Gå til innhold

Kjøp av ny landeveissykkel

Sevaldsen

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å investere i ny landeveissykkel og er ute etter noen innspill før jeg tar noen endelig avgjørelse :) Har satt et budsjett på rundt 20000, og har sett på en del sykler omkring denne prisen:

Giant Propel Advanced 1:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/landeveissykkel/giant-propel-advanced-1-ultegra-road-bike-landeveissykkel-15/p/1108678_1_style

White RR ultimate:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/landeveissykkel/white-rr-ultimate-landeveissykkel-15/p/1108159_1_style

Canyon CF SL 9.0 Di2:

https://www.canyon.com/no/road/ultimate/ultimate-cf-sl-9-0-di2.html

Scott Solace 20:

http://www.oslosportslager.no/produkt/scott-solace-20-racersykkel-2014-33084.aspx

Trek Madone 5.2 C H2:

http://www.tromsoskiogsykkel.no/sykkel/sykler/landeveisykler/landeveisykkel-herre/trek-madone-5.2-c-h2-landeveisykkel-2014

Heller foreløpig litt mot canyon-sykkelen, men er fortsatt veldig usikker. Med White RR ultimate ser man ut til å få veldig mye for pengene, men er litt skeptisk siden jeg aldri har hørt om merket. Noen som har tips til valg av sykkel? :) Er selvsagt åpen for forslag utover de syklene jeg har sett på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Di2.... Et klikk, og du er hekta....

Vurderer sterkt å kjøpe sykkel med elektriske gir ja. Derfor er nok foreløpig canyon-sykkelen den jeg ser mest på

Husk nå MVA i tillegg på den prisen.

Der er endel fordeler med å handle i en Norsk butikk med tilfredsgaranti...

og snart kommer det inn en fyr her og forteller hvor fantastisk cyclocross er..

Hadde det vært så bra, så ville flere ha kjøpt cyclocross....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Di2.... Et klikk, og du er hekta....

Vurderer sterkt å kjøpe sykkel med elektriske gir ja. Derfor er nok foreløpig canyon-sykkelen den jeg ser mest på

Husk nå MVA i tillegg på den prisen.

Der er endel fordeler med å handle i en Norsk butikk med tilfredsgaranti...

Har sjekket ut og totalpris ved kjøp av denne sykkelen blir ca 21100, noe jeg greit kan leve med

Lenke til kommentar

Har sjekket ut og totalpris ved kjøp av denne sykkelen blir ca 21100, noe jeg greit kan leve med

Vurdert skivebremser på raceren? Jeg har hydrauliske skivebremser på min racer, og det fungerer ganske bra. Var ute i går, og det regnet tidvis ganske bra. Men det sto ikke på bremsene, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Vurdert skivebremser på raceren? Jeg har hydrauliske skivebremser på min racer, og det fungerer ganske bra. Var ute i går, og det regnet tidvis ganske bra. Men det sto ikke på bremsene, i hvert fall.

Kan være en mulighet det ja

Lenke til kommentar

Her er to alternativer med Shimano Ultegra og hydrauliske skivebremser:

Cannondale Synapse Carbon Ultegra Disc

Trek Domane 4.5 Disc

Litt av greia med Di2 er at det alltid er like presist og trenger ikke justeres. 

Helt til batteriet blir flatt. Da har man ett gir. Og som sagt, Shimano Ultegra er presist nok som bare rakkern. Det vet jeg etter å ha syklet "noen" km på det. Dessuten, jo mer "mikk" det er, jo mindre kan man gjøre selv.

Lenke til kommentar

Trek Domane 4.5 Disc

Litt av greia med Di2 er at det alltid er like presist og trenger ikke justeres. 

Helt til batteriet blir flatt. Da har man ett gir. Og som sagt, Shimano Ultegra er presist nok som bare rakkern. Det vet jeg etter å ha syklet "noen" km på det. Dessuten, jo mer "mikk" det er, jo mindre kan man gjøre selv.

Fine alternativer for all del, men er nok litt mer enn jeg er villig til å betale :/

Lenke til kommentar

Fine alternativer for all del, men er nok litt mer enn jeg er villig til å betale :/

Cannondale-alternativet vil i realiteten ligge litt lavere prismessig, ettersom man vil få bonus gjennom Anton Club, som man kan bruke på tilbehør man trenger.

Edit: men nei, det er ikke billigsykler vi snakker om. På den andre siden, man får gjerne det man betaler for også.

Edit edit: husk, nå er høstsalget på sykler rett rundt hjørnet, så jeg ville hatt litt is i magen akkurat nå, sjekket litt mer. Vet at de hadde salg på Cannondale på Anton Sport i fjor, kanskje du kan gjøre et godt kjøp?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Trek Domane 4.5 Disc

Før batteriet på Di2 blir flatt, så girer FD ned til den minste klingen og du kan fortsatt gire ca 200 ganger på RD før det er helt stopp. DA først har man bare et gir.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som har prestert å tømme batteriet på DI2, helt. Ikke akkurat artig der og da, men jaggu til pass når jeg rett og slett ikke har tatt meg bryet med å lade batteriet. Ris til egen bak ;)

Etter å ha hatt DI2 på to forskjellige sykler, så skal det mye til før jeg går tilbake til mekanisk gruppesett. Når man har sittet 5+ timer på sykkelen i dårlig vær, og har nok med å holde i styret, ja, da er det utrolig deilig å kunne trykke på en knapp for å gire. 

Noe justering selv med DI2 må beregnes, særlig ved byttet av kjede og kassett. Dog, det tar ikke mange sekundene og innebærer å trykke på noen knapper. Igjen, utrolig deilig!

Jaja, DI2 veier litt mer enn sine mekaniske brødre, men det er det jaggu verdt. Jeg tror ikke de få grammene skiller meg fra der jeg er i dag, og det å sykle i regnbuetrøya allikevel  :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...