BigBadAde Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Eg fekk denne tven idag, og eg er veldig fornøgd. Men eg har eit problem som kanskje de kan hjelpe meg med. Eg har kjøpt ein Philips HTL9100 lydplanke som eg har kobla til iviaHDMI. I starten fekk eg ikkje lyd men etter ei stund kom den. Eg veit ikkje kva som gjorde dette. Då eg kom heim i kveld og slo på tven, kom det ikkje lyd frå lydplanken. Det er heilt stille, men når eg brukar fjernkontrollen til tven så regulerar den lydstyrken på planken. Eg har ikkje fleire kablar for å feilsøke den, men den verka jo som sagt tidlegare i dag. Nokon andre som har dette problemet? Eller kan det vere lydplanken som er problemet? Har samme TV og planke og kjører lyden gjennom optisk. Det hjelper vel ikke på problemet ditt, men lyden funker da iallefall. Prøvd å kontakte Panasonic om det? Nei, eg har ikkje kontakta dei om det, men eg burde kanskje gjere det. Eg fekk lyd att i går kveld etter å ha bytta til MODE 1"på HDMI auto-innstilling, samt at eg slo av tven og planken om ein anna, men i dag fungerte det ikkje. Eg har bestilt meg ein optisk kabel så det løyser vel problemet. Reknar med at eg må sende inn apparatet viss dei skal sjå på det, og det blir fort dyrt og utan bil. Ja tenkte bare på at de kanskje visste om en instilling eller noe som du må endre på. Ikke send den inn nei. Kan jo også spørre der du kjøpte den om de vet noe. Funker bra med optisk her iallefall. Men jeg får ikke styrt planken med fjernkontrollen fra Panasonic. Jeg har ikke gjort noe for å prøve å få det til enda heller da.. Endret 1. september 2015 av BigBadAde Lenke til kommentar
arv Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Eg fekk denne tven idag, og eg er veldig fornøgd. Men eg har eit problem som kanskje de kan hjelpe meg med. Eg har kjøpt ein Philips HTL9100 lydplanke som eg har kobla til iviaHDMI. I starten fekk eg ikkje lyd men etter ei stund kom den. Eg veit ikkje kva som gjorde dette. Då eg kom heim i kveld og slo på tven, kom det ikkje lyd frå lydplanken. Det er heilt stille, men når eg brukar fjernkontrollen til tven så regulerar den lydstyrken på planken. Eg har ikkje fleire kablar for å feilsøke den, men den verka jo som sagt tidlegare i dag. Nokon andre som har dette problemet? Eller kan det vere lydplanken som er problemet? Har samme TV og planke og kjører lyden gjennom optisk. Det hjelper vel ikke på problemet ditt, men lyden funker da iallefall. Prøvd å kontakte Panasonic om det? Nei, eg har ikkje kontakta dei om det, men eg burde kanskje gjere det. Eg fekk lyd att i går kveld etter å ha bytta til MODE 1"på HDMI auto-innstilling, samt at eg slo av tven og planken om ein anna, men i dag fungerte det ikkje. Eg har bestilt meg ein optisk kabel så det løyser vel problemet. Reknar med at eg må sende inn apparatet viss dei skal sjå på det, og det blir fort dyrt og utan bil. Ja tenkte bare på at de kanskje visste om en instilling eller noe som du må endre på. Ikke send den inn nei. Kan jo også spørre der du kjøpte den om de vet noe. Funker bra med optisk her iallefall. Men jeg får ikke styrt planken med fjernkontrollen fra Panasonic. Jeg har ikke gjort noe for å prøve å få det til enda heller da.. Sendte mail til kundeservice, og instruksjonane eg fekk var å setje HDMI auto-innstilling i mode 1. Då eg skreiv tilbake at dette ikkje fungerte, fekk eg svar om at dei ikkje kunne hjelpe meg meir, sidan lydplanken ikkje var ein Panasonic. Eg trudde jo at "ARC" var ein teknologi som var universal. Og eg har brukt same lydplanke på ein Samsung 8005 før, og der fungerte den heilt fint. Veit ikkje om eg skal ta saka vidare, eller slå meg til ro med optisk. Man får jo litt ekstra HDMI-tilkoblingar viss man kan bruke lydplanken. Andre med liknande erfaringar med lydplankar som ikkje er av merket Panasonic? Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Litt snet Tenker å kjøpe denne tvn(xc725). Men kan den plasseres på et bord med 90cm bredde, eller må jeg kjøpe et nytt tv bord? Den vil ikke passe. Du må ha et møbel som har omtrent samme bredde som tv'en. Alternativet er AX630-modellen som kom sent i 2014. Dvs. den ikke har nyeste smart-plattform, men ikke så store forskjeller ellers. Denne er neste borte fra markedet, så ikke lett å oppdrive en tv med en "midtstilt" fot i dag. Litt sent svar, men endte opp med å kjøpe tvn og en ny tv benk. Tusen takk for hjelpen:) Strålende fornøyd med tvn, sortnivået og kontrasten er jo bare helt fantastisk for LED å være. Lenke til kommentar
Sandegutten Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg har akkurat kjøpt denne tvèn. Og lurer på om det er noen som har anbefalte instillinger? Jeg tenker på om noen har fått sin tv kalibriert. Og vil dele disse med oss på denne tråden. Hilsen Øystein Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg har akkurat kjøpt denne tvèn. Og lurer på om det er noen som har anbefalte instillinger? Jeg tenker på om noen har fått sin tv kalibriert. Og vil dele disse med oss på denne tråden. Hilsen Øystein Her er det greie instillinger: http://www.flatpanelshd.com/review.php?id=1431346125&subaction=showfull#6 Også kan du se her: Som de sier i video, det varierer mye fra TV til TV. Du må nok gjennom heile testen om du skal få det veldig presist. Ellers kan du berre følge begge guider og se kas du liker best. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) 50" er kantbelyst så instillinger for 55" blir mer "rett" hvis det er den størrelsen du har kjøpt. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137 Endret 23. september 2015 av BigBadAde Lenke til kommentar
Kruste Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 På min TV har jeg problemer med Netflix og lyd på HDMI. Netflixappen fungerer ikke, og når det gjelder HDMI får jeg ikke lyd på TVn fra satmottager. Har lastet ned nyeste software. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 På min TV har jeg problemer med Netflix og lyd på HDMI. Netflixappen fungerer ikke, og når det gjelder HDMI får jeg ikke lyd på TVn fra satmottager. Har lastet ned nyeste software. Trodde problemet med lyd over HDMI som kjører 1.2 standard var løst med en oppdatering. Men da kan du forsøke å gå til: Oppsett --> HDMI auto-instilling --> Velg mode 1 på den HDMI inngangen du har koblet satmottakeren din til. Netflixen har jeg ikke noe fix på nå. Har ikke problemer med den her. Lenke til kommentar
Kruste Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Har fått orden på Netflix, men lyden over HDMI er det verre med. Kan det være Kabelen det er noe kluss med ?? Kan opplyse at satmottager er koplet opp mot en Onkyo receiver og så videre til TVn. Dette oppsettet har fungert feilfritt på mini forrige Panasonic TV så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke her. Har forøvrig mailet med Panasonic og fikk samme svar som beskrevet andre steder i tråden, men fremdeles ingen lyd. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Har fått orden på Netflix, men lyden over HDMI er det verre med. Kan det være Kabelen det er noe kluss med ?? Kan opplyse at satmottager er koplet opp mot en Onkyo receiver og så videre til TVn. Dette oppsettet har fungert feilfritt på mini forrige Panasonic TV så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke her. Har forøvrig mailet med Panasonic og fikk samme svar som beskrevet andre steder i tråden, men fremdeles ingen lyd. Jeg kjøpte optisk kabel for 100kr på HiFI klubben og koblet den til anlegget. Fungerer utmerket. Fant ut at det var enklare enn å bruke timesvis på å sette opp/finne problemet Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Kas 3d briller kan jeg bruke her? Må det vare panasonic eller kas som helst aktive 3d? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 De bruker i alle fall Samsung-briller i denne testen: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm Det er en standard, i det minste på nyere TVer, slik at du kan btikihvilke som helst briller som er kompatibel med denne. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 De bruker i alle fall Samsung-briller i denne testen: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm Det er en standard, i det minste på nyere TVer, slik at du kan btikihvilke som helst briller som er kompatibel med denne. Takk! Har du noe anbefaling kva som er bra? Ser det ligger mange forskjellige panasonic modeller til salgs... kva er forskjell på de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå