Hattifnatt1 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hei! Har en del spørsmål om sjøkrigsskolen, og lurer derfor på om det er noen her som har gått der (helst i nyere tid)? Er mest interessert i studiet marineingeniør elektronikk og data, men er interessert i å vite litt om skolen generelt. Lenke til kommentar
Bernoulli Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hei, Hva lurer du på? Lenke til kommentar
Hattifnatt1 Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Lurer egentlig på veldig mye rart, men skal prøve å begrense meg. Lurer på skoløpet, perm osv. Har man fri i helger? Er man noe ute på båt under utdanningen slik at man har noen slags turnusordning, eller blir ikke dette før man begynner å jobbe? Starter skolen nesten rett etter opptak, eller senere på sommeren/høsten? Er det mye selvstudie, eller er det obligatorisk oppmøte på det meste? Har lest at man ikke trenger å bo i leir hele utdanningen, men er det slik at man må det deler av utdanningen? Første halvår, sannsynligvis? Dekker forsvaret noe av utgiftene om man leier utenom? Bor man flere på rom i leir, eller hvordan fungerer dette? Er det noe særlig med skyting i løpet av utdanningen? Regner ikke med av sjøforsvaret er den forsvarsgrenen med mest skyting, men det er vel noe? Er det noen skytebane i nærheten av skolen (vet ikke hvordan området er, er det skolen på en leir?), og er det mulighet/tid til å trene skyting utenom det obligatoriske? Litt teit spørsmål kanskje, men må man kunne å crawle til opptaket? Har svømt en del tidligere, men kun bryst, og det går muligens ikke fort nok (i alle fall ikke med meg) til å klare kravet. Må vite hva jeg skal Lurer også på hvilke mastere man kan ta sivilt etter bacheloren i elektronikk og data ved SKSK, og hvordan studieplanen er for dette studiet, men det kan jeg evt sende en mail til Forsvaret og høre om. Er ellers interessert i all info, tips og erfaringer, så det er bare å dele. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå