TheOp Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Noen med noe kjennskap til denne modellen? Er under vurdering som ny hoved-tv, men finner lite erfaringer og testresultat ved søk http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TX55CXC725/panasonic-55-3d-smart-4k-led-tv-tx-55cxc725 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kan jo lese denne anmeldelsen fra avforums.com. Det er vel snakk om stort sett den samme tven. Har 65" av denne tven på veggen, men den har vært i bruk i to dager, så noen veldig inngående "anmeldelse" får du ikke Men førsteinntrykket er bra. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Det er en meget bra TV. Her er to tester, http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1431343099 http://www.lydogbilde.no/test/tv/panasonic-55cx700 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Denne er satt ned til 9000kr på kampanje hos Lefdal fra i morgen av. Da er det bare å kjøpe spør du meg. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Ang CX725: På apps-fronten er det dog stadig småt med tjenester - Netflix og YouTube virker ikke endnu - og vi har da vores tvivl om hvorvidt Panasonic og Firefox kan løfte opgaven uden at have andre med på vognen. Tv-kanalerne og optagedelen er i øvrigt slet ikke integreret i Firefox OS, så her ligner brugerfladen stadig noget fra firserne. (review fra flatpanels.dk, 15 mai 2015). Noen vet om det vert fikset? Ikke noe vits med "4k-tv" som ikke greier å streame 4k. Det finst jo ikke på plater eller på tv-signal heller. CX725 har responstid på 38mps (justert). Det er ikke det raskaste. Passer ikke så bra til gaming eller til å se sport (blir en del ghost/hollow).Bortsett fra det, virker det som veldig god VA panel. https://www.komplett.no/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55ju6465/841637# Satt ned fra 12 til 10 for øyeblikke http://www.lefdal.co...led-tv-55ju6575Er også på tilbud i dag. Ned fra 17 til 13 Samsung kan streame 4k fra youtube, netflix o.l.Panasonic er bedre på sort-nivåer (slipper mindre lys gjennom). Endret 6. august 2015 av cefey Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Og et spm til. Om vi ser bort i fra prisen, korsen den måler seg med 2 TVen ovenfor? Altså, kvalitets messig? Bilde o.l.?http://www.expert.no/lyd-og-bildetv/lg-65lb730vean-65-led-tv/p/31186/Viktig for meg:Bilde (til film/serie/fotball) og til gaming.Bryr meg ikke what-so-ever om smart-funksjon eller lyd. Endret 6. august 2015 av cefey Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Tenker å kjøpe denne tvn(xc725). Men kan den plasseres på et bord med 90cm bredde, eller må jeg kjøpe et nytt tv bord? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Tenker å kjøpe denne tvn(xc725). Men kan den plasseres på et bord med 90cm bredde, eller må jeg kjøpe et nytt tv bord? Den vil ikke passe. Du må ha et møbel som har omtrent samme bredde som tv'en. Alternativet er AX630-modellen som kom sent i 2014. Dvs. den ikke har nyeste smart-plattform, men ikke så store forskjeller ellers. Denne er neste borte fra markedet, så ikke lett å oppdrive en tv med en "midtstilt" fot i dag. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Vurderer selv å skaffe meg denne. Har i dag en Panasonic G10 50" plasma fra 2009, og lurer på om jeg vil få et merkbart bedre bilde ved et bytte. Prisen er jo upåklagelig. Men er det så at denne tv'n ikke passer så godt til sport? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Ang CX725: På apps-fronten er det dog stadig småt med tjenester - Netflix og YouTube virker ikke endnu - og vi har da vores tvivl om hvorvidt Panasonic og Firefox kan løfte opgaven uden at have andre med på vognen. Tv-kanalerne og optagedelen er i øvrigt slet ikke integreret i Firefox OS, så her ligner brugerfladen stadig noget fra firserne. (review fra flatpanels.dk, 15 mai 2015). Noen vet om det vert fikset? Ikke noe vits med "4k-tv" som ikke greier å streame 4k. Det finst jo ikke på plater eller på tv-signal heller. CX725 har responstid på 38mps (justert). Det er ikke det raskaste. Passer ikke så bra til gaming eller til å se sport (blir en del ghost/hollow). Bortsett fra det, virker det som veldig god VA panel. https://www.komplett.no/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55ju6465/841637# Satt ned fra 12 til 10 for øyeblikke http://www.lefdal.co...led-tv-55ju6575 Er også på tilbud i dag. Ned fra 17 til 13 Samsung kan streame 4k fra youtube, netflix o.l. Panasonic er bedre på sort-nivåer (slipper mindre lys gjennom). Det skal ikke være noe problem med netflix og youtube nå. Her tror jeg du blander responstid og inputlag. Responstiden er tiden panelet bruker på å bytte farge fra svart til hvit, å her er den bedre enn de to fra Samsung som du linker til. Så det skal ikke være noe problem med ghosting osv på denne. Den blir jo anbefalt til både sport og spill av flatpanels med flere. Inputlagen er hvor lang tid det tar fra du trykker på knappe på feks ps4 kontrollen din til det skjer på TV'n. Etter min mening er det bare på inputlag at de to fra Samsung er bedre en Panasonicen. Samsungen er testet til 29ms. Men du skal være rimelig hardcore gamer for å merke forskjellen på 9ms. 1 Lenke til kommentar
Tormod_a Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Så i testen til Lyd og Bilde at innsynsvinkelen var dårlig for CXC700, og dette var pga VA-panelet. Bare lurer på hvor ille dette er for en familie på 4 som sitter maks 4 meter fra TV-en (55"). Vi kan jo ikke sitte på rekke bak hverandre..... Og vil VA-panelet gjøre at alt blir mørkt? I tillegg blir jeg forvirret av at testen skriver noe om 800Hz, mens på Lefdals kundeavis står det at TV-en er 100Hz.....skal ikke være lett... Er det forskjellige Herz-beregninger på samme TV? Lyd og Bilde 800Hz http://www.lydogbilde.no/test/tv/panasonic-55cx700 Lefdal 100Hz http://kundeavis.lefdal.com/LefdalDM/kundeavis_partall/?scid=INT_LINK_EDMPA Endret 10. august 2015 av Tormod_a Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Så godt som alle TV-paneler på markedet er 50/60 Hz. Alt som oppgis over dette handler om tjuvtriksene til bildebehandlingen og er egentlig ikke så mye å bry seg om. Særlig hvis du først og fremst tenker spill. Endret 10. august 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Så i testen til Lyd og Bilde at innsynsvinkelen var dårlig for CXC700, og dette var pga VA-panelet. Bare lurer på hvor ille dette er for en familie på 4 som sitter maks 4 meter fra TV-en (55"). Vi kan jo ikke sitte på rekke bak hverandre..... Og vil VA-panelet gjøre at alt blir mørkt? I tillegg blir jeg forvirret av at testen skriver noe om 800Hz, mens på Lefdals kundeavis står det at TV-en er 100Hz.....skal ikke være lett... Er det forskjellige Herz-beregninger på samme TV? Lyd og Bilde 800Hz http://www.lydogbilde.no/test/tv/panasonic-55cx700 Lefdal 100Hz http://kundeavis.lefdal.com/LefdalDM/kundeavis_partall/?scid=INT_LINK_EDMPA Angående hz: Denne(CXC725) har 100 native hz og 1000 kunstige hz. Den som er teste hos lyd og bilde (CX700) har 100 native hz og 800 kunstige hz. Det er egentlig ingen forskjell i praksis. Isbilen har rett i at det egentlig bare finnes 50hz panel. Når de oppgir 100hz og 200hz på panelet så har de brukt teknologi som i utgangspunktet skal gjøre at TV'n takler bevegelse osv bedre. Angående innsynsvinkel: Jeg synes den er hakket bedre en andre TV'er med VA panel generelt sett, spesielt Samsung sine modeller. Overaskende bra vil jeg si. Hvilken TV har du fra før? Hvis det også er en LCD med VA panel så er ikke innsynsvinklene noe bedre på den gamle. VA panelet gjør ikke at alt blir mørkt. Men gjør at sortnivået blir veldig bra. Altså at sort blir sort istede for grått som de blir på IPS panelet. IPS panelene har bedre innsynsvinkle med dårligere kontrast og sortnivå til å begynne med. Du å får Panasonic sin 7 serie med IPS også, CX740 og CX750. Til 9000kr er TV¨'n et kupp. Prøv den da vel? Er jo 30 dagers åpent kjøp på Lefdal så hvis du ikke blir fornøyd så kan du jo returnere den. Lenke til kommentar
Tormod_a Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Takk for svar, og du har helt rett. Har nå vært på Lefdal og synes bildet så svært bra ut og innsynsvinkelen var veldig bra. Hadde fra før en 37" hd-ready (720)- Toshiba som nærmer seg 8-10 år. Ble handel der, ja. Var overrasket over hvor lite folk det var på Lefdal Forus en mandag ettermiddag (17:00). Gikk jo veldig smertefritt. For et par år siden var det alltid masse venting for ekspedering i butikk og lang kø for utlevering. Nå sto det 3 Lefdal-menn uten særlig å gjøre rundt TV-ene, og kun 1 kunde i kø på utlevering. Det var en lang eske! Lenke til kommentar
Tormod_a Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Han i Lefdal bekreftet forøvrig at det med Netflix og 4K var fikset. Jeg kjøpte forøvrig ferdig kalibrert. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Da håper og regner jeg med at du blir fornøyd Angående lite folk så tror jeg det er litt labert nå på sommeren. Lenke til kommentar
Hedjan Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Kjøpte denne TV'en for en uke siden, veldig fornøyd med bilde og brukervennlighet. Men jeg får ikke streamet film via Firefox-browseren og får ikke installert plugins for Silverlight og Flash - noen som kjenner til dette? Facebook-appen funker heller ikke.. Det ble nevnt over problemer med Netflix og You-tube, men begge deler funker bra hos meg Lenke til kommentar
arv Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Eg fekk denne tven idag, og eg er veldig fornøgd. Men eg har eit problem som kanskje de kan hjelpe meg med. Eg har kjøpt ein Philips HTL9100 lydplanke som eg har kobla til iviaHDMI. I starten fekk eg ikkje lyd men etter ei stund kom den. Eg veit ikkje kva som gjorde dette. Då eg kom heim i kveld og slo på tven, kom det ikkje lyd frå lydplanken. Det er heilt stille, men når eg brukar fjernkontrollen til tven så regulerar den lydstyrken på planken. Eg har ikkje fleire kablar for å feilsøke den, men den verka jo som sagt tidlegare i dag. Nokon andre som har dette problemet? Eller kan det vere lydplanken som er problemet? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Eg fekk denne tven idag, og eg er veldig fornøgd. Men eg har eit problem som kanskje de kan hjelpe meg med. Eg har kjøpt ein Philips HTL9100 lydplanke som eg har kobla til iviaHDMI. I starten fekk eg ikkje lyd men etter ei stund kom den. Eg veit ikkje kva som gjorde dette. Då eg kom heim i kveld og slo på tven, kom det ikkje lyd frå lydplanken. Det er heilt stille, men når eg brukar fjernkontrollen til tven så regulerar den lydstyrken på planken. Eg har ikkje fleire kablar for å feilsøke den, men den verka jo som sagt tidlegare i dag. Nokon andre som har dette problemet? Eller kan det vere lydplanken som er problemet? Har samme TV og planke og kjører lyden gjennom optisk. Det hjelper vel ikke på problemet ditt, men lyden funker da iallefall. Prøvd å kontakte Panasonic om det? Lenke til kommentar
arv Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Eg fekk denne tven idag, og eg er veldig fornøgd. Men eg har eit problem som kanskje de kan hjelpe meg med. Eg har kjøpt ein Philips HTL9100 lydplanke som eg har kobla til iviaHDMI. I starten fekk eg ikkje lyd men etter ei stund kom den. Eg veit ikkje kva som gjorde dette. Då eg kom heim i kveld og slo på tven, kom det ikkje lyd frå lydplanken. Det er heilt stille, men når eg brukar fjernkontrollen til tven så regulerar den lydstyrken på planken. Eg har ikkje fleire kablar for å feilsøke den, men den verka jo som sagt tidlegare i dag. Nokon andre som har dette problemet? Eller kan det vere lydplanken som er problemet? Har samme TV og planke og kjører lyden gjennom optisk. Det hjelper vel ikke på problemet ditt, men lyden funker da iallefall. Prøvd å kontakte Panasonic om det? Nei, eg har ikkje kontakta dei om det, men eg burde kanskje gjere det. Eg fekk lyd att i går kveld etter å ha bytta til MODE 1"på HDMI auto-innstilling, samt at eg slo av tven og planken om ein anna, men i dag fungerte det ikkje. Eg har bestilt meg ein optisk kabel så det løyser vel problemet. Reknar med at eg må sende inn apparatet viss dei skal sjå på det, og det blir fort dyrt og utan bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå