Gå til innhold

Misfornøyd med Windows 10? Denne knappen kan redde PC-en din

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får jo ikke brukt Win 7 / 8.x nøkkelen til å gjøre en direkte clean install av Windows 10 (altså boote fra minnepenn/DVD). Win 7 / 8.x nøkler vil aldri fungere i Win10.

Jo, du trenger kun gyldig win7, win8 eller win10 nøkkel for å ta en clean install. Endret av Ravusy
Lenke til kommentar

Det er kanskje en god ide å avinstaller. Når du installerer windows 10 godtar du nemlig "windows 10 privacy policy" som jeg tipper ingen har lest:

"We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary"

Lenke til kommentar

Jeg la inn et bilde som viste det i praksis og hva de samlet av info i Win10-tråden, så tenker de fleste som henger i forumet har iallfall fått det med seg. Man trenger ikke bli helt hysterisk av det da det finnes løsninger å slå de av eller deaktivere dem helt. Krever litt avansert brukerferdigheter, men lar seg gjøre. Sjekk linken jeg har postet i nevnte tråd.

Lenke til kommentar

Du får jo ikke brukt Win 7 / 8.x nøkkelen til å gjøre en direkte clean install av Windows 10 (altså boote fra minnepenn/DVD). Win 7 / 8.x nøkler vil aldri fungere i Win10.

Jo, du trenger kun gyldig win7, win8 eller win10 nøkkel for å ta en clean install.

Kun etter du har oppgradert. Du kan ikke bruke win 7/8.x nøkkelen i Windows 10. Så du må først oppgradere fra gammel windows, så kan du ev. ta en clean install senere, uten nøkkel.

Lenke til kommentar

Selv om jeg synes Win 10 er litt knotete i bruk, så blir jeg nok å beholde det. Man venner seg vel til Win 10 også slik man klarte med Win 8 som var et herk å bruke i starten.

Ja Windows 7 er fortsatt et bedre desktop OS for folk med tastatur og mus. Jeg liker dog Windows 10 bedre enn 8 iallefall, så kommer til å bruke det etterhvert, men gikk tilbake til 7 siden jeg har driver problemer med nVidia 353.62 driveren under Windows 10. Så er det noen bugs her og der. Microsoft trenger nok et år til på seg til å finpusse det.

Windows 10 trenger nok som du sier et år før det er relativt bugfritt, men skjermkortdriveren til Nvidia er det vel ikke Microsoft som skal lastes for, det er vel heller Nvidia... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...