Gå til innhold

Kjøp av ny landeveissykkel


Sevaldsen

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle kjøpe racer hadde jeg valget mellom å kjøpe med eller uten Di2. Det var det som skilte syklene fra hverandre, ellers hadde begge Shimano Ultegra gir og hydrauliske skivebremser. Det skilte noen tusen, pluss at fargen på Di2 alternativet ikke akkurat var tiltalende. Pluss det jeg nevnte over. På syklene mine har jeg SRAM Force (cyclocross) og Shimano Ultegra (racer). Begge girsystem er meget presise og raske (Shimano er om mulig enda litt råere, men ikke mye), så jeg ser ikke at jeg har noe behov for Di2 på noen måte. Vekt var selvfølgelig aldri et tema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, da er vi to. Men enkelte her inne klarer ikke å se at andre ville ha valgt annerledes enn dem selv  ;)

Nei empati er noe dritt.... :)

 

 

Har enda ikke hørt om noen som har nedgradert fra Di2 til mekanisk....

Det har jeg ikke gjort heller. Men jeg valgte den mekaniske varianten over Di2.

 

Det er en grunn til at ingen har gjort det...

Cavendish foretrekker mekanisk, men han er jo en svært ustabil person med en sykelig personlighet...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Det er en grunn til at ingen har gjort det...

Cavendish foretrekker mekanisk, men han er jo en svært ustabil person med en sykelig personlighet...

Mulig det. Men han har vært verdens beste spurter også, så noe må han ha gjort riktig :p

 

Ingen umulighet å være sosiopat og god sprinter.

Sosiopater mangler også empati....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Ingen umulighet å være sosiopat og god sprinter.

Så det å aktivt velge bort Di2 er synonymt med å være sosiopat?

 

 

Er det er den slutningen du kommer frem til?

Lenke til kommentar

Er det er den slutningen du kommer frem til?

Det var du som kom med kommentaren om Cavendish som foretrekker mekanisk gir over elektrisk, og som du karakteriserer som en sosiopat, i denne diskusjonen for/mot Di2. Så du prøver vel å hinte om noe, da?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Er det er den slutningen du kommer frem til?

Det var du som kom med kommentaren om Cavendish som foretrekker mekanisk gir over elektrisk, og som du karakteriserer som en sosiopat, i denne diskusjonen for/mot Di2. Så du prøver vel å hinte om noe, da?

 

Greit... Alle som har prøvd Di2 og velger å gå tilbake til mekaniske gir, må regne med å få en sosiopat-diagnose, etter et besøk hos psykiateren.

 

Det samme gjelder de tullingene som svarer om gulerøtter, når det spørres om poteter....

Lenke til kommentar

Greit... Alle som har prøvd Di2 og velger å gå tilbake til mekaniske gir, må regne med å få en sosiopat-diagnose, etter et besøk hos psykiateren.

 

Det samme gjelder de tullingene som svarer om gulerøtter, når det spørres om poteter....

Jeg har ikke sagt at jeg har prøvd Di2, det har jeg nemlig ikke. Men jeg for min del vil ha sykkelen så enkel som mulig, nettopp fordi jeg vil kunne gjøre det meste selv på den. Cyclocrossen er fin sånn, for alt på den er mekanisk, også bremsene. Veldig praktisk i og med at det er den sykkelen som brukes til daglig. Men hydrauliske skivebremser er ganske fint, tross alt. Men hvis noe går i stykker lurer jeg på hva jeg egentlig kan gjøre selv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Greit... Alle som har prøvd Di2 og velger å gå tilbake til mekaniske gir, må regne med å få en sosiopat-diagnose, etter et besøk hos psykiateren.

 

Det samme gjelder de tullingene som svarer om gulerøtter, når det spørres om poteter....

Jeg har ikke sagt at jeg har prøvd Di2, det har jeg nemlig ikke. Men jeg for min del vil ha sykkelen så enkel som mulig, nettopp fordi jeg vil kunne gjøre det meste selv på den. Cyclocrossen er fin sånn, for alt på den er mekanisk, også bremsene. Veldig praktisk i og med at det er den sykkelen som brukes til daglig. Men hydrauliske skivebremser er ganske fint, tross alt. Men hvis noe går i stykker lurer jeg på hva jeg egentlig kan gjøre selv...

 

 

Da burde du jo være så voksen at du tar til deg kunnskap fra de som har den erfaringen med begge gir systemene.

btw. Di2 er enklere enn mekanisk ultegra... På samme måte som at elektrisk lys er enklere enn parafin lamper.

Lenke til kommentar

Da burde du jo være så voksen at du tar til deg kunnskap fra de som har den erfaringen med begge gir systemene.

btw. Di2 er enklere enn mekanisk ultegra... På samme måte som at elektrisk lys er enklere enn parafin lamper.

Som sagt, prisforskjellen mellom Di2 og uten Di2 var for høy til at jeg syntes det var verdt det. Og det at jeg kan gjøre mest mulig selv på sykkelen er en god ting. Har verktøy for å kunne utføre det vedlikeholdet som er nødvendig for å holde syklene i topp stand. Da liker jeg at sykkelen ikke har alskens "duppedingser" som ikke kan fikses uten å måtte sende sykkelen på service. Dessuten likte jeg ikke fargevalget på sykkelen med Di2, mens den uten Di2 ser råstilig ut. Og igjen, Shimano Ultegra er mer enn presis og rask nok. Selv om jeg girer opp eller ned aldri så fort følger kjedet med uten å gjøre hopp, både klingene foran, samt på kassetten bak. Jeg er kjempefornøyd med raceren, og den har jeg virkelig hatt mye glede av. Fikk den før sesongen startet, så jeg har fått maks utbytte av den i år. Hvis noen vil betale ekstra for Di2 må de gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar

Pokker, jeg skal bytte gir på sykkelen min denne uken fordi at jeg har slitt ut den gamle gruppen.

Jeg kommer til å sette på mekanisk Force.

 

Vil det si at jeg må en tur til psykriater, eller er det innenfor siden jeg har mekanisk fra før ? :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 Alt er da ikke bare fryd og gammen med Di2.

 

Hushovd hadde kjempeproblemer i et VM for noen år siden med det systemet , og Cancellara nekter å bruke det i konkurransesammenheng.

Sist Thor syklet i TDF var i 2011 og med all respekt å melde, så var Di2 veldig nytt da og det fantes bare til Dura Ace 7000 serien. Gruppen er oppdatert siden da.

 

Alle world tour lag benytter seg nå av elektronisk giring.

 

Cavendish er unntaket, som dermed bekrefter regelen....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Pokker, jeg skal bytte gir på sykkelen min denne uken fordi at jeg har slitt ut den gamle gruppen.

Jeg kommer til å sette på mekanisk Force.

 

Vil det si at jeg må en tur til psykriater, eller er det innenfor siden jeg har mekanisk fra før ? :-)

 

Best å holde seg unna... Bare for å være på den sikre siden...  :dremel:

Lenke til kommentar

Pokker, jeg skal bytte gir på sykkelen min denne uken fordi at jeg har slitt ut den gamle gruppen.

Jeg kommer til å sette på mekanisk Force.

 

Vil det si at jeg må en tur til psykriater, eller er det innenfor siden jeg har mekanisk fra før ? :-)

Selv slet jeg ut kjedet og kassetten på cyclocrossen (mekanisk SRAM Force). Skifte av kassett og kjede gikk veldig kjapt og greit. Tok en tur etterpå for å teste. Det var som å sykle på en ny sykkel. Selve skifterne trengte jeg ikke å justere, SRAM Force er tross alt et ganske bra girsystem, på samme nivå som Shimano Ultegra.

 

Cavendish er unntaket, som dermed bekrefter regelen....

Ikke det eneste unntaket hvis heller ikke Cancellara bruker Di2...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Pokker, jeg skal bytte gir på sykkelen min denne uken fordi at jeg har slitt ut den gamle gruppen.

Jeg kommer til å sette på mekanisk Force.

 

Vil det si at jeg må en tur til psykriater, eller er det innenfor siden jeg har mekanisk fra før ? :-)

Selv slet jeg ut kjedet og kassetten på cyclocrossen (mekanisk SRAM Force). Skifte av kassett og kjede gikk veldig kjapt og greit. Tok en tur etterpå for å teste. Det var som å sykle på en ny sykkel. Selve skifterne trengte jeg ikke å justere, SRAM Force er tross alt et ganske bra girsystem, på samme nivå som Shimano Ultegra.

 

Cavendish er unntaket, som dermed bekrefter regelen....

Ikke det eneste unntaket hvis heller ikke Cancellara bruker Di2...

 

 

Kanskje derfor han stønta ut av TDF ganske så raskt i år...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...