Gå til innhold

Finner ikke disk i oppstart!

eirberen

Anbefalte innlegg

Jeg har den S-ATA hardisken som står i signaturen.

Kjempegrei disk, men det er et problem.

Når jeg starter opp maskinen så starter disken for seint. Den kommer opp at den ikke finner disken og jeg på restarte den for for at den skal finne disken.

Har de nyeste s-ata driverne!!

Er det noen som vet hva dette kommer av og om det går ann å fikse det?

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du har mulighet til å sette "IDE delay" eller noe liknende. Da venter maskinen x antall sekunder før den detekterer disker/cd-romer (trro jeg).

Endring av boot rekkefølgen hjelper deg ingenting da booting skjer _etter_ disken blir detektert.

Lenke til kommentar
Sjekk om du har mulighet til å sette "IDE delay" eller noe liknende. Da venter maskinen x antall sekunder før den detekterer disker/cd-romer (trro jeg).

Endring av boot rekkefølgen hjelper deg ingenting da booting skjer _etter_ disken blir detektert.

Hørte på ditt tips og satt det der delay greiene på 3sec. Og nå finner den disken ved oppstart. Går sikkert med et delay på 1 eller 2 sec og men har ikke prøvd enda.

Takker så mye for alle tips!! :nice:

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med tilsvarende disk.

Driverne... hvor fant du de?

Selv har jeg bare funnet Segate installasjonsprogram, men da finner jeg ikke disken i "treet". Disken viser ved oppstart, men i xp finnes den ikke.

Forsøkte med en bootable disk, men så lang - no cigar.

Abd

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med tilsvarende disk.

Driverne... hvor fant du de?

Selv har jeg bare funnet Segate installasjonsprogram, men da finner jeg ikke disken i "treet". Disken viser ved oppstart, men i xp finnes den ikke.

Forsøkte med en bootable disk, men så lang - no cigar.

Abd

Hei!!

Driveren følgte med hovedkortet. du finner nok driver på hjemmesiden til hovedkortet ditt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...