TweedyBee Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Starter opp en tråd får de som skal tjenestegjøre i 2. bataljon i 2016 Når har dere innrykk? Hvilken avdeling ønsker du å tjenestegjøre i? Noen som tidligere har tjenestegjort i 2.bat som vil dele erfaringen osv? Kjør på! Lenke til kommentar
Lunde Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Er innkalt til tjeneste I 2. Bn I Januar 2016 ? Noen fler? Lurer litt på hvordan det vil bli ettersom 2 Bn pleier å ha inrykk I august. -Lunde Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Er innkalt til tjeneste I 2. Bn I Januar 2016 ? Noen fler? Lurer litt på hvordan det vil bli ettersom 2 Bn pleier å ha inrykk I august. -Lunde Jeg skal inn August 2016. Tror ikke det er noe forskjell på januar og august innrykket. unntatt temperaturen (hehe) Lenke til kommentar
Misolini Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Var i 2. bataljon kontigent 13/14. Svarer gjerne på spørsmål. Da jeg var der, var det kun Ingeniørbataljonen som hadde januar-innrykk. En fordel med å rykke inn i januar er at du får dratt på øvelse hvor det er bar mark. Endret 10. august 2015 av Misolini Lenke til kommentar
Lunde Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Veit det at de fleste har inrykk I August, men kjenner ingen som har hatt innrykk eller har I januar måned. Finner heller ingenting på nettet... Veit du om de har akkurat det samme tilbud når det kommer til hvilke kompanier du kan komme inn, ettersom det er på vinteren? ☺ Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Veit det at de fleste har inrykk I August, men kjenner ingen som har hatt innrykk eller har I januar måned. Finner heller ingenting på nettet... Veit du om de har akkurat det samme tilbud når det kommer til hvilke kompanier du kan komme inn, ettersom det er på vinteren? ☺ Samme tilbud ja. Har alltid vært januar innrykk i 2bn, helt fram til august 2012 da det ble ny ordning. Husker at det ikke var noen vernepliktige soldater i 2bn fra januar - august i 2012. Særdels rart for det befalet som var der Lenke til kommentar
sunndalingen2 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Har innrykk i 2bn. i januarkontigenten 2016. Ser fram til dette, da jeg har flere kompiser som hadde innrykk nå i august, og det jeg er hørt er positivt. Jeg er ute etter en utfordrende førstegangstjeneste, og da tror jeg 2bn er midt i blinken. Er svært interessert i KESK, men kpB eller kpC er også helt kurant. Noen flere som har innrykk i januar? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Sidenote: KESK er mek.inf underlagt Hærens våpenskole på Rena. Du tenker nok mest sannsynlig på Kavesk sunndalingen2. Lenke til kommentar
sunndalingen2 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Takk, trodde KESK og Kavesk hadde samme betydning. Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Noen her som er eller har vært i kavesk som kan fortelle litt om hvordan tjenesten er? 1 Lenke til kommentar
HK416123 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Har fått innkalling til 2.bn i august 2016, og gleder meg som en unge! Jeg er også interessert i få vite mer om kavesk ettersom at det mest sannsynlig er min ønsket tjenestemulighet Lenke til kommentar
sunndalingen2 Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Noen som vet hvilke ledige stillinger januar-kontigenten kan søke seg til? Lenke til kommentar
Hepolite Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Noen her som er eller har vært i kavesk som kan fortelle litt om hvordan tjenesten er? Limer inn et svar fra 2013: I KavEsk 2. BN er det to tropper og en MUAS-gruppe. Oppklaringstroppen og skarpskyttertroppen. Jeg vet mest om skarpskyttertroppen. De driver i hovedsak med overvåkningsoppdrag med mulighet til å ta ut "high value targets" hos fienden. I en patrulje (lag) var det i 2012/2013 6 soldater. PF (patruljefører), NKP (nestkomanderende patruljefører), speider, sambandsmann, 40-mann og to finskyttere. PF er sesjant eller fenrik av grad og er lederen for patruljen, NKP er en vernepliktig plukket ut for å ha vist gode lederegenskaper før besiktelsen som vise-korporal. Speider er lagets "spesialist" på kart, kompass og navigering. Han går alltid først i masjrekka og bestemmer hvilken rute vi følger fra A til B og all planlegging mtp. ruta som skal følges. Sambandsmann er patruljens "spesialist" på samband og komunikasjons-utstyret de har med seg. Han vet hvordan radioene fungerer, hvordan lendet påvirker signaler og hvordan han skal utbedre sambandsdekkningen. Finskytterne er de som har hovedansvar for HK417 og er skyttere på disse. Det er de i patruljen med best resultat fra skarpskytterkurset. I tillegg til HK417 bruker finskytterne MP7 da 417 fort blir litt stor og tung. Oppklaringstroppen har de samme rollene i patruljen med unntak av finskytterne. Oppklaringstroppen er oppsatt på BV mens sierra er oppsatt på hver sin snøscooter Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Noen her som er eller har vært i kavesk som kan fortelle litt om hvordan tjenesten er? Limer inn et svar fra 2013: I KavEsk 2. BN er det to tropper og en MUAS-gruppe. Oppklaringstroppen og skarpskyttertroppen. Jeg vet mest om skarpskyttertroppen. De driver i hovedsak med overvåkningsoppdrag med mulighet til å ta ut "high value targets" hos fienden. I en patrulje (lag) var det i 2012/2013 6 soldater. PF (patruljefører), NKP (nestkomanderende patruljefører), speider, sambandsmann, 40-mann og to finskyttere. PF er sesjant eller fenrik av grad og er lederen for patruljen, NKP er en vernepliktig plukket ut for å ha vist gode lederegenskaper før besiktelsen som vise-korporal. Speider er lagets "spesialist" på kart, kompass og navigering. Han går alltid først i masjrekka og bestemmer hvilken rute vi følger fra A til B og all planlegging mtp. ruta som skal følges. Sambandsmann er patruljens "spesialist" på samband og komunikasjons-utstyret de har med seg. Han vet hvordan radioene fungerer, hvordan lendet påvirker signaler og hvordan han skal utbedre sambandsdekkningen. Finskytterne er de som har hovedansvar for HK417 og er skyttere på disse. Det er de i patruljen med best resultat fra skarpskytterkurset. I tillegg til HK417 bruker finskytterne MP7 da 417 fort blir litt stor og tung. Oppklaringstroppen har de samme rollene i patruljen med unntak av finskytterne. Oppklaringstroppen er oppsatt på BV mens sierra er oppsatt på hver sin snøscooter Konge! takk for info Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Har fått innkalling til 2.bn i august 2016, og gleder meg som en unge! Jeg er også interessert i få vite mer om kavesk ettersom at det mest sannsynlig er min ønsket tjenestemulighet Hei! Jeg har også fått innkalling til 2.bn i august 2016 Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 18. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2016 Bare et halvårs tid igjen til innrykk nå! Noen som har begynt å trene? isåfall hvordan ligger dere an? Lenke til kommentar
Flua007 Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hei! Jeg har innrykk i 2bn i januar 2017, gleder meg litt for mye... Lest lengre opp i tråden at alle kompaniene er åpne ved innrykk i jan, men har også hørt rykter om at det kun er støttekomp og kpB som har januar innrykk. Noen som kan oppklare dette? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hele bataljonen har innrykk samtidig. Lenke til kommentar
Smashers Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Tjenestegjorde i 2. bataljon et par år. Innrykk i januar kom et halvt år etter jeg var ferdig, så er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. I Bravo og Charlie er det tre tropper. Tror nok det er slik at innrykket er fordelt 2 + 1. Altså at ett kompani har innrykk i august hvor de fyller opp to tropper, mens januar innrykket fyller opp en tropp. Omvendt for Charlie. Dette var bare et eksempel, men jeg tror det er slik det fungerer. Da vil bataljonen vært bedret styrket om alarmen en dag skulle gå. All tjeneste i bataljonen er krevende, men kan tenke meg at jegertjenesten i KavEsk og PB-troppen til StøKP er den som kan være hardest. Er i hvertfall her pakningene fort blir tyngst. Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Hei! Jeg har innrykk i 2bn i januar 2017, gleder meg litt for mye... Lest lengre opp i tråden at alle kompaniene er åpne ved innrykk i jan, men har også hørt rykter om at det kun er støttekomp og kpB som har januar innrykk. Noen som kan oppklare dette? Heisann! Du har mye å glede deg til! Det er sant at det er kun KPB og støtkp som har innrykk i Januar. Bare å fyre løs om du har noen spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå