newman221 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hei. Idag har jeg en Yamaha RX V1067 receiver og System Audio Ranger høyttalere,samt System Audio Mantra 10av senter og Klipsch RS42 bakhøytalere. Har fått litt lyst på mer trøkk og kontroll på frontene, spesielt på musikk. Vil det være mulig å koble til en Hegel H80 eller H200 på pre-out fra Yamaha, og kun bruke Yamaha som surround-enhet? Tenkte da å koble HTPC til Hegel H80 med USB, samt platespiller, og kun koble HTPC og PlayStation til Yamaha'n? På den måten får jeg best mulig lyd på musikk fra pc og LP, og på filmer går ting via HDMI til receiver (som kun drifter senter og bakhøytalere) og pre-out på fronter via Hegel... Noen som skjønte dette? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Hei. Idag har jeg en Yamaha RX V1067 receiver og System Audio Ranger høyttalere,samt System Audio Mantra 10av senter og Klipsch RS42 bakhøytalere. Har fått litt lyst på mer trøkk og kontroll på frontene, spesielt på musikk. Vil det være mulig å koble til en Hegel H80 eller H200 på pre-out fra Yamaha, og kun bruke Yamaha som surround-enhet? Tenkte da å koble HTPC til Hegel H80 med USB, samt platespiller, og kun koble HTPC og PlayStation til Yamaha'n? På den måten får jeg best mulig lyd på musikk fra pc og LP, og på filmer går ting via HDMI til receiver (som kun drifter senter og bakhøytalere) og pre-out på fronter via Hegel... Noen som skjønte dette? På H80 har du ingen inngang for variabel input, altså inn til effekttrinn (evt home theater). Så der ser det dårlig ut for styring fra receiver. Unntaket er om Yamaha har en digital ut, eller line out med fixed lyd. . PÅ H200 har du HT-inngang, så den kan da brukes som effekttrinn hvor Yamahaen din er pre. Jeg vil anta at lydkvaliteten blir en tanke bedre med pre i H200 enn på receiveren din, men jeg likte ikke H200 i det hele tatt og hadde vært åpen for at lyden i Yamaha ville passet meg bedre. For filmsurround vil du selvsagt ikke ha et valg, men måtte bruke Yamaha som pre uansett. Så ja, det er ingen problem å integrere H200 i et surroundoppsett, hvor den driver frontene dine i flerkanals filmlyd, mens den spiller som vanlig tokanals på musikk. Både med sin egen pre og med Yamaha som pre vil fungere. Endret 6. august 2015 av Pop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå