ProphetSe7en Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Trenger vi en slik N bak på bilen når vi skal til Danmark og Tyskland? Hvor kjøper jeg i så fall en slik? Har sett på Jula og Biltema men ingen av de hadde. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Ja, om du ikke har det på nummerskiltet (den nye typen med flagg og N). Kjøpes på bensinstasjon. Jeg kjøpte mitt på Esso for 15 kr. Endret 3. august 2015 av Brulejus 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Torshov, naf, bilxtra, mekonomen... Biltema burde også hatt 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Har vært innom masse steder nå uten hell. Neste blir bensinstasjon. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Svart tusj ... (?) edit: eventuelt en av disse: Torshov: http://www.torshovbil.no/n-skilt-279 Bilxtra: http://bilxtra.no/tilbehor/bil-utvendig/ovrig-bil-utvendig/n-merke-magn-173-x-118-mm Endret 3. august 2015 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Vent, what? Er dette pålagt? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Det jeg også lurer på siden det er helt umulig å få tak i steder de vanligvis burde hatt det. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Er ganske sikker på at det er pålagt. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Etter kjapp googling fant jeg denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135899Der påstås det også at det er pålagt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Isåfall har jeg kjørt mye ulovlig i danmark og sverige... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Pålagt ja, om det blir håndhevet er en annen sak. Uansett koster det kun 140 kroner for nye skilter... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg får bestille meg skilter med N på, for ikke faen om jeg skal ha noe stygt klistremerke på bilen min! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 De har jo magnetiske merker en kam bruke Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Der påstås det også at det er pålagt. Forskrift om bruk av kjøretøy, §2-13: Ved utpassering fra Norge skal registreringspliktig kjøretøy være utstyrt med nasjonalitetsmerke som fastsatt av Vegdirektoratet. Nasjonalitetsmerket skal enten være et eget merke eller være integrert i kjennemerket. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Mener å huske fra et sted at bøtesatsen for manglende "N" er kr.600 (?) Dog, litt rart at snuten bøtelegger dette i Norge, burde vel egentlig være opp til politiet i det landet man befinner seg i hvorvidt man vil straffe deg? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Isåfall har jeg kjørt mye ulovlig i danmark og sverige... Snart så setter dem opp fotobokser på Svinesund, Ørje, etc. som knipser bakenden din når du forlater kongeriket. Og så får du en giro i postkassa etterhvert. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 De har jo magnetiske merker en kam brukeLiker bedre de nye skiltene uansett, men takk for tips :-) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Når jeg dro utenlands med bilen min første gangen, passet jeg på å bestille nye skilter først. Som sagt tidligere i tråden, nasjonalitetsmerket kan være integrert i skiltet, og nye skilter koster under 200-lappen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Vegvesenet: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Skilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå