Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No input signal idag - alt funket i går...

Anbefalte innlegg

Hei!

I går oppgraderte jeg pcen til win10, det gikk greit. I dag når jeg slo på pcen fikk jeg bare svart skjerm og det sto no input signal... Men dette problemet har skjedd før da jeg hadde win8.1. Den gangen gikk jeg gjennom trinnene for å luke ut feil. Sjekket kabel, monitor, puttet gpu i annet pcie spor, tok ram ut og inn etc... Vet ikke helt hva som skjedde den gangen men plutselig fungerte det etter ulik prøving og feiling. Denne gangen gjorde jeg omtrent det samme men ingenting fungerer lenger... Før pcen begynte å fungere igjen. Så stikker jeg på jobb og kommer hjem, skrur på pcen og får no input signal...

Har sjekket på nettet og noen mener det kan være hovedkortet eller psuen det er noe galt med...

Jeg fikk ikke noe signal heller da jeg koblet hdmi til hovedkortet etter å ha tatt ut gpu. Så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger... Føler maskinen er skikkelig humørsyk og det gjør meg lei... Hvis noen kan hjelpe meg så setter jeg veldig pris på det. Takk!

Specs: i5 3570k @ 3,4 med evo212 kjøler

Msi gaming twin frozr Gtx 970 (175mhz OC & 175 memory OC, ingen voltage IncreAse)

8 gig ram

120 gb Intel ssd

256 gb ssd

1 tb hdd

750w sillver psu

Msi z77 gd45 hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være win 10 i seg selv. 

Jeg la inn ren 10er, brukte pcen i 1 uke, vips så var den svart og jeg fikk ikke reparert det. 

Men noe jeg finner snodig, får du ingenting? bios osv fungerte iallefall hos meg. 

Ta ut ssd/hdd-keblene , er det fortsatt 0 liv i skjermen , men ting spinner så peker det mot psu eller hk eller gpu. 

Siden du har prøvd intern gpu, så peker det mot hk,cpu eller psu. 

Da ville jeg ha forsøkt å remontere det først, samtidig jumpstartet psu alene. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Det kan være win 10 i seg selv. 

Jeg la inn ren 10er, brukte pcen i 1 uke, vips så var den svart og jeg fikk ikke reparert det. 

Men noe jeg finner snodig, får du ingenting? bios osv fungerte iallefall hos meg. 

Ta ut ssd/hdd-keblene , er det fortsatt 0 liv i skjermen , men ting spinner så peker det mot psu eller hk eller gpu. 

Siden du har prøvd intern gpu, så peker det mot hk,cpu eller psu. 

Da ville jeg ha forsøkt å remontere det først, samtidig jumpstartet psu alene.

Lenke til kommentar

Remontering av alt må man prøve uansett.

Om os dør, så skal man få booterror og kan leke i bios uansett.

Man kan også prøve å flytte på ram og antall under feilsøkingen.

Med mindre man har annen hardwarw/ venn man kan sette i deler hos, så finner man aldri ut av om det er cpu eller hk.

I 99.99999% er det hk da.

Psu pleier å fungere bra om den lar seg junpstarte. Er iallefall ikke garantert synderen da.

Lenke til kommentar

Sjekket at begge kablene som sitter i hovedkortet er ordentlig inne? Er det livstegn i fra PC i det heletatt?

Prøvd å resette BIOS via hovedkortet?

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=31222.0

Ja det er det som er merkelig. Pcen starter som den alltid har gjort. Ingen ulyder etc. Men ikke noe signal og tastatur og mus funker ikke.

Tenkte å prøve å raserte bios snart... Etter jeg har sjekket kablene

Lenke til kommentar

Hei igjen! Nå har jeg prøvd å ta ut ram og sette inn igjen. Foreløpig har jeg en ram brikke i. Jeg har tatt ut gpu. Prøvd med intern gpu. Hdmi koblet til hovedkort. Jeg har koblet fra alle ssd og hdd (ikke strøm, bare sata). Jeg har tatt ut cmos batteri og inn igjen. Fikk ikke noe bilde (heller ikke av bios). Og nå har jeg prøvd å jumpstarte psu med binders. Koblet alt fra hovedkort (tror jeg)og skrudde på bryteren til psu med binders. Ingenting skjedde. Betyr dette at psu er dårlig? Virker sånn, men jeg synes det er vanskelig å vite om alt er gjort rett selv om jeg har fulgt walkthroughs...

I så fall hvis psu (eller hk) er dårlig kan det forklare hvorfor jeg plutselig mistet bildet i går (no input signal) for så å fungere igjen etter at jeg hadde åpnet maskinen og egentlig ikke rørt noe, også ikke fungere igjen i dag? Og nå har jeg gjort alt dette og jeg har fortsatt ikke noe bildet.... Som tidligere nevnt når jeg fikk no input signal så fungerte ikke USB portene heller (tastatur og mus reagerte ikke, selv om det var lys på musen)

Rart! Burde jeg kjøpe ny psu eller også hk? Burde jeg levere den til en tekniker i Bergen? Takk for at dere hjelper meg forresten:)

Lenke til kommentar

ingen som har en psu du kan prøve? 

Hvilken landsby bor du i

Nei dessverre. Hadde en kamerat som jeg kunne prøvd med, men han har nettopp flyttet til Lillehammer . Jeg bor i Bergen .

Har satt sammen datamaskinen igjen nå. Samme som før. Alt starter normalt. Ingen ulyder. Virker som USB portene funker men hvis jeg trykker på tastaturet får jeg ingen respons . No input signal står det fortsatt. Irriterende og dumt.

Så nå funderer jeg på om jeg skal prøve å selge datamaskinen. Folk kan jo bruke de andre delene. Eller så tenkte jeg å bygge et mini itx i fremtiden, men tenkte egentlig å vente til 2016. Men kanskje jeg må gjøre det nå. Da må jeg jo skaffe nytt hk så kanskje det blir løsningen på problemet. Siste mulighet er jo å levere til en tekniker i Bergen, men har ikke peiling på hvor dyrt det er og om det lønner seg...

Lenke til kommentar

jumpstart psu rett, men sett en vifte på eller 2. evt en hdd som spinner. 

Vifta på psu er ofte av uansett på lav last i nyere modeller. 

Spinner denne så fungerer den kanskje, da ville jeg ha kjørt en rma på HK alene. 

Den eller psu må det da være. 

For å unngå jordfeil, så legg HK på gulvet og boot hele pcen, har sett lignende før hvor folk ikke har brukt rett plasserte avstandsskruer og det kortslutter mot kasse ol. 

Lenke til kommentar

jumpstart psu rett, men sett en vifte på eller 2. evt en hdd som spinner. 

Vifta på psu er ofte av uansett på lav last i nyere modeller. 

Spinner denne så fungerer den kanskje, da ville jeg ha kjørt en rma på HK alene. 

Den eller psu må det da være. 

For å unngå jordfeil, så legg HK på gulvet og boot hele pcen, har sett lignende før hvor folk ikke har brukt rett plasserte avstandsskruer og det kortslutter mot kasse ol.

OK takk for svar. Jeg får prøve dette i morgen i så fall, hvis jeg får tid. Det jeg synes er merkelig er at det av og til fungerer også fungerer det ikke... Man skulle tro at det var en åpenbar feil i så fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...