Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?

Anbefalte innlegg

Når sa han at han syns det?

Syns forøvrig at ja, Rioter kommer med mye som er ovedrevet og svart-hvitt, som Abigor sa. Det virker nesten litt tøysete syns jeg.

Her:

Jeg oppfordrer deg til å vise handling. Ikke bare prate som disse hyklerske politikerne.

Når det gjelder Breivik. Han er ikke en terrorist. Han er en rebell som tok et oppgjør med staten. Prøvde å starte borgerkrig og føre Norge gjennom en revolusjon. Breivik er en norsk nasjonalhelt.

Når det gjelder alle disse såkalte anarkistene. Dere er ikke noe annet enn feiginger som bare prater og prater, men viser ingen handling.

Oj den fikk jeg ikke med meg. Men ja, slike meninger tar seriøsiteten ut av debatten syns jeg. Det er forståelig at det kan virke vanskelig å diskutere med en "innvandringskritiker" når man vet at slike meninger flyter rundt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frykter ikke at "muslimsk kultur" (muslimer fra midtøsten har nok en ganske annerledes kultur enn muslimer fra Afrika) skal overta noe som helst. Derimot kan det hende at "norsk kultur" utvides litt. Ingen har vondt av det, det må ikke være Mariusgenser og brunost for at det skal være bra.

Lenke til kommentar

Jeg frykter ikke muslimsk kultur, men økningen i kriminalitet er et problem.

Da blir du nok gledelig overrasket at kriminalitetsnivået slett ikke øker, men synker.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda

Det har vært en positiv utvikling med færre desperate mennesker som ikke får hjelp.

Men ifølge kilden din er ikke alt i nedgang:

"… og fortsatt økning for mishandling i familieforhold"

Nesten 20% på et år!

Den vekstraten tilsvarer en FORDOBLING hvert 3-4 år.

Og heller ingen nedgang i seksuallovbrudd.

Jeg syntes innvandring er helt greit sålenge de som kommer her følger norsk lov.

http://www.osloby.no/nyheter/De-blir-bare-sendt-Ofte-i-forbindelse-med-ferier-Vi-vet-sjelden-noe-i-forkant-7529764.html

Disse bryter loven og skoleplikten og sender barna på skoler i sine hjemland. Da tenker jeg "takk for at du ville komme til Norge, men din plass tildeles noen andre som følger norsk lov".

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Nei, du har rett, ikke alle typer kriminalitet er fallende.

Fallende trend:

- Totalt antall.

- Vinningskriminalitet, her spesielt grovt tyveri fra offentlig sted.

- Narkotikakriminalitet.

- Skadeverk.

- Vold.

- Økonomisk kriminalitet.

- Størst nedgang i Oslo.

Stabilt:

- Seksuallovbrudd.

Økning:

- Sykkeltyveri og nasking.

- Mishandling i familieforhold.

- Trafikklovbrudd.

Alle tallene er i absolutte tall. Det vil si at de ikke er justert for økende befolkningstall, og at tallene per innbygger derfor er enda lavere. Så, jeg skjønner ikke hvordan du kan se disse tallene og fortsatt mene at økende kriminalitet er et problem.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Nei, du har rett, ikke alle typer kriminalitet er fallende.

Fallende trend:

- Totalt antall.

- Vinningskriminalitet, her spesielt grovt tyveri fra offentlig sted.

- Narkotikakriminalitet.

- Skadeverk.

- Vold.

- Økonomisk kriminalitet.

- Størst nedgang i Oslo.

Stabilt:

- Seksuallovbrudd.

Økning:

- Sykkeltyveri og nasking.

- Mishandling i familieforhold.

- Trafikklovbrudd.

Alle tallene er i absolutte tall. Det vil si at de ikke er justert for økende befolkningstall, og at tallene per innbygger derfor er enda lavere. Så, jeg skjønner ikke hvordan du kan se disse tallene og fortsatt mene at økende kriminalitet er et problem.

På generell basis er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn, innvandring er derfor en faktor som fører til økt kriminalitet.

Den fallende trenden du viser til er på tross av innvandring, ikke på grunn av den.

Og dette fører til spørsmålet, hvordan kan vi forbedre innvandringspolitikken og integreringen?

Jeg tror det må en tøffere linje til, og at det ville bli bedre for både innvandrere og befolkning om vi klarte å sende flere kriminelle ut av landet.

Lenke til kommentar

Innvandrere er generelt mer kriminelle enn nordmenn, ja. Det er riktig. (Jeg regner med det er unødvendig å presiserer at de aller, aller fleste er lovlydige uansett). Det er likevel ikke så enkelt.

- Jeg har ikke sett nyere statistikk enn fra 2011 på kriminalitet blant innvandrere. Det betyr ikke at det ikke finnes, jeg har ikke lett veldig godt. Uten nyere data er det umulig å si at den fallende trenden er på tross av innvandrere. Har du data å vise til?

- Tallene fra 2011 viser at en tilfeldig innvandrer statistisk sett har større sannsynlighet for å ha blitt straffet enn en tilfeldig etnisk nordmann. Dette er rådata, og det er flere mulige forklaringsvariabler. Her er et par eksempler:

1. Demografi. Innvandrerbefolkningen er yngre enn den generelle befolkningen, og andelen menn er større. Vi vet at både alder og kjønn har stor betydning i kriminalitetsstatistikken.

2. Innvandrere er overrepresentert i de største byene, og vi vet at store byer generelt har mer kriminalitet selv etter justering for folketall.

3. Sosioøkonomiske forhold. Innvandrere er generelt mindre velstående enn etniske nordmenn, av åpenbare grunner, og vi vet at f.eks. inntekt har en stor betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Innvandrere er generelt mer kriminelle enn nordmenn, ja"

Nettopp av de årsakene du nevner (spesielt den over) bør vi redusere antall innvandrere gjennom en screening-prosess.

Det er lite poeng i å "redde" en flyktning, for så å hive han i fengsel. Da er det mer fornuftig å redde noen som vi kan gi muligheter for et bedre liv her.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

1. Hvis innvandrere ikke egentlig er mer kriminelle enn nordmenn, men at de bare har gjort feilen med å være unge menn, bør vi ikke da bruke like mye tid på å overtale unge menn (som meg) til å flytte ut av landet?

2. De aller fleste havner ikke i fengsel. Unge menn er som sagt mye mer kriminelle enn resten av befolkningen, vil du si at unge menn ikke kan ha gode liv i Norge?

3. Du har fortsatt ikke vist noe dokumentasjon på at fallende kriminalitet er på tross av invnandrere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

1. Hvis innvandrere ikke egentlig er mer kriminelle enn nordmenn, men at de bare har gjort feilen med å være unge menn, bør vi ikke da bruke like mye tid på å overtale unge menn (som meg) til å flytte ut av landet?

2. De aller fleste havner ikke i fengsel. Unge menn er som sagt mye mer kriminelle enn resten av befolkningen, vil du si at unge menn ikke kan ha gode liv i Norge?

3. Du har fortsatt ikke vist noe dokumentasjon på at fallende kriminalitet er på tross av invnandrere.

Du har selv sagt at innvandrere er mer kriminelle er resten av befolkningen, dette er en kjensgjerning de fleste kjenner til. Det er bare å se på en omtrent hvilken som helst uttalelse fra politi eller myndigheter.

Se på Sverige som vi følger i fotsporene til. Myndighetene har mistet kontrollen der.

Hvis du ikke forstår hvorfor så er det fordi det er forskjell på å vokse opp i det som ifølge FN er verdens beste land å leve i (gratis helsevesen, trygd, NAV, skole, høyere utdanning, ingen krig her til lands for nå nevne noe - og på å vokse opp i en krigssone uten fremtidsutsikter hvor man kjemper for overlevelse.

Det du påstår er at det er like greit å vokse opp i en krigssone og at det derfor ikke er forskjell på en innvandrer og en nordmann annet alderen.

Jeg gjentar igjen, jeg er for innvandring men imot kriminalitet og lovløshet. Selv om det er snakk om flyktninger og asylsøkere, så syntes jeg kriminelle skal ut av landet, og voldteksmenn også (tvangsekteskap er voldtekt). Hvis vi kan hive ut kriminelle nordmenn samtidig så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det også.

Husk at vi berøver friheten til kriminelle også, vi gjør det ikke fordi vi er onde men fordi vi har et ansvar for å beskytte samfunnet vårt. De samme regler som gjelder for nordmenn, gjelder selvfølgelig også for innvandrere.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Innvandrere er generelt mer kriminelle enn nordmenn, ja. Det er riktig.

Sikkert meg som ikke kan lese da.

Jeg har forståelse for at det er på moten å være så innvandringsvennlig som mulig, men det er lov å tenke selv. Jeg vet det er vanskelig og at veldig få klarer det med mindre de har årelang utdanning eller erfaring som motsier moten, men det er mulig.

Moten er basert på alt annet enn fakta, fakta må for all del ikke tilføres debatten da det kompliserer og fører til et mer nyansert og realistisk syn. Innvandring er det beste som kan skje et land, og dess lavere 0% andelen innfødte i landet kommer, dess bedre blir alt. 99% innvandrere er et idealistisk mål som vi må gjøre alt vi kan for å nå, så fort som mulig.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn betyr ikke at en fallende trend i kriminalitetsnivå er på tross av innvandrere. Hvis vi deler opp befolkningen i innvandrere og ikke-innvandrere, og det eneste vi vet er at det er mindre kriminalitet, er følgende alternativer mulig:

1. Kriminalitet faller blant både innvandrere og ikke-innvandrere.

2. Kriminalitet faller blant innvandrere og er stabil for ikke-innvandrere.

3. Kriminalitet faller blant innvandrere og øker for ikke-innvandrere.

4. Kriminalitet er stabil for innvandrere og faller for ikke-innvandrere.

5. Kriminalitet øker blant innvandrere og faller for ikke-innvandrere.

Det er kun for punkt 5, og kanskje punkt 4 (avhengig av hvordan man tolker 'på tross av'), at kriminalitet faller på tross av innvandrere. Du har ikke vist at det er slik. Jeg ser ikke hvordan innlegget ditt treffer meg. Du snakker om fakta, men jeg er den eneste som har presentert data her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Innvandrere generelt er mer kriminelle enn nordmenn, til og med du kan ikke bortforklare det.

Men du tror altså det virker bremsene på kriminaliteten å få inn flere innvandrere.

Jeg vet at du ikke jobber i politiet, du må ha kriminalitet og lumske forhold på lang avstand for å bli så distansert fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

tror ikke det er det vi skal tenke på, ville heller vært bekymret for hvor mye vi påvirkes av Amerikansk kultur.

Det er et lite problem, ikke en trussel.

Se på Sverige så ser du Norge om noen år.

Forskjellen med Sverige er at der er det for sent, de kommer aldri til å få stablet seg på bena igjen.

Lenke til kommentar

Innvandrere generelt er mer kriminelle enn nordmenn, til og med du kan ikke bortforklare det.

Men du tror altså det virker bremsene på kriminaliteten å få inn flere innvandrere.

Jeg vet at du ikke jobber i politiet, du må ha kriminalitet og lumske forhold på lang avstand for å bli så distansert fra virkeligheten.

Jeg har ikke bortforklart noe, og jeg har ikke sagt at vi vil få lavere kriminalitet av å ta inn flere innvandrere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

tror ikke det er det vi skal tenke på, ville heller vært bekymret for hvor mye vi påvirkes av Amerikansk kultur.

Det er et lite problem, ikke en trussel.

Se på Sverige så ser du Norge om noen år.

Forskjellen med Sverige er at der er det for sent, de kommer aldri til å få stablet seg på bena igjen.

Hvis du virkelig trror at kulturell påvirkning fra spesielle kanter er bedre enn andre kanter, sier bare det at du personlig liker en kant best, men får ikke med deg bivirkningene. Amerikanske kapitalistisk konkurransementalitet har faktisk brakt oss helt frem til hvor vi er i dag, altså kanten av stupet. Og hvis du tror at det er de fæle ett eller annet muslimske eller noe annet påfunn som har gjort dette, eller har noe å si for fremtidig lykke eller ulykke, sier det at du har falt totalt for en side, og har gjemt hodet ditt ettertrykkelig ned i den sandhaugen

Det vi frykter og kjemper mot, er bare naturlige endringer, og ser du tilbake på all historie, så varer intet regime mer enn frem til det kollapser av sin egen vekt. Så, la det bare kollapse! Vi har ikke bruk for den typen gammel moro/søppel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...