Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du spyr fordi du er kvalm?

 

edit: Hva er alternativet til multikultur? Monokultur? Nord-Korea 'Viking style' ?

 

Ah, se der ja, Noe verdt å svare på. 

 

Problemet her er at multikultur betyr så mangt for så mange. For noen - meg fks -  betyr multikultur, eller et multikulturelt samfunn, et samfunn der det settes fokus på å berike hverandres kulturer gjennom at man utvikler seg sammen, og tar de gode verdiene og egenskapene fra begge kulturer med seg.* Men for noen handler det om å gi den nye kulturen(minoriteten) mer makt enn de fortjener i samfunnet. "De må få lov til å gjøre akkurat som de vil!". Med andre ord, de setter grensen for hva noen i en kulturminoritet kan "slippe unna med", langt høyere. 

 

Et eksempel på dette er http://www.svd.se/ville-inte-skaka-hand-far-ratt-i-domstol.

TL;DR: En muslimsk mann nektet å håndhilse med en kvinnelig overordnet. Han fikk ikke praksisplass i bedriften, sannsynligvis fordi de ikke ønsket en medarbeider som holdt på slike verdier. I følge hans religion/kultur kunne han ikke håndhilse på henne pga kjønnet hennes.

 

Hvem diskriminerte hvem? I følge retten i Sverige var det bedriften som gjorde det, og mannen fikk 60.000 kroner i erstatning. 

 

*Beklager lang setning.

Lenke til kommentar

Hvem diskriminerte hvem? I følge retten i Sverige var det bedriften som gjorde det, og mannen fikk 60.000 kroner i erstatning. 

Bedriften brøt vel lovens bokstav, og dermed var løpet kjørt. Jeg kjenner ikke saken (og jeg kommer ikke til å sette meg inn i den), men her kunne antageligvis bedriften oppnådd det de ønsket dersom de hadde handlet litt smartere. (Eller sluere, som noen sikkert ville sagt.) Nå er forøvrig ikke konservative muslimer de eneste som får medhold i arbeidssrettssaker der arbeidstaker ønsker å inngå eller opprettholde et ansettelsesforhold, mens arbeidsgiver ønsker det motsatte. Det er den samme loven som beskytter konservative muslimer som også beskytter homofile, gravide eller folk med klaustrofobi. (Og alle andre som sies opp eller nektes jobb på grunn av urettmessig diskriminering.)

 

Jeg er forøvrig enig i mye i din definisjon av multikultur, men som ellers i politikken koker det ofte ned til en diskusjon om hva som er for mye og hva som er for lite.

Lenke til kommentar

 

Kanskje du spyr fordi du er kvalm?

 

edit: Hva er alternativet til multikultur? Monokultur? Nord-Korea 'Viking style' ?

 

Alternativet er den type samfunn vi hadde før multikulturalisme ble inn hos politikerne.

 

 

Kan du definere hva du mener med "den type samfunn vi hadde før multikulturalisme ble inn hos politikerne" uten å henvise til noen bestemt tidsepoke, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme kan du si om tanken om demokrati i Europa på 1800-tallet.

 

Homokampen ble vel heller ikke akkurat ført av elitene i samfunnet. 

 

Ateisme er vel også noe som historisk har korrelert med lav utdanning. Et usmakelig arbeiderklassefenomen som burde vært kvalt i fødselen?

Jeg tror du finner opp disse korrelasjonene. Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Og snik-islamisering er ikke tull, eller skremselspropaganda:

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/likestilling/muslimske-kvinner-ikke-like-for-loven/a/23510759/

 

Det er det, inntil det faktisk skjer. At vi har et lignende lovverk som et land der det har skjedd, er ikke nok.

 

Geir :)

 

Nei, om du sier så:

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/vil-ha-slutt-pa-snikfotografering-av-homofile-1.12511974

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Og snik-islamisering er ikke tull, eller skremselspropaganda:

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/likestilling/muslimske-kvinner-ikke-like-for-loven/a/23510759/

 

Hva kaller du dette da? Snik kristning av Norge?

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/08/13/274433.html

 

Mann henter kvinne fra utlandet og dumper henne når han blir lei?

 

Nei, dette er uønsket adferd som et samlet norsk samfunn finner uforenelig med tradisjonelle norske verdiger. Dette er noe vi som folk ønsker til livs. En vesens forskjell mellom norske verdier og tradisjonelle muslimske/arabiske verdier.

Lenke til kommentar

Det er et implisitt personangrep om at jeg "hater" utlendinger. Samme som sist, da var det at folk som ønsker mindre innvandring gjør det fordi de er fulle av hat og irrasjonell frykt.

Det er en observasjon. Du har nettopp sagt at du ikke liker at det er masse afrikanere, arabere, asiater og øst-europeere i Norge. Det er det du ikke liker med multikultur, at de er her. Da er det ikke urimelig å tenke at du ikke liker afrikanere, arabere, asiater og øst-europeere.

Lenke til kommentar

 

At muslimer oppfører seg muslimsk, er det da ingen som har nektet for. Det er en middelaldersk religion som bringer med seg skikker vi helst skulle vært foruten. Men dette er ikke "snik-islamisering" av samfunnet, så lenge det ikke får oss til å forandre norsk lov eller tillater justis på siden av den norske.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...