Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang må en leiekontrakt være for at depositumskonto er et krav?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen minstegrense - teoretisk sett skal selv en dags leie føre til at det opprettes depositumskonto hvis utleier krever depositum.

Det finnes ett unntak, og det er studentsamskipnader. Disse kan bruke en felles depositumskonto. Renteberegning blir ikke et problem fordi husleieloven § 11-2 sjette ledd åpner for å avtale at rentene tilfaller studentsamskipnaden.

Lenke til kommentar

Selv om vi har en pågående tvist? Han vil ha penger for diverse småting i leiligheten. Jeg mener kravet er ubegrunnet, men det spiller vel ingen rolle akkurat på dette tidspunktet? Om det viser seg at kravet hans er reelt og kan dokumenteres er jeg ham skyldig penger uansett, og da går det vel i ytterste fall til forliksrådet?

Kort og godt: kan jeg med loven på min side kreve denne summen tilbakebetalt nå, selv om vi har en pågående tvist? Om det skulle vise seg at jeg faktisk har forårsaket skade jeg må betale for skal jeg selvsagt gjøre dette i etterkant, men jeg har like fullt rett til å kreve pengene betalt inn på min konto sporenstreks?

Anonymous poster hash: 1a249...6aa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...