Gå til innhold

Samsung Galaxy S6 - Står fast ved boot (bootloop) etter siste oppdatering!

Anbefalte innlegg

Det tikka inn en oppdatering på Galaxy S6'en min i dag tidlig, som jo var Android 5.1.1. Fint, tenkte jeg og kobla til laderen før jeg startet oppdateringsprosessen. Etter en liten stund rebootet telefonen, som vanlig og jeg tenkte at den sikkert snart var ferdig oppdatert.

Men neida, den rebooter og rebooter, kommer seg til Samsung-logoet og "Samsung-jingelen" spilles av, deretter rebooter den igjen. Stuck! Bricked! HJELP!

Har forsøkt å resette med Power btn + Volume Down, men det hjelper ikke. Henger seg fortsatt når den booter.

Er det noen som har en idé hva jeg kan prøve, eller som evt. har opplevd samme problemet selv?

Har en ulåst Galaxy S6, ikke rootet og med retail ROM.

Takker for alle innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling, men fant dette:

If you haven’t done this yet, I suggest you try to boot your phone into Android Recovery Mode, and then wipe cache partition on your S6 edge handset. The process won’t lead to any loss of personal data or settings so it’s not risky. Upon Android boot-up, the script clears out the /cache/downloads directory and makes way for any new downloads or updates for the system. Wiping a cache partition is highly recommended after installing a system update just to ensure you are starting with a clean state. After wiping the cache partition, reboot your device. Hope this helps.

1. Power Down the Galaxy S6
  2. Press and Hold the Power Button, Volume Up Button and the Home Buttons at the Same Time
  3. Continue Holding These Buttons Until You See Some Blue Text at the Top
  4. When You See the ‘Recovery Booting….” Text, Then Let Go of These Buttons
  5. Wait Until the Galaxy S6 Fully Boots into the Recovery Mode

http://www.androidexplained.com/galaxy-s6-recovery-mode/

http://www.androidexplained.com/galaxy-s6-wipe-cache-partition/

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...