The Norwegian Drone Pilot Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei jeg heter Tom-Helge. Jeg har et lite spørsmål til dere. Hva ville dere ha valgt mellom: Mandrake Linux 9.2 RC2 Red Hat Linux 9 Fedora Core 1 Linux, Slackware Linux 9.1 SuSE Linux 9 Pro Altså hvilken Linux er best når det anngår brukervennlighet, grafikk utsende, og som har god støtte for S-ATA harddisker. Og hva er egentlig de Source ISO'ene man får lastet ned til f.eks Fedora Core 1 Linux. Hva kan man bruke de 3 Source ISO'ene til. Hilsen Tom-Helge Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Fedora Core 1.0 definitvt på gratisfronten. På den kommersielle uten tvil SuSE 9.0 PRO. Begge er rene og fine distribusjoner, men den siste er nok mer komplett for hjemmet med bedre multimediastøtte. Med mindre du ikke er utvikler eller har spesiell interesse for kildekoden til Fedora er source-ISOene uaktuelle. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg tror jeg ville valgt Fedora Core 1(AKA RedHat 10). Begrunnelse: Den er nyest, har apt/yum out of the box-støtte(geniale pakkesystemer) Alle som har prøvd den skryter... Source-cdene trenger du ikke, de er beregnet på utviklere. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg er nybegynner på Linux, men ville valgt SuSE 9. Jeg har ikke prøvd Slackware, men jeg synes Fedora Core 1 var ganske treg på min pc. Jeg har litt den samme erfaringen med Mandrake og Redhat. Jeg ville gått for SuSE 9 PRO, selv om mine personlige erfaringer er at SuSE 8.2 er mere stabil. Men, som sagt, jeg er bare en nybegynner. Har heller ingen erfaringer med S-ATA. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vil absolutt anbefale Fedora Core 1, siden Red Hat Linux 9 i realitet bare er en gamlere verjson faller den naturligivs bort. Suse og Mandrake er også fine distroer . Angående de 3 source-cdene er det bare cder med kildekoden til alle programmene på cd 1-3. Du kan bruke de til å kompilere pakkene fra source, eller redigere kildekoden dersom du har kunnskap nok til det. For å si det på en annen måte: Du har ikke bruk for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå