Gå til innhold

USB boot!

Calm

Anbefalte innlegg

I går da jeg skulle legge meg til å sove tenkte på hvor smart det hadde vært om jeg kunne boote fra USB driven min, men slo tanken for fra meg og tenkte "nei, selvfølgelig er det ikke mulig. USB boot støtte i BIOS? Det har jeg aldri hørt om. Men det er en god ide..."

Og jommen finner jeg ut i dag at det finnes USB drives med boot støtte, og når jeg sjekker BIOS'en på laptop'en så har den jaggumeg USB boot støtte den også!!! Genialt! Men jeg kan ikke huske å ha sett tilsvarende på stasjonære PC'er... hadde vært kjekt å vite når jeg skal kjøpe nytt system!

Har du mulighet for dette på din maskin? Sjekk ditt system, og bidra gjerne til en liten roundup av hvilke hovedkort som har støtte!

edit: da tenker jeg først og fremst på "PenDrive" typen og ikke eksterne USB harddisker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har noen av dere peil på hvordan enn kan lage en usb memory stick bootable. Det må jo finnes et eller annet image som kan lage en stick bootable. Jeg har en bærbar uten diskettstasjon som jeg trenger å boote i DOS, men finner ingen programmer for å lage dette. BIOS støtter USB boot....

Siggis

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...