mada1906 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Heisann. Kjøpte rimelig nylig en brukt Tandberg Sølvsuper 11 fra 74 for å ha på hybelen. Merker iblant (uansett kanal/source) at venstre høytaler mister mid/top frekvensspekteret. Hvis jeg "rugler" litt på volumknappen kan det komme tilbake, men som regel blir det dårlig igjen etterhvert. Har prøvd de 4 forskjellige høytalerutgangene og de som brukes nå er definitivt best. Det jeg lurer på er om det finnes en enkel løsning på dette for noe drastisk "operasjon" ser jeg ikke vitsen med. MVH Martin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Det er et generellt og ganske vanlig problem, potmeteret har dårlig kontakt. Kan hjelpe å rense det, men bør helst byttes. Søk etter "potentiometer noise" så finner du omtaler av problemet. Lenke til kommentar
mada1906 Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Skal sjekke det ut. Takk for svar Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Gamle volumbrytere og lignende som har stått en stund og irret kan det være en ide å dra frem og tilbake en del ganger. Med litt flaks går dritten vekk, og du får tilbake funksjonaliteten. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Det proffene gjør er først å rense dem, deretter smøres det. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Hadde samme problem på en gammel nad forsterker. For min del løste en god dose elektronikkrens problemet. Skru opp, spray godt, vri på volumkontrollen (frem og tilbake), la det tørke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå