Gå til innhold

Hva synes dere om remix'en ?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har laga mitt tredje remix, og vil høre hva dere synes om den. I tillegg til remix har jeg laga en "original mix"  :D. Remix'en  er laga med Ableton. Jeg er ute etter kritikk og tilbakemeldinger, hva jeg kunne forbedre meg på osv!

Som derre skjønner er jeg fortsatt i læring faser. Så når det gir tilbakemeldinger vær konkrete. Slik at jeg forstår hva derre mener og at jeg lærer det også.

Med elektronisk musikk jeg har ikke hold på veldig lenge kanskje 5-6 måneder, men med veldig store mellomrom der jeg jobbet skikkelig pga av skole og andre ting  :).

Ellers har jeg ingen musikk erfaring fra før av, har ikke spillet noe musikkinstrument eller har ikke noe teori i bakgrunnen. Også vett jeg ikke om jeg har godt musikkøre. Så dette er laga ut hva jeg synes hørtes fint  :D

Selve sangen har jeg hold på med i par uker. Jeg har prøvd å lage litt son tropical, deep house-ish :D. Det jeg er minst fornøyd med sangen er dropen og det er jo kanskje den viktigste delen av en låt/remix. Så kanskje derre har noe tips til hvordan laga drops fordi jeg sliter med det generelt?

Jeg har hatt en tråd litt tidligere om minn forrige remix for Wiz Kalifa-See You Again feat Charlie Puth, men fikk litt dårlig respons så jeg hiver på linken til den og. Gjerne vil høre meninger om den også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående "See You Again". Ikke endre stemmene til de opprinnelige artistene med autotune eller lignende. Det blir veldig unaturlig synes jeg.
Studér Matoma og se om du kan plukke opp noe inspirasjon fra den kanten. Lykke til!

Lenke til kommentar

Angående "See You Again". Ikke endre stemmene til de opprinnelige artistene med autotune eller lignende. Det blir veldig unaturlig synes jeg.

Studér Matoma og se om du kan plukke opp noe inspirasjon fra den kanten. Lykke til!

Jeg har ikke brukt noe autotune, men tror det kommer fra original sangen. Men  tusen takk for svaret

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt noe autotune, men tror det kommer fra original sangen. Men  tusen takk for svaret

Ah, det hørtes slik ut, men kanskje det var noe annet. Det var i alle fall noe med stemmene som ikke stemte helt.

Lenke til kommentar

Ah, det hørtes slik ut, men kanskje det var noe annet. Det var i alle fall noe med stemmene som ikke stemte helt.

Det kan hende jeg warp(vett ikke hva det hetter på norsk feil) feil. Fordi du hører det tydelig i begynnelsen av sangen. Hvis du tenker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...