Gå til innhold

Kjøpe brukt Canon 60D

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i dag ett Canon 450D som jeg ønsker å oppgradere til bedre kamera.Har sett litt på Canon 60D som en får til en ok pris på bruktmarkedet. Er dette ett godt kjøp eller bør jeg strekke meg mot 70D eller nyere kamera i Canon x00D serien?

Ser ikke for meg att jeg vil bruke video funksjon i noen stor grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke video noe stort savn kan du også se på 50D, et mer solid kamera og bildekvaliteten er ikke så lang etter 60D og ikke så himla mye mer etter 70D, du kan si at et nyere kamera er bedre på høyere ISO (i mørkere omgivelser) men det er ikke "revolusjonerende" forskjeller.

Det kameraet som har begynt og falle endel på bruktmarkedet nå er første generasjon 7D, du kan få et bra eksemplar for ca 4500.-

Sjekk bruktmarkedet på foto.no og finn.no, team biathlon har en indikasjon på hva kameraer blir annonsert for.

Du burde og frekventere forumposten "kupp i bruktmarkedet" så ofte du har tid, mange som poster kameraannonser der som selges for en god pris.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er ikke video noe stort savn kan du også se på 50D, et mer solid kamera og bildekvaliteten er ikke så lang etter 60D og ikke så himla mye mer etter 70D, du kan si at et nyere kamera er bedre på høyere ISO (i mørkere omgivelser) men det er ikke "revolusjonerende" forskjeller.

Det kameraet som har begynt og falle endel på bruktmarkedet nå er første generasjon 7D, du kan få et bra eksemplar for ca 4500.-

Sjekk bruktmarkedet på foto.no og finn.no, team biathlon har en indikasjon på hva kameraer blir annonsert for.

Du burde og frekventere forumposten "kupp i bruktmarkedet" så ofte du har tid, mange som poster kameraannonser der som selges for en god pris.

Takk for gode tips, skal følge med litt i den tråden du nevner.

Lenke til kommentar

For så vidt enig i det Nautica skriver, både 60D og 50D er fortsatt helt OK kameraer, men samtidig kjøper du da en modell som begynner å bli ganske gammell. Det er selvsagt et kostnadsspørsmål, men personlig ville jeg anbefalt å se på en litt nyere modell når du først skal oppgradere. Sjekk også nypriser så du har litt oversikt over prisnivået. En del som selger brukt forventer å få veldig mye for sitt brukte kamera i forhold til dagens prisnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...