Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?

Anbefalte innlegg

Enda ett seriøst og kontroversiell tema. Jeg har pr.dag dato møtt flere etniske norske som frykter at muslimsk kultur vil erstatte norsk kultur (identitet). 

Det er slik at muslimsk kultur er dominerende på Oslo øst; få jenter som svømmer sammen med gutter i gymtimen (muslimsk kultur) på skolen. 

8.000 syriske flyktninger fører til enda dominerende muslimsk kultur i Norge. Når tror dere vi får muslimsk statsminister i Norge? Hadia Tajik er nestleder i Arbeiderpartiet, selvom hun har sagt at ikke ønsker å bli statsminister - så kan hun endre mening i framtiden. 

Eksempelvis kan vi vise til Oslo Øst.

Blant innvandrere som ikke er muslimer: indere, kinesere, thailender osv.. er velkommen til Norge. Dette er det inntrykket jeg har av etniske norsk idag - hvorfor er det slik?

Eksempler på at muslimsk kultur dominerer over norsk kultur (identitet): 

Edit:

Norske lærere må lese Koranen.

Norske skole plikter å følge islamsk regler

Muslimene trenger ikke id-bevis på offentlig transport.

- Innføre muslimsk bønnerom på skolen.

Endret av Fighterfriend
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får en muslimsk statsminister den dagen et flertall i et parti finner en egnet kandidat, og vedkommendes parti og støttepartier får nok stemmer. Det skjer nok en dag, helt uavhengig av muslimsk dominans i samfunnet generelt.

Tajik er en utmerket kandidat (bortsett fra at hun er sosialdemokrat) og det vil på ingen måte skade landet noe mer om det er henne eller en Gahr Støre som er statsminister. Deres religiøse tro bør i begge tilfelle være en privatsak, og det har da Tajik også vært klar på.

Ellers vil en halvgammel bestefar få bemerke at jenter og gutter ikke svømte sammen i det hele tatt på skolene på 60-70 tallet. Det er altså ikke mer enn 40 år siden vi var likedan. Hvordan muslimer flest er i Norge om 40 år, får vi se.

Geir :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar

Hørte det var noe om at norske jenter farget håret mørkt pga press fra innvandrere, og norske barn kunne ikke spise salami uten å bli mobbet osv.

Barn og unge mobber de som er anderledes. Sånn har det alltid vært. Bare spør mine sønner hvordan det var å flytte fra Oslo til Bergen og snakke østlandsk. (Yngstemann la seg snarest til en slags skarre-R for å ikke skille seg ut.) Eller vår ikke-troende datter hvordan det var å flytte fra Bergen til indremisjonskristne Valen som liten pike i sin tid.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Norge, norden og Europa har gjort dette selv, kanskje pga en skyldfølelse av noe slag. Vi klarer ikke stoppe heller....

Vi har gjort det ved å bli rike og opprette velstandssamfunn som er attraktive å flytte til, enkelt og greit. Nå sitter vi som er født på den gyldne gren og diskuterer om noen andre skal få lov å klatre opp hit...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Norge, norden og Europa har gjort dette selv, kanskje pga en skyldfølelse av noe slag. Vi klarer ikke stoppe heller....

Vi har gjort det ved å bli rike og opprette velstandssamfunn som er attraktive å flytte til, enkelt og greit. Nå sitter vi som er født på den gyldne gren og diskuterer om noen andre skal få lov å klatre opp hit...

Helt konkret, svar på dette spørsmål: Hvorfor er ikke muslimene velkommen til Norge, men innvandrere fra ikke-vestlige land som ikke er muslimer er velkommen til Norge? Da tenker jeg på ikke-muslimsk vennlige etnisk norske, som det finnes haugevis av.

Endret av Fighterfriend
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt konkret, svar på dette spørsmål: Hvorfor er ikke muslimene velkommen til Norge, men innvandrere fra ikke-vestlige land som ikke er muslimer er velkommen til Norge? Da tenker jeg på ikke-muslimsk vennlige etnisk norske, som det finnes haugevis av.

Det tror jeg nesten du må spørre de som ikke ønsker dem velkommen om. Jeg synes alle slags folk skal få komme til landet jeg, om de er fredelige, men foretrekker at de behandler sin religion som en privatsak.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det tror jeg nesten du må spørre de som ikke ønsker dem velkommen om. Jeg synes alle slags folk skal få komme til landet jeg, om de er fredelige, men foretrekker at de behandler sin religion som en privatsak.

Jeg syns vi ikke bør tilpasse oss muslimske regler i offentligheten. Slik som at muslimske jenter ikke kan svømme med gutter. Svømmer de ikke? så for de ta konsekvenser av det! På enkelte skoler med høy muslimsk innvandrerandel har de som regel latt være gutter få svømmetimer pga. muslimske jenter skal svømme - les artikkel ovenfor.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Norge er modent for gjenkristning! Berre slik kan vi verne vårt folk og land mot djevelskapen i islam og blant gudlause. I staden for innvandring burde tiltak setjast i verk for å reversere feminismen sin påverkand i samfunnet. Låg fertilitetsrate, høge aborttal, karrierejag blant kvinner, fører til at andelen innfødde nordmenn går ned (dette gjeld heile Europa). Samstundes ser vi ei motsett utvikling blant muslimar, med høg reproduksjon og meir fokus på familie. Norge treng også åndeleg fornying og vekkelse både blant muslimar og gudlause, ja blant alle som ikkje er frelst. Dersom folket vender tilbake til Gud, vil også velsigning og verning kome i kjølvatnet.

Vil Gud ikkje vera Bygningsmann,
Me faafengt paa Huset byggja.
Vil Gud ikkje verja By og Land,
Kann Vaktmann oss ikkje tryggja.
So vakta oss, Gud, so me kann bu
I Heimen med Fred og Hyggja!

• Liker 7
Lenke til kommentar

Norge er modent for gjenkristning! Berre slik kan vi verne vårt folk og land mot djevelskapen i islam og blant gudlause. I staden for innvandring burde tiltak setjast i verk for å reversere feminismen sin påverkand i samfunnet. Låg fertilitetsrate, høge aborttal, karrierejag blant kvinner, fører til at andelen innfødde nordmenn går ned (dette gjeld heile Europa). Samstundes ser vi ei motsett utvikling blant muslimar, med høg reproduksjon og meir fokus på familie. Norge treng også åndeleg fornying og vekkelse både blant muslimar og gudlause, ja blant alle som ikkje er frelst. Dersom folket vender tilbake til Gud, vil også velsigning og verning kome i kjølvatnet.

Vil Gud ikkje vera Bygningsmann,

Me faafengt paa Huset byggja.

Vil Gud ikkje verja By og Land,

Kann Vaktmann oss ikkje tryggja.

So vakta oss, Gud, so me kann bu

I Heimen med Fred og Hyggja!

Dette gjelder bare muslimsk innvandring, og ikke ikke-vestlig innvandring som ikke er muslimer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hørte det var noe om at norske jenter farget håret mørkt pga press fra innvandrere, og norske barn kunne ikke spise salami uten å bli mobbet osv.

Barn og unge mobber de som er anderledes. Sånn har det alltid vært. Bare spør mine sønner hvordan det var å flytte fra Oslo til Bergen og snakke østlandsk. (Yngstemann la seg snarest til en slags skarre-R for å ikke skille seg ut.) Eller vår ikke-troende datter hvordan det var å flytte fra Bergen til indremisjonskristne Valen som liten pike i sin tid.

Du har rett i at barn alltid har mobbet, men jeg synes det er noe ekstra galt hvis man nå kan bli mobbet for å være norsk, her i Norge. Det gjør disse folka ikke bare til mobbere, men og til fiender av Norge. Burde helst frata hele familien statsborgerskap og få dem ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Dette gjelder bare muslimsk innvandring, og ikke ikke-vestlig innvandring som ikke er muslimer?

Islam er eit globalt problem med sin menneskefiendtlege kultur, sharialover, terrorisme, vald, hat osv.

I kva grad vi opnar opp for islamsk innflyting i Norge er opp til oss. Resultatet av feminisme og avkristning er at islam får betre grobotn enn religionen ville ha fått dersom vi tok vare på vår kristne kulturarv. Dette er eit norsk problem.

Ikkje-vestleg innvandring som ikkje er muslimar er ei veldig uspesifikk gruppe, og påverkar samfunnet både på godt og vondt. Dette kan du sjølvsagt seie om muslimar også, samstundes må kritikken rettast mot islam som religiøs og kulturell maktfaktor, og ikkje mot den einskilde muslim.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du har rett i at barn alltid har mobbet, men jeg synes det er noe ekstra galt hvis man nå kan bli mobbet for å være norsk, her i Norge. Det gjør disse folka ikke bare til mobbere, men og til fiender av Norge. Burde helst frata hele familien statsborgerskap og få dem ut.

Begrepet "Innvandrere" er for generelt, men jeg antar dette kun gjelder muslimer? og ikke jøder, buddhister, kristne-innvandre, hinduer osv?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om folk som flytter hit, det er snakk om at vi "tar imot" masse folk fra "land som suger" uten å tenke på konsekvensene. Hva tror du hadde skjedd om vi hadde flyttet til Syria og tatt oss til rette, laget kirker, mikrosamfunn og forventet at alt skulle vært greit? Skulle vi dratt rasismekortet hele tiden?

Dette handler mer om at for hver person vi tar inn (som vi ikke vet om er en voldttektsmann eller drapsmann) så er det 100 til som trenger like mye (om ikke mer) hjelp. For det første så er det urettferdig og grusomt mot alle som blir igjen, for det andre så kunne vi gjort 10 ganger så mye med de summene vi bruker hvis vi hadde hjulpet dem i sitt eget land.

At vi skal ta imot med åpne armer uten å tenke over konsekvenser på noen måte blir for dumt. Dette handler ikke om at folk som er imot innvandring er rasister eller ikke ønsker at flyktninger (utlendinger (muslimer?)) kan ta vare på seg selv. Få opp øynene for hva som skjer og hvor lite det hjelper å ta imot 8.000 stakkars folk.

Så må jeg si at det er greit med et multikulturellt samfunn så lenge vi ikke dreper våre egne røtter. Folk snakker om hvor viktig det er å ta vare på kulturarv etc, men klarer ikke trekke tråder til dette temaet fordi de er redde for å være rasister eller virke inhumane!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er din egen idè om storhet. Vi er ikke på noen gyllen gren, i alle fall ikke vi som er født etter 1970. Snart kommer tilbakegangen i økonomien på grunn av den ekstreme bruken av penger på statlige tjenester. Vi har alt sett det i Hellas.

Folk som kommer hit klatrer ikke opp, det klatrer opp på en brukken gren, for å så gjøre det til at vi alle detter ned når det blir nok vekt. 

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Min utheving. Det må du selvsagt få synes om du vil. jeg har litt vanskelig for å anse barn som statsfiender, men deg om det.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om folk som flytter hit, det er snakk om at vi "tar imot" masse folk fra "land som suger" uten å tenke på konsekvensene. Hva tror du hadde skjedd om vi hadde flyttet til Syria og tatt oss til rette, laget kirker, mikrosamfunn og forventet at alt skulle vært greit? Skulle vi dratt rasismekortet hele tiden?

Omtrent det samme, muligens med litt mer hatefulle reaksjoner. Hvilket kanskje er grunnen til at folk flykter derfra. Syria er nemlig ikke noe godt eksempel til etterfølgelse på dette eller andre områder.

Dette handler mer om at for hver person vi tar inn (som vi ikke vet om er en voldttektsmann eller drapsmann) så er det 100 til som trenger like mye (om ikke mer) hjelp. For det første så er det urettferdig og grusomt mot alle som blir igjen, for det andre så kunne vi gjort 10 ganger så mye med de summene vi bruker hvis vi hadde hjulpet dem i sitt eget land.

Nå snakker du om en helt spesifikk problemstilling, ikke om muslimer generelt. Men nei, de nevnte syrerne er fra den gruppen som FNs høykommisær har sagt at ikke kan hjelpes i eget land eller i leirene i nabolandene.

At vi skal ta imot med åpne armer uten å tenke over konsekvenser på noen måte blir for dumt. Dette handler ikke om at folk som er imot innvandring er rasister eller ikke ønsker at flyktninger (utlendinger (muslimer?)) kan ta vare på seg selv. 

Hvem sier at vi ikke skal tenke på konsekvensene?

Få opp øynene for hva som skjer og hvor lite det hjelper å ta imot 8.000 stakkars folk.

Det hjelper de 8000 en hel masse, tror nå jeg...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er din egen idè om storhet. Vi er ikke på noen gyllen gren, i alle fall ikke vi som er født etter 1970. 

Joda, det er dere. Alt er riktignok relativt her i verden, men vi diskuterer størrelsen på sølvskjeen for de aller fleste av oss.

Snart kommer tilbakegangen i økonomien på grunn av den ekstreme bruken av penger på statlige tjenester. Vi har alt sett det i Hellas.

Neida. Norge er ikke i nærheten av Hellas sine problemer. Men jeg er enig, statens bruk av penger er bekymringsverdig.

Folk som kommer hit klatrer ikke opp, det klatrer opp på en brukken gren, for å så gjøre det til at vi alle detter ned når det blir nok vekt. 

Eller kanskje de er med å gjødsle, så grenen vokser seg stor og sterk, om vi bare lar dem. (Og forventer det av dem.)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Blant innvandrere som ikke er muslimer: indere, kinesere, thailender osv.. er velkommen til Norge. Dette er det inntrykket jeg har av etniske norsk idag - hvorfor er det slik?

De har ikke noe krav til samfunnet, mens muslimer har store krav. Skal gå i hijab, niqab, bønnerom på skolen, og mange moskeer. I tillegg skal det tillates bønnerop :) Gutter og jenter skal ha gym/idrett for seg selv og ikke sammen osv. Forstår du poenget? Muslimer er kravstore, mens de andre er ikke like kravstore.

Her er et eksempel til deg.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/kjonnsdelt-svommeopplaering-i-oslo-1.6200152

Også krever muslimer sin egen stat i Grønland bydel i 2012.

http://www.dagbladet.no/2012/02/02/nyheter/innenriks/arfan_qadeer_bhatti/pst/20043353/

Vi er en gruppe med muslimer som sender denne henvendelsen for å beskytte oss mot skittenhet og dårlige verdier. I tillegg vil vi muslimer holde oss unna dette samfunnet og vi vil ikke menge oss med dere og deres skitne verdier og holdninger. Dere respekterer intet deres kvinner som spradler halvnakne rundt og lar dem oppføre løsaktige. Dere tillater den skitne sykdommen av homofili som går i mot naturens gemytt, og promoterer den. Att på til, så er det fritt fram med kjønnmiksing, som kun fører til synder. Dere har familiesplittelser og løsunger som kjerneverdier, ikke for å nevne deres utstrakt bruk av rentelån, alkohol og narkotika.

Vi oppfordrer dere om å gi oss bydelen Grønland som vi kan styre helt og holdent selv med egne ministrer, grensevakter, politi og rettssystem styrt med Sharia lover, og forby all den ondskap dere står for og som strider med Allahs Lover.

Vi vil ikke være en del av det norske samfunnet. Og vi ser det heller ikke som nødvendighet å flytte ut av Norge da vi er født og oppvokst her. Og Allahs jord tilhører alle. Men la Grønland bli vårt. Sperr av bydelen og la oss styre den slik vi ønsker. Dette er til det beste for begge parter. Vi ønsker ikke leve sammen med skitne udyr som dere.

https://www.document.no/2012/08/norge-ut-av-gronland/

Endret av Rioter
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...