Calm Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 I går da jeg skulle legge meg til å sove tenkte på hvor smart det hadde vært om jeg kunne boote fra USB driven min, men slo tanken for fra meg og tenkte "nei, selvfølgelig er det ikke mulig. USB boot støtte i BIOS? Det har jeg aldri hørt om. Men det er en god ide..." Og jommen finner jeg ut i dag at det finnes USB drives med boot støtte, og når jeg sjekker BIOS'en på laptop'en så har den jaggumeg USB boot støtte den også!!! Genialt! Men jeg kan ikke huske å ha sett tilsvarende på stasjonære PC'er... hadde vært kjekt å vite når jeg skal kjøpe nytt system! Har du mulighet for dette på din maskin? Sjekk ditt system, og bidra gjerne til en liten roundup av hvilke hovedkort som har støtte! edit: da tenker jeg først og fremst på "PenDrive" typen og ikke eksterne USB harddisker! Lenke til kommentar
Treat Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 funker på mitt MSI k7n2 delta-ilsr har du nyeste bios da på maskina? Lenke til kommentar
siggis Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har noen av dere peil på hvordan enn kan lage en usb memory stick bootable. Det må jo finnes et eller annet image som kan lage en stick bootable. Jeg har en bærbar uten diskettstasjon som jeg trenger å boote i DOS, men finner ingen programmer for å lage dette. BIOS støtter USB boot.... Siggis Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Lurer på om det går å lage en 128mb eller 256mb PenDrive bootbar slik at den kan brukes i stedet for floppy. Noen som har peiling, guide eller link til guide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå