AfterGlow Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Liker svært dårlig Microsofts særbehandling av Edge-nettleseren i Windows 10.Mozilla-sjefen rasende på Microsoft Lenke til kommentar
Mr_Arnesen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Etter min oppdatering fikk jeg et spørsmål fra windows om hvilken nettleser jeg ønsket å bruke som standard når jeg åpnet nettleseren for første gang (chrome). Har enda ikke sett edge nettleseren her i gården. 5 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Jeg tester Edge som standardnettleser fordi jeg vil teste ut nettbrett og pennfunksjonene den kommer med. Men jeg også fikk dette som valg da jeg oppgraderte. Endret 3. august 2015 av serpaul Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Oppgraderte fra 8.1 med alt av innstillinger og filer. Windows hoppet lett over at Opera tidligere var standard nettleser, og åpnet Edge som det mest naturlige i verden. Fikk ikke noe spørsmål om å velge, samtidig ble også menyene i Opera (siste versjon når oppgraderingen ble gjort) gjort om. Så nå ligner de omtrent på menyene som var i Windows 95/98. Reinstall på Opera hjalp heller ikke på dette. Artig. Tipper en clean install av Windows ordner det, men skulle da virkelig ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Stemmer ikke det artikkelen sier, testet på 2 maskiner hvor begge hadde Win 8.1 tidligere med Chrome som standard nettleser. Chrome var standard etter Win10 oppgraderingen. Uansett veldig til styr for en sånn filleting. Virker som det er "hipt" å kritisere Microsoft. 5 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Har oppdatert to maskin i helgen som var (en fra Windows 7 og en fra 8.1), og på begge disse maskinene ble Edge satt som standard nettleser, fikk ikke noe spørsmål om å velge. Måtte i begge tilfellene starte Chrome manuelt og velge den som standard nettleser. 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Jeg bestemte meg for aa teste edge etter oppgraderingen, og jeg maa si meg fornoyd saa langt! Men, er det noen som vet hvordan jeg faar laget en desktop shortcut til Edge? Faar bare valgt "pin to taskbar" naar jeg hoyreklikker. Endret 3. august 2015 av Sjulimann Lenke til kommentar
CLB22 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg fikk også spørsmål fra Windows om hvilken nettleser jeg ville ha som standard. Skjønner ikke hvorfor Microsoft blir kritisert? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg bestemte meg for aa teste edge etter oppgraderingen, og jeg maa si meg fornoyd saa langt! Men, er det noen som vet hvordan jeg faar laget en desktop shortcut til Edge? Faar bare valgt "pin to taskbar" naar jeg hoyreklikker. Flytt som alt annet (drag & drop). Lenke til kommentar
G Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Spørs om det ikke blir krav om en egen EU-versjon, Windows 10 EU Home og Windows 10 EU Pro, hvor Edge-leser er totalforbudt, etter en liten runde med trussler. Endret 3. august 2015 av G Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Spiller det noen rolle? Hvor vanskelig er det å sette eller en annen nettleser som standard når man installerer dette? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Microsoft Edge er jo standard om de finner ett EDGE basert nettverk, det er jo den er bygget for å fungere på Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 La merke til dette selv, men synes ikke det var så vanskelig å forandre på det. Mozilla er forståelig nok bekymret for at mindre datakyndige Firefox brukere skal fortsette sitt bruk med Edge etter at de oppgraderer til 10. Lenke til kommentar
Guy999 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Korfor sutrer sjefen av Firefox sånn. Når det er mulighet for endre det tilbake til Firefox. Jeg skjønner det med at det dumt når folk har valgt Firefox som standard. Men Windows 10 er nytt og det er veldig viktig for Microsoft og få Windows 10 til bli en hit. At den setter edge som standard kan Være fordi microsoft vil overbevise folk om gå for Windows innebygget nettleser etter som Explorer var søppel. Men nå kan man endre standard nettleseren Lenke til kommentar
SindreJLL Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Herregud for en sutring Hvis de har så heite lyst til at Mozilla skal være standard så kan de jaggu lage sitt eget operativsystem og gjøre akkurat det de vil med det. Men nå er det engang slik at Windows 10 er Microsoft sitt produkt og det samme er edge/explorer. Makan Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Mozilla-sjefen kan ta seg en bolle Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Ikke for å være frekk, men med tanke på hvor elendig oppgraderingsprosessen egentlig er syns jeg Mozilla kan ta seg en bolle, det er større irritasjonsmoment enn hvilken nettleser man starter med syns jeg. 1 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 For noe sutring. Kan ikke Mozilla heller lage sitt eget operativsystem? Da kan de ha Firefox som standard. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Stemmer ikke det artikkelen sier, testet på 2 maskiner hvor begge hadde Win 8.1 tidligere med Chrome som standard nettleser. Chrome var standard etter Win10 oppgraderingen. Uansett veldig til styr for en sånn filleting. Virker som det er "hipt" å kritisere Microsoft. Jeg fikk også spørsmål fra Windows om hvilken nettleser jeg ville ha som standard. Skjønner ikke hvorfor Microsoft blir kritisert? Spiller det noen rolle? Hvor vanskelig er det å sette eller en annen nettleser som standard når man installerer dette? Korfor sutrer sjefen av Firefox sånn. Når det er mulighet for endre det tilbake til Firefox. Jeg skjønner det med at det dumt når folk har valgt Firefox som standard. Men Windows 10 er nytt og det er veldig viktig for Microsoft og få Windows 10 til bli en hit. At den setter edge som standard kan Være fordi microsoft vil overbevise folk om gå for Windows innebygget nettleser etter som Explorer var søppel. Men nå kan man endre standard nettleseren Herregud for en sutring Hvis de har så heite lyst til at Mozilla skal være standard så kan de jaggu lage sitt eget operativsystem og gjøre akkurat det de vil med det. Men nå er det engang slik at Windows 10 er Microsoft sitt produkt og det samme er edge/explorer. Makan Mozilla-sjefen kan ta seg en bolle Ikke for å være frekk, men med tanke på hvor elendig oppgraderingsprosessen egentlig er syns jeg Mozilla kan ta seg en bolle, det er større irritasjonsmoment enn hvilken nettleser man starter med syns jeg. For noe sutring. Kan ikke Mozilla heller lage sitt eget operativsystem? Da kan de ha Firefox som standard. Tydeligvis mange som enten ikke har opplevd eller som har glemt hvordan MS overkjørte Netscape i sin tid, og i ettertid gjorde tilsvarende for andre nettlesere og andre programmer som konkurrerte mot tilsvarende MS-produkter. La meg få minne dere om at MS faktisk ble dømt for å ha brukt sin tilnærmede monopolsituasjon til å stikke kjepper i hjulene for konkurrentene på tilsvarende måte. I det lyset så er det veldig forståelig at sjefen for Mozilla/Firefox sender en kraftsalve til MS når det viser seg at mange brukere ikke får valget, og at Edge dermed settes som standardnettleser. Forventer egentlig at Vivaldi, Opera, Chrome/Google og andre som leverer nettlesere står frem og støtter Mozilla/Firefox i klagen. Hadde dere hatt mere forståelse for klagen om det f.eks. skjedde det samme overfor konkurrerende musikkavspillere, videoavspillere, bilderedigeringsverktøy eller videoredigeringsverktøy? 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hva med å få edge på ios eller android/cromebook? Hva pokker er det for monopolvirkomhet de driver med... s/ Hva skal noen med firefox uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå