Kvasinavn Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hei Er på utkikk etter en ny stasjonær pc som skal vare en stund, skal spilles minimalt på men skal være kapabel til å jobbe raskt mrd de oppgavene den blir tildelt Har satt opp noen varianter hos komplett: Den som falt best ut i pris var summer Gamer med i7 prosessor 16 gb ram, 256 gb samsung EVO ssd og en 2 tb Barracuda HD og 2 gb 960 kort samt ac WiFi kort, Endte opp på rundt 13000 inkl Win 10 Skjerm, tastatur og høytalere tilkommer med ca 5000 oppå denne summen Vurdere også imac 27" ikke 5k utgaven med 1 tb og 1 GB grafikkort denne koster 14300 på tilbud hos min lokale lefdal butikk I tillegg kommer ca 3000 kr for mer minne, høytalere og en keypad som matcher medfølgende mini tastatur Mitt bruk er da: web, nett-tv, netflix, office pakka, bilder Forslag og veiledning mottas med takk Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Bygg selv en pc gjerne macintosh hvis d vil ha os x Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Stemmer for å bygge selv jeg også! Du blir mer kjent med pcen, får større utvalg av deler og mer for pengene . Hvis du absolutt ikke vil bygge selv (tar du deg tiden så er deg faktisk ikke så vanskelig), får du fremdeles mer for pengene med en komplett.no pc (med disse pcene har du også muligheten til å lett oppgradere senere). Og som ExpensiveGameFinder sier er det mulig å få os x på "ikke-apple" pcer om du ønsker. Kan sette sammen en liste til deg med deler om du er interessert? ellers kan jeg nevne at om ikke lenge skal Intel lansere en ny plattform med nye prosessorer Lenke til kommentar
AlansWake Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Lite å hente i ikke-5k-iMac. Vil heller kjøpt PC eller Mac Mini. Vet ikke helt om det er vits med i7 og 960. Kunne gått for i5 og 950ti eller no og spare noen kroner. Spørs litt hvor mye du vil bruke egentlig Også mulig å kjøpe en mindre pc-case ettersom det blir lite gaming og kjøling ikke er så viktig. Komplett har noen mini-pcer. Lenke til kommentar
Kvasinavn Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Tar gjerne imot forslag på komponenter til maskin. Er Windows 10 en stabil platform ennå? Har sett litt på R5 kabinettet det ser ganske raffinert ut og med mange positive omtaler på komplett Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Ville heller gått for Define S hvis du ikke trenger veldig mange harddisker og SSD'er Lenke til kommentar
Kvasinavn Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Ok, noen forslag til god kombinasjon av kort og minne til maskinen ? Har satt opp disse 2 i pc byggeren hos komplett samt en skjerm innenfor hva har lyst til å bruke samt størrelse jeg ønsker Komplett Summer Gamer Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK mousemat ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST ASUS PCE-AC56 AC1300 Wireless Adapter Fractal Design Define R5 Titanium Corsair VS550, 550W PSU Intel Core i7-4790, Socket-LGA1150 ASUS B85M-GAMER, Socket-1150 HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo Samsung SSD 850PRO 256GB Seagate Barracuda® 2TB MS COA Win 10 Home Nordic Garanti 3 år - Sende inn, -+ 12.981,59 Komplett Gamer i20 - eSport Edition Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK mousemat ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST Fractal Design Define R5 Titanium Corsair VS550, 550W PSU Intel Core i5-4690, Socket-LGA1150 Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler ASUS B85M-GAMER, Socket-1150 HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo Samsung SSD 850PRO 256GB Seagate Barracuda® 2TB ASUS PCE-AC56 AC1300 Wireless Adapter MS COA Win 10 Home Nordic Garanti 3 år - Sende inn, -+ 13.043,42 Asus 27" LED MX279H 1920x1080, IPS, 5ms, 80m:1, Speakers, VGA/2xHDMI 25 stk. på lager. Lenke til kommentar
Kvasinavn Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Noen av disse konfigurasjonener som ser edruelige ut evt hva bør endres Har ikke peil på hovedkort MHz på minne osv Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Hei igjen! Jeg satt opp denne listen som et forslag: http://www.prisjakt.no/list.php?l=197443&view=b Her kan du evt gjøre noen endringer om du ønsker å gå ned i pris bla: Gå ned til en pakke med i5 istede for i7. Nedgradere til 250GB ssd Velge en billigere skjerm om du ikke har lyst til å bruke så mye (feks BenQ GW2765HT, tftcentral skal ha noen gode tester av skjermer om du har lyst å lese noen tester) Endret 3. august 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
Kvasinavn Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Tusen takk skal se om det ikke kan bli en maskin av dette :-) Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Tusen takk skal se om det ikke kan bli en maskin av dette :-) Bare hyggelig å kunne hjelpe ! Hvis du ønsker deg et bra tastatur som vil vare lenge kan du se på disse her med mekaniske taster: http://www.prisjakt.no/category.php?b=s228994685&o=price_inc_shipping#rparams=b=s228994796(de som har "blue" taster vil bråke litt mer enn de med "brown", men mange liker "klikket" man får av mx blue taster når man skriver) For høyttalere har jeg sett Audioengien A5+ har fått mye skryt: http://www.alphadata.no/AUDIOENGINE-Powered-Bookshelf-Speakers-A5-/cat-p/c/p7194135. Ellers så kan det være en ide å gå til noen hifi-buttikker å høre på hva for noen høyttalere du liker Var det noe mer du lurte på eller trengte ? Endret 3. august 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Definitivt gå for en god stasjonær maskin. Men jeg mener du også bør vurdere socket 2011: Eksempel: Komplett Gamer Premium i40. En i7-5820K er mye kraftigere til tyngre last, og vil medføre at du kan beholde maskinen mye lengre før oppgradering. Prisforskjellen opp til en sekskjerne er ikke stor. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Definitivt gå for en god stasjonær maskin. Men jeg mener du også bør vurdere socket 2011: Eksempel: Komplett Gamer Premium i40. En i7-5820K er mye kraftigere til tyngre last, og vil medføre at du kan beholde maskinen mye lengre før oppgradering. Prisforskjellen opp til en sekskjerne er ikke stor. Det spørs hvor mye han vil bruke og hva han forventer, man må tross alt opp ca 2000 kr for å få 5820k. Men hvis behovet og pengene er der, så kan den absolutt vurderes! . Men får enda mer for pengene om han setter den sammen selv, istedet for at komplett gjør det da. Endret 3. august 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
Havvat Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kan kjøpe en IMac de er veldig gode på jobbing men finnes vel billigere alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå