FelixKalle Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Heisann, har klart å overklokke min i7 4770k litt for mye, og vil gjerne ha prosessoren tilbake til standardinnstillinger. I såfall hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hva slags HK har du? Hvis det er helt sort (du kommer ikke inn i BIOS en gang) så har du en dip switch på hovedkortet du kan flytte. Noen HK har også en egen reset-knapp, og noen har også A og B BIOS (så man kan bytte BIOS og kopiere denne tilbake til den andre). Post mer info - posten din er dårlig. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Der er muligvis en failsafe profil du kan laste inn i bios. Det har det vært på mine 2 seneste hovedkort. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Der er muligvis en failsafe profil du kan laste inn i bios. Dette som kalles Clear CMOS ja. Kan gjøres på mange måter, f.eks dip switch, reset-knapp, ta ut batteriet eller laste opp B bios og kopiere tilbake til A. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Det enkleste er å bare ta en titt i manualen til ditt hovedkort om hvordan du gjør det. Har du ikke manualen så er det bare å søke på nett etter en. Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Hva slags HK har du? Hvis det er helt sort (du kommer ikke inn i BIOS en gang) så har du en dip switch på hovedkortet du kan flytte. Noen HK har også en egen reset-knapp, og noen har også A og B BIOS (så man kan bytte BIOS og kopiere denne tilbake til den andre). Post mer info - posten din er dårlig. Har et Asus Z87 Pro. Jeg kommer meg helt fint inn i bios, som sagt er det bare prosessorhastigheten jeg vil ha tilbake til standard. Jo, forresten ser at det er et rundt batteri på hovedkortet. Hvor lenge skal man ha det ute? Endret 4. august 2015 av FelixKalle Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hvis du kommer inn i BIOS så kan du 'reset factory default' der inne. Hvis du kun vil gjøre noe med CPU freq. senker du "CPU Ratio". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå