Yawa Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Heisann. Dette virker kansje til å være ett rart spørsmål, men faktumet er at jeg er på utkikk etter et ord som kan erstatte ordet "kjøretøy", og som dekker de nevnte kjøretøyene (bil, båt, lastebil, traktor mm.). Ordet skal brukes i adresselinjen til et nettsted, og bokstaven "ø" kan til tider være litt kronglete å få til å bli forstått i alle nettlesere etc... Så jeg forsøker å finnet et enkelt ord som kan vøre like forklarende. Adresselinjen er slik: https://www.domene.tld/side=Tuning&vis=kjøretøy&id=99 Her burde jeg velge et annet ord enn kjøretøy. Motorvogn føler jeg blir litt rart, men kan jo brukes... Men andre alternativer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Fremkomstmiddel? Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hva med fremkomstmiddel? 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Motorvogn (edit: eller, for den del, kjøretøy) dekker i alle tilfelle ikke båt. Fremkomst- eller transportmiddel høres mer passende ut. Endret 4. august 2015 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Du veit ikkje ka du snakka om Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Frekomstmiddel/transportmiddel, ja. 1 Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Takk takk for gode forslag Alle ble tatt opp til vurdering, og "kjerre" og "doning" var ikke aktuelt å bruke på et kommersielt nettsted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå