Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det noen som har begynt med 10G nettverk hjemme?

Anbefalte innlegg

Ser at prisene nå begynner å bli ganske hyggelige for privatpersoner, nettverkskort kan fåes for under 500kr (SFP+) og flere switcher med opptil 4 10G sfp+ porter kan fåes for 2-3000kr. Eller venter folk enda på 10G med RJ45?

Jeg har aldri brukt SFP+ før, fungerer det ganske likt med tanke på oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, fortsatt for dyrt, samt at Windows maskinene ikke kan dytte nok data til å fylle opp Gigabit linken riktig enda.

Men drømmen er å ha ett sentralt SAN med 2x host maskiner for VMer som kjører fra denne, selvsagt via 10Gb linker for å sikre  nok båndbredde og rask "failover" om du vil flytte en VM fra Host A til Host B.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er dette er nok fiber ikke RJ45 plugg, og det må kobles i f.eks cisco switcher.

Rene PCI-E 10 gigabit kort koster mye:

INTEL Ethernet Converged Network Adapter

Er lite poeng om de fleste ikke har over 100 mbit internetlinje.

Lenke til kommentar

Problemet det ikke finnes RJ45 SFP moduler som klarer raskere en 1.25Gb/s så man må nok bruke SFP+ eller fiber.

Lenke til kommentar

Jeg har importert en god del brukte Quanta LB4M, og vurderer noen brukte Blade G8000. Men de har bare 2 SFP+ Porter. De me 4 SFP+ porter koster fort 5000kr, men det er noen under 3000kr(som blir plukket opp rimelig fort).

Istedenfor så følger jeg med på brukte IBM G8264, det er noen som går for under 20000kr.

Ønsker du nytt så har du Dell x4012 med 12 SFP+ porter for 15000kr

Endret av siDDis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...