Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt grommere lyd i Avensis

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en Toyota avensis som første bil eg er meget fornøyd med det meste med den utenom lyden. Den har jo 150hk å 2 liter motor men "bråker" mindre en en 206 med 60 ponnyer -.- er det noe jeg kan gjøre med dette eller er det bare og spare til jeg har råd til en bedre bil? Jeg er da 17 år og syntes atm at sånn brommelyd er litt kult til en viss grad.

Kompis med civic med 1.6l som hørres sprekere ut en min og det er litt teit, syns forøverlig mine 150 kh (pluss/minus de som har sluppet fri gjennom årene) er mer en verdig nokk til og ha litt kulere lyd en den fra fabrikken.

Tenker mest på noe som feks ny lydemper eventuelt deler av eksos som kan gi bilen en litt grommere brumme lyd, vill ikke gå over the top men noe som det hvertfall kan hørresbrumme når jeg gir på litt på sletta ?

Takker på forhånd for svar til de av dere som ikke kommer med sine syn på va som er kult eller ikke å som faktisk er oppegående nokk til og svare på spm mitt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avensis er en familie bil, det blir dessverre for dumt og harry å ha noe grommere lyd på en sånn.

Spar heller til en litt mer sporty bil, f.eks. MR2 turbo hvis du liker toyota, da får du en fin lyd som kler bilen. Avensis, hold den original.

Endret av Iceman22
  • Liker 2
Lenke til kommentar

H.A.M har forstått det, jeg er ikke ute etter sån harry anlegg som volvo gutta kjører med men noe som lager litt brummelyd ser jeg ikke feilen i.Er forsåhvid enig i at Avensis ikke er det kuleste men sto mellom Avensisen (sølv sedan 2000 modell) og div 3 serier bmw med knappe 116 hest. Å det er hvertfall ikke kult og kjøre bmw eller audi når en "familiebil" tar råtta på en mellom lyskryssa, men takker for svara ?

Lenke til kommentar

Beklager men den bilen H.A.M. poster får meg lyst til å stikke en finger langt bak i halsen og spy, den ser ikke ut. Selv en orginal BMW 316, Volvo, Opel, Subaru, Alle andre bilmerker eller den rimeligste Audi A4 ser 100% bedre ut den spyferdige Toyotaen. Jeg har heller kjørt rundt i en Prius enn den som H.A.M. postet og det er den siste bilen jeg ville ha kjøpt av alle som finnes på markedet. Jeg hadde før kjørt rundt i en handicap scooter med maks fart på 11 km/t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...