kalm Skrevet 2. august 2015 Rapporter Del Skrevet 2. august 2015 Hei alle, Jeg har fått tak i en sykkel som ligner denne: http://bruktesykler.no/salgsobjekter/19.11.2009-1000683.jpg som jeg har tenkt å pusse opp. Den har blitt litt sliten med årene, og jeg har tenkt å sette den i stand slik at jeg kan suse avgårde på den når sommeren kommer igjen. Er det noen som har gjort noe lignende selv, og kan fortelle meg punkt for punkt hva som må gjøres? Anbefaler dere å lakkere eller male den? Dessuten har den noe rust jeg må få bukt med, hvordan gjør jeg det? Jeg er ganske grønn på dette feltet, som dere muligens skjønner, og setter pris på all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 3. august 2015 Rapporter Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Er det noen som har gjort noe lignende selv, og kan fortelle meg punkt for punkt hva som må gjøres? Et manuskript som man MÅ nødt til å følge når det gjelder sykkeloppussing har jeg aldri sett. Man bør se an saken lit selv. Hvis sykkelen ikke er værre enn den på bildet, tror jeg at jeg hadde holdt meg selv litt i kragen fra å gjøre for mye, bortsett fra litt puss på forkrommede deler, nytt fett i diverse lagere og generell justering. Hvis det var en rustflekk under krankhuset (noe som er ganske typisk) hadde jeg også brukt en stålbørste på drillen, pusset, kostet på litt grunning, og deretter litt lakk i noenlunde matchende farge. Det er litt vasnkelig å beskrive til punkt og prikke hva du bør/vil gjøre i ditt tilfelle. Ville vært mye enklere å gi deg innspill hvis du postet et bilde av DIN sykkel, med de skavankene som finnes. Endret 3. august 2015 av Chip Salte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå