner masse på Google, f.eks dette http://www.byggebolig.no/el-installasjon-forskrifter-lover-regler/cat-6-kabel-i-samme-ror-som-strom/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå