Gå til innhold

Bakgater i Havana III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm....denne var tricky .. vet ikke helt for å være helt ærlig. Kneppen har sikkert noen gode råd?

Ellers, flott gatebilde - liker klærne (sengetøy?) som henger oppe til høyre - føler at noen bor og lever der.

mvh

Jan

Hei Jan!  Kneppen kan sikkert komme med et godt råd, vi får vente og se om han dukker opp i dag også :)

Det var sengetøyet som fanget min oppmerksomhet også, fine farger og det gjør bildet bebodd på en måte. 

Lenke til kommentar

Ville beholdt huset, men kanskje ikke personen i hjørnet (selv om han ser blid og hyggelig ut)

Flott gatemiljø i fine farger :)

Mvh Oddmund

Hei Oddmund :)

Var inne på samme tanken selv. Han var så klistra inn i hjørnet og så veldig grønn liksom, men jeg har ikke verktøyet til å få ham bort på en skikkelig måte.  (og trivelig så han jo ut da :wee: )

Tusen takk for fin kommentar! :new_woot:

Lenke til kommentar

Kjekt å se, men tror kanskje du burde tatt med mer der nede...., men da måtte du vel kanskje stått lenger unna... :)

Ja, er enig i at det ble litt trangt i bånn, for å si det sånn. Men ville ha med hele kirkespiret, så da ble det sånn.  Kunne ikke springe tilbake heller, da ville familien min forsvunnet i det fjerne før jeg var ferdig.... :confused:  Takk for kommentar! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde som jeg synes er best i v1 da det blir mer dybde i bildet . Det er ikke lett å unngå personer som han i hjørnet , særlig i slike travle gater. Det kunne vært kuttet nede , men det hadde gjort mer skade enn nytte.

Flott formidlet og presentert .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Linje ut i øvre høyre hjørne her, Helene - he he he.

Men det brune hodet på grønt med en hvit strek nede til venstre er nok mer iøyenfallende.

Ikke lett å få alt til å stemme i slike bybilder.

Jeg ser Jan forventer gode råd fra meg her. Ikke lett, men kanskje ta med litt mer på sidene uten at jeg vet hva som befinner seg på utsiden.

Nå ser jeg jo at et problem er løst med beskjæring til venstre i V2.

Lampa til høyre ser ut til å ha fått seg en rangel, men ikke på langt nær så mye som ei lampe jeg fotograferte på Lanzarote - likedan 3 år på rad uten at jeg laget reprise.

Likevel et fortellende bilde med god dybde dette.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meningene om eventuell beskjæring vil sikkert være delte. Heller mot V2 som det beste. Ellers vises jo litt av miljøet, både bygningsmessig og menneskelig.

Vennlig hilsen Ragnar

Flott bilde som jeg synes er best i v1 da det blir mer dybde i bildet . Det er ikke lett å unngå personer som han i hjørnet , særlig i slike travle gater. Det kunne vært kuttet nede , men det hadde gjort mer skade enn nytte.

Flott formidlet og presentert .

Mvh

Alec

Linje ut i øvre høyre hjørne her, Helene - he he he.

Men det brune hodet på grønt med en hvit strek nede til venstre er nok mer iøyenfallende.

Ikke lett å få alt til å stemme i slike bybilder.

Jeg ser Jan forventer gode råd fra meg her. Ikke lett, men kanskje ta med litt mer på sidene uten at jeg vet hva som befinner seg på utsiden.

Nå ser jeg jo at et problem er løst med beskjæring til venstre i V2.

Lampa til høyre ser ut til å ha fått seg en rangel, men ikke på langt nær så mye som ei lampe jeg fotograferte på Lanzarote - likedan 3 år på rad uten at jeg laget reprise.

Likevel et fortellende bilde med god dybde dette.

Roar

Hello boys! :w00t:

Det er litt knotete med sånne bybilder, mye folk i bevegelse, mye ledninger, antenner, søppelkasser, lamper og rariteter i hytt og gevær.  Men det er jo litt det som gjør det litt spennende også da, komme hjem og sjekke hva som egentlig havnet på brikka. :wee:

Tusen takk for konstruktiv kritikk i dag. :thumbs:

Når det gjelder dette bildet så har jeg ikke mer å gå på på sidene, så det er ikke en mulighet.  Når det gjelder streken oppe til høyre så synes jeg du er superpirkete Roar, det er nå forskjell på strek og strek også da.. :p

Ellers så har vel hele byen vært på rangel siden 60-tallet, og det bærer den virkelig preg av.  Artig å ha sett det, men er glad jeg ikke bor oppi dette. :wee:

Lenke til kommentar

Liker disse bildene jeg. At de ikke er helt perfekte og er blitt tatt litt sånn på sparket har da sin sjarm det også. Bare fortsett du...

:wee: Takk skal du ha Fredrik. Hvis alle bilder var perfekte så ville det kanskje bli litt kjedelig?

Bildene er tatt i farta mens jeg halser etter resten av familien.  Det ble ikke mye tid å gå for seg sjøl denne ferien.  Har sjuke mengder med dårlige bilder. F.eks å ta bilder fra hesteryggen har jeg funnet ut er umulig..så godt som i hvertfall. :huh:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilket som er best av de to versjonene. I trange gater er det ikke alltid man får bildene slik man ønsker, jeg føler det er slik her. Ut i fra min vurdering er dette 2 bra bilder hvor farger og skarphet er helt topp

Mvh Torbjørn

Hei Torbjørn! Bildet ble kanskje ikke helt optimalt, men det var litt kult likevel, og som ferieminne funker det i hverfall helt fint. :)

Lenke til kommentar

Hei Helene!

Moro å se bildet ditt for jeg har akkurat kommet hjem fra Cuba og har bilde omtrent fra samme sted som du :)

Jeg vet jo ikke hvor mye du eventuelt har beskjært. Om du har menneskene i bånn i helpositur, hva med å ta dem med i helfigur i stedet for bare hodene som nå? Ville gi uttrykk for et livlig miljø i et utrolig sliten bygningsmasse i Havana. Bare flott at bildet er høyt og smalt.

Fin kontrast med den flotte kirken på den ene siden og klesvasken på den andre.

Jeg skal se om jeg finner et bilde fra gamlebyen jeg også og legge ut.

Hilsen Olav

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hei Helene!

Moro å se bildet ditt for jeg har akkurat kommet hjem fra Cuba og har bilde omtrent fra samme sted som du :)

Jeg vet jo ikke hvor mye du eventuelt har beskjært. Om du har menneskene i bånn i helpositur, hva med å ta dem med i helfigur i stedet for bare hodene som nå? Ville gi uttrykk for et livlig miljø i et utrolig sliten bygningsmasse i Havana. Bare flott at bildet er høyt og smalt.

Fin kontrast med den flotte kirken på den ene siden og klesvasken på den andre.

Jeg skal se om jeg finner et bilde fra gamlebyen jeg også og legge ut.

Hilsen Olav[/quote

Hei Olav! Så gøy da! Var du litt rundt omkring på Cuba du også? Vi har nok endel nokså like bilder kan jeg tenke meg:) jeg hadde desverre ikke med mer av personene å ta med, så det ble som det ble. Jeg har noen flere bilder fea Cuba som er lagt ut de siste dagene hvis du ikke har sett dem. ;) Vi sjåast vel da tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...