Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?

Anbefalte innlegg

Her er et stykke historie: Dette har gjennom de siste 6.000 årene aldri skjedd. INGEN kultur har noensinne "overtatt" et annet geografisk område. I stedet har den eksisterende kulturen blitt forandret av den kulturen som kommer de i møte, og blitt en mer avansert kultur enn både den som tidligere var der, og den som innflytterne har tatt med seg.

Så hvis dere virkelig tror at de fattige flyktningene fra Syria klarer å gjøre noe som INGEN ANDRE I HISTORIEN har klart, så er dere faen så lettskremt.

Er ikke urbefolkningene i både Nord-og Sør-Amerika ganske gode eksempler på det å fullstendig miste landet, språket og skikker - gjennom systematisert utrydning og assimilering?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et stykke historie: Dette har gjennom de siste 6.000 årene aldri skjedd. INGEN kultur har noensinne "overtatt" et annet geografisk område. I stedet har den eksisterende kulturen blitt forandret av den kulturen som kommer de i møte, og blitt en mer avansert kultur enn både den som tidligere var der, og den som innflytterne har tatt med seg.

Så hvis dere virkelig tror at de fattige flyktningene fra Syria klarer å gjøre noe som INGEN ANDRE I HISTORIEN har klart, så er dere faen så lettskremt.

Som andre nevner, jeg tror enkelte urbefolkninger vil være særdeles uenig med deg i dette. Det samme vil nok en del palestinere. 

"Kulturutveksling" i form av å flytte folkegrupper med en kultur inn i områder for å svekke påvirkningen/dominansen av den lokale kulturen er langt fra noe nytt, og er blant annet en av grunnene til herskere har pleid å sende sitt eget folk rundt i landet de styrer for å spre sin egen kultur, som med pashtunere i Afghanistan. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det dere snakker om er invasjon, ikke innflytting. Det er selvsagt masse eksempler på det.

Nei strengt tatt ikke. Tilflyttingen av jøder til midtøsten var ingen invasjon, det var innvandring som dessverre skapte konflikt og la grunnlaget for den mislykkede tostatsløsningen. Tilflytningen til amerika var også i stor grad fredelig, men det ble også der konflikt mellom de som var der fra før og de som flyttet dit, der sistnevnte trakk det siste strået. 

Så klart, om du begrenser deg til at fløytespill og dans alene aldri har ført til overtakelse av noe landområde har du sikkert rett idet, men da er vi igjen inne i det absurde, som jeg ikke tror noen andre har påstått heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke urbefolkningene i både Nord-og Sør-Amerika ganske gode eksempler på det å fullstendig miste landet, språket og skikker - gjennom systematisert utrydning og assimilering?

Har du merket det at de fleste innvandrer i Norsk politikk er muslimer? Altså! Det er bevis på at de andre innvandrer ikke vil ha makt i Norge. De vil leve i harmoni med det norske samfunnet.

Når det gjelder USA. Indians are sad :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det dere snakker om er invasjon, ikke innflytting. Det er selvsagt masse eksempler på det.

Nei strengt tatt ikke. Tilflyttingen av jøder til midtøsten var ingen invasjon, det var innvandring som dessverre skapte konflikt og la grunnlaget for den mislykkede tostatsløsningen. Tilflytningen til amerika var også i stor grad fredelig, men det ble også der konflikt mellom de som var der fra før og de som flyttet dit, der sistnevnte trakk det siste strået.

Så klart, om du begrenser deg til at fløytespill og dans alene aldri har ført til overtakelse av noe landområde har du sikkert rett idet, men da er vi igjen inne i det absurde, som jeg ikke tror noen andre har påstått heller.

Og når muslimene får et FN vedtak på at Norge tilhører dem så får du rett.

Lenke til kommentar

Mer om det jeg prater om. Ikke akkurat en kilde på min påstand om at det aldri har skjedd, men mer en forklaring på hva jeg mener: http://www.forbes.com/sites/realspin/2012/11/12/does-immigration-actually-threaten-american-culture/

Amerikansk kultur består av europeisk, gresk, afrikansk og asiatisk kultur i begynnelses fasen.

Kineserne tok de farligste jobbene i startfasen av USA. http://www.asian-nation.org/first.shtml

Og Mexikansk kultur er spansk. Brazil kultur er portogesisk. USA kulturen består av 99,99% av kultur fra andre nasjoner. Til og med språket er ikke amerikansk. Språket er engelsk og engelsk språk kommer fra briterne.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når muslimene får et FN vedtak på at Norge tilhører dem så får du rett.

Økseskaft til deg og.

Lenke til kommentar

Mer om det jeg prater om. Ikke akkurat en kilde på min påstand om at det aldri har skjedd, men mer en forklaring på hva jeg mener: http://www.forbes.com/sites/realspin/2012/11/12/does-immigration-actually-threaten-american-culture/

Amerikansk kultur består av europeisk, gresk, afrikansk og asiatisk kultur i begynnelses fasen.

Kineserne tok de farligste jobbene i startfasen av USA. http://www.asian-nation.org/first.shtml

Og Mexikansk kultur er spansk. Brazil kultur er portogesisk. USA kulturen består av 99,99% av kultur fra andre nasjoner. Til og med språket er ikke amerikansk. Språket er engelsk og engelsk språk kommer fra briterne.

Ja? 

Lenke til kommentar

Enda ett seriøst og kontroversiell tema. Jeg har pr.dag dato møtt flere etniske norske som frykter at muslimsk kultur vil erstatte norsk kultur (identitet). 

Det er slik at muslimsk kultur er dominerende på Oslo øst; få jenter som svømmer sammen med gutter i gymtimen (muslimsk kultur) på skolen. 

8.000 syriske flyktninger fører til enda dominerende muslimsk kultur i Norge. Når tror dere vi får muslimsk statsminister i Norge? Hadia Tajik er nestleder i Arbeiderpartiet, selvom hun har sagt at ikke ønsker å bli statsminister - så kan hun endre mening i framtiden. 

Eksempelvis kan vi vise til Oslo Øst.

Blant innvandrere som ikke er muslimer: indere, kinesere, thailender osv.. er velkommen til Norge. Dette er det inntrykket jeg har av etniske norsk idag - hvorfor er det slik?

Oversikt over muslimsk kultur som erstatter norsk (identitet) kultur:

Edit: - Norske lærere må lese Koranen.

Norske skole plikter å følge islamsk regler

Muslimene trenger ikke id-bevis på offentlig transport.

Klart det er en reell frykt. Har det ikke allerede skjedd i Sverige?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei.

Geir :)

Utdyp. Slik jeg har fortstått i denne tråden, så er kun de innvandrere som stiller store krav som skaper frykten. I Norge - muslimsk kultur - som skiller seg fra andre ikke muslimsk innvandrere kulturer. Mulig, jeg tar feil - men det er det inntrykket jeg har fått gjennom årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Utdyp. Slik jeg har fortstått i denne tråden, så er kun de innvandrere som stiller store krav som skaper frykten. I Norge - muslimsk kultur - som skiller seg fra andre ikke muslimsk innvandrere kulturer. Mulig, jeg tar feil - men det er det inntrykket jeg har fått gjennom årene.

Muslimsk kultur er arabisk kultur. Araberen Muhammad oppfant Islam. Er arabisk kultur positivt for Norge? Det er bare å se på Saudi Arabia for inspirasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Utdyp. 

Nei, det er ikke en "reell" frykt, og nei det har ikke skjedd i Sverige alt. (At muslimsk kultur har erstattet den svenske.) At folk frykter det er reelt nok, men det er og blir et helt usannsynlig scenario.

Slik jeg har fortstått i denne tråden, så er kun de innvandrere som stiller store krav som skaper frykten.

Det er kanskje riktig, skjønt jeg tror en del av de mest skyggereddes angst oppstår i deres eget hode. Det er tross alt et lite fåtall med innvandrere, også blant muslimene, som stiller store krav. At de skal få så stor innflytelse på kulturen i landet at den "norske" forsvinner er helt utopisk. 

Derimot vil vi oppleve enkelte mindre miljøer der "muslimsk" kultur lever side om side med den norske, eller endog dominerer. Men de vil aldri fortrenge de norske. Tvert om, for hver innvandrer som ikke integreres er det to som gjør det, og dermed styrker "norsk" kultur seg i absolutte tall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...