Gå til innhold

gaming pc 10k bygge selv

Anbefalte innlegg

trenger ikke os, hdd (250gb sdd må jeg ha)

skal bygge selv målet er å spille spill som bf4 på ultra og kanskje witcher 3 på high

må ha med skjerm i prisen MÅ være 1 ms

kan ikke kjøpe noe over 11k ink skjerm mus tastatur

også vil jeg ha aftermarket cooler og overklokke muligheter

skal kjøpe straks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store krav -.-

Hvorfor, hva er det som er store krav

Tror at du må legge til 3 lapper til for at dette skal bli mulig. da er det eks. mus/tastatur

har funnet pcer på 10k men kan du hjelpe meg med best price for the performance

Det bør vel være mulig å få til noe med en i3, GTX 970, Samsung 850 Evo 250 GB og ellers nogenlunde rimelige deler?

redigert: hvis man gir slipp på overklokkingsmuligheter på CPU

Hei, vil helst ha i5 har lest litt rundt og har kommer frem til noe slik som jeg poster nedenfor

i3 kan ikke klokkes.

Det eneste som går er en annen 2 kjerner, G3258. Om det vil oppnå alle kravene til TS er jeg usikker på men det kan ikke være langt unna.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=196918&view=m

Hei ville ikke i5 4790k være ganske enkel å få med i budsjettet

tenkte 250 gb samsung sdd

i5 overklokkbar

370 eller 380 amd eller 960 ti  4 gb

strømforsyning 750 watt

8 gb ram

hovedkort

corsair kabinett eller nxzt

har os

skjerm må være inkludert i prisen som duger har hørt at mennesket ikke ser forskjell på 8 ms og 1ms er dette sant en venn av meg sier at ms i skjerm er veldig viktig for spill

vil hvertfall ha skjerm som kan spille på 1080p 1k og ikke noe input lag og tear screening

skjerm og mus kjøper jeg selv så trenger ikke å ta med i budsjettet

Lenke til kommentar

i5 overklokkbar

strømforsyning 750 watt

8 gb ram

hovedkort

vil hvertfall ha skjerm som kan spille på 1080p 1k og ikke noe input lag og tear screening

Skal du ha 4690K og monitor med G-sync (siden du nevner tearing) så snakker vi 13K.

Lenke til kommentar

i5 overklokkbar

strømforsyning 750 watt

8 gb ram

hovedkort

Skal du ha 4690K og monitor med G-sync (siden du nevner tearing) så snakker vi 13K.

http://imgur.com/l9R29EU

kan man ikke få gsync ved å bruke software / drivers? tenkte på som v-sync eller fps cap eller vertical sync triple buffering

men hva med dette ser dette bra ut? som sagt prøver å holde meg innen budsjettet og 1551 er veldig dyrt (hovedkortane), og dette ser ut som det kommer på c.a 10000,- med skjerm, uten mus/tastatur/headset/os/musmatte osv. de skaffer jeg utenfor budsjettet.

pls si om noe er ikke kompatibel, og det er flaskehals elller forbredinger osv. har bestemt meg 970 blir utenfor budsjett koster for mye oppgraderer til den etter at jeg har betalt husleia, reparert bilen osv. om noen måneder og kjører den i sli med 960

er 4 gb bra med skjermkort overklokkbar osv.

vær så snill å hjelp gleder meg til å bygge

edit: jeg tør å påstå at jeg ville ha kunnet dratt witcher som er syk på grafikk osv. på medium ved å overklokke gpu'en litte granne og holde 45+/- fps average med det opsettet eller hva tenker dere?

Endret av Supirand
Lenke til kommentar

I ren gaming mener jeg bestemt du prioriterer feil her.

2 kjerner + GTX 970 > 4 kjerner + GTX 960

Ok men blir det ikke større sjanse for bottleneck på f.eks spill som krever mye cpu?

jeg tenker slik at 960 burde holde til spilling alt må ikke være ultra og klare å få greie grafikk og overklokke

jeg er bare noob så jeg er litt kverulende men vil ha et godt kjøp og vill ikke at jeg skal ha dårlig first time build

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe tvil om at en godt overklokket i5 4690K vil yte bedre sammen med et GTX 970, enn hva en 2-kjerner vil. Spesielt i CPU intensive spill. Sånn sett vil i3'n bottlenecke GTX 970 mer enn hva i5'n vil gjøre. Men dette gjelder ikke alle spill. I flere spill vil ikke prosessoren være så mye flaskehals, og dermed vil GTX 970 i seg selv yte mye mer enn GTX 960 og gi mer FPS overall. Jeg vil påstå at GTX 970 er såpass mye bedre enn GTX 960 at selv om CPU er litt flaskehals, så vil systemet med 2-kjerner+GTX 970 være hakket vassere i alt av spill enn 4-kjerner+GTX 960.

Igjen er jo 4690K en mye bedre prosessor generelt, og et smart og bra valg isolert sett. Den kan du ha i flere år fremover.

Du kan jo kanskje gå for ditt oppsett da, forsøke å selge skjermkortet på bruktmarkedet til neste år og kjøpe et nytt skjermkort når Pascal kommer ut (sansynlig launch 2016). Men det kan godt tenkes at du ikke blir superfornøyd med ytelsen. Du vil nok ligge mye rundt 40 FPS.

Edit: Mitt beste tips må være: Spar litt penger. Gå for 4690K og GTX 970 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...