Naskeladden Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hei, har kjøpt meg en Toyota avensis som første bil eg er meget fornøyd med det meste med den utenom lyden. Den har jo 150hk å 2 liter motor men "bråker" mindre en en 206 med 60 ponnyer -.- er det noe jeg kan gjøre med dette eller er det bare og spare til jeg har råd til en bedre bil? Jeg er da 17 år og syntes atm at sånn brommelyd er litt kult til en viss grad. Kompis med civic med 1.6l som hørres sprekere ut en min og det er litt teit, syns forøverlig mine 150 kh (pluss/minus de som har sluppet fri gjennom årene) er mer en verdig nokk til og ha litt kulere lyd en den fra fabrikken. Tenker mest på noe som feks ny lydemper eventuelt deler av eksos som kan gi bilen en litt grommere brumme lyd, vill ikke gå over the top men noe som det hvertfall kan hørresbrumme når jeg gir på litt på sletta ? Takker på forhånd for svar til de av dere som ikke kommer med sine syn på va som er kult eller ikke å som faktisk er oppegående nokk til og svare på spm mitt ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Sportsfilter og ny lyddemper vil jo gjøre litt. Men ikke akkurat en grom bil i utgangspunktet Ikke forvent deg alt for mye. Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Er vel ingenting som er kulere enn en anonym bil som kjører fletta av en riskoker? *Er såklart kult med litt lyd.... Endret 4. august 2015 av Unlikely Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Når jeg blir passert av en A-til-B-bil med "gromlyd" lurer jeg på hva som feiler eksosanlegget. Det er kanskje et mindretall rånere som synes det er stilig, men resten av verden vil nok heller smile oppgitt. 2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Et hull i eksosen så vil den nok bråke x) Enig med resten her, er jo bare deilig å ha en stillegående bil. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Til en Avensis hadde jeg vært måteholden. Litt brumming er greit, men å få et skikkelig "respektanlegg" blir bare teit. i tillegg må du ha synlig eksos. Er ikke lenge siden jeg passerte en Avensis med litt styling. Kult med skjørt og synlig eksosenderør. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Avensis er en familie bil, det blir dessverre for dumt og harry å ha noe grommere lyd på en sånn. Spar heller til en litt mer sporty bil, f.eks. MR2 turbo hvis du liker toyota, da får du en fin lyd som kler bilen. Avensis, hold den original. Endret 4. august 2015 av Iceman22 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Tja, med litt jobb kan Avensis fint stå frem som litt mer sporty. A dra inn MR2 som et alternativ? Javel... kan det tenkes at mannen trenger plassen i en Avensis. Hvorfor ikke kjøpe en Audi TT? Eller en Porsche? Endret 5. august 2015 av H.A.M. Lenke til kommentar
Naskeladden Skrevet 8. august 2015 Forfatter Del Skrevet 8. august 2015 H.A.M har forstått det, jeg er ikke ute etter sån harry anlegg som volvo gutta kjører med men noe som lager litt brummelyd ser jeg ikke feilen i.Er forsåhvid enig i at Avensis ikke er det kuleste men sto mellom Avensisen (sølv sedan 2000 modell) og div 3 serier bmw med knappe 116 hest. Å det er hvertfall ikke kult og kjøre bmw eller audi når en "familiebil" tar råtta på en mellom lyskryssa, men takker for svara ? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Beklager men den bilen H.A.M. poster får meg lyst til å stikke en finger langt bak i halsen og spy, den ser ikke ut. Selv en orginal BMW 316, Volvo, Opel, Subaru, Alle andre bilmerker eller den rimeligste Audi A4 ser 100% bedre ut den spyferdige Toyotaen. Jeg har heller kjørt rundt i en Prius enn den som H.A.M. postet og det er den siste bilen jeg ville ha kjøpt av alle som finnes på markedet. Jeg hadde før kjørt rundt i en handicap scooter med maks fart på 11 km/t. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Jeg hadde heller valgt en Avensis enn en handicapscooter, men folk er forskjellige.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Grom lyd i en avensis ja... Blir vel fort den første riskoker Avensisen jeg har hørt om iallefall. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Tror du skal slite med å få grom lyd av en avensis. Lyd får du nok, men ikke grom lyd. Endret 8. august 2015 av Heika98 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 En familiebil skal ikke lage grom lyd. Den skal lage minst mulig lyd. 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Kompis av meg hadde en avensis herjebil. Kappa eksosen rett under bilen, stor chevy van potte med 3" utblås og tok ut luftfilteret. Ble rå lyd av det, så ikke si at det er umulig. Men løsningen er å bygge/bytte eksos ja, du sier det jo selv så jeg vet ikke hva du spør etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå