trondbue Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei Jeg har i det siste hatt store problemer med min Sony Ericsson T300. Problemet kommer og går. Problemet er at i perioder kan jeg ikke få dekning hjemme eller andre steder der det ikke er top dekning i fra før. Hjemme der jeg altid har dekning kan jeg plustselig få opp at den ikke finner noe nett. Problemet er ikke at ikke det er dekning siden jeg altid for dekning med samme sim kort i min Nokia 3310. Når problemt kommer vare det i fra 2-3 dager og opptil i over en uke og så kan den plutselig virke helt fint i et par uker før det kommer igjen og dette er jeg milt sagt blitt dritt lei av.. Samtidig som jeg har problemer med dekningen begyner den å slå seg av og på i tide og utide. Jeg kan sitte å tryke på den og så plutselig sluker lyset og alt stopper opp mens bildet fremdeles er der og etter 2-3 sekunder starter den på nytt. I dag har den foreksempel slått seg av og på 7 ganger og jeg har kanskje hatt dekning i en halv time til sammen. Har hatt den til reperasjon en gang og det var etter det den begynte å slå seg av og på. Før den var på reperasjon var det bsre vanvittig trøbbel med dekningen. Kan jeg hær kreve en ny mobil eller hva kan jeg gjøre? Er så lei av at jeg aldri kan stole på at den funker. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Lever den til reperasjon én gang til. Om reperasjonen er forventet å ta mer enn 7 dager har du rett på lånetelefon i mellomtiden. Klarer de å reparere den er jo alt bare fint. Om de ikke klarer det, har du rett til å heve kjøpet. Enkelt og greit! Folk må begynne å lese forbrukerkjøpsloven! www.lovdata.no Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg kjøpte telefonen i Januar 2003 så reperasjoner kommer på garantien. Problemet begynte for ca 2 måneder siden og jeg hadde den på reperasjon hos et Sony Ericsson verksted i Kristiansand for 1 og en halv uke siden. Jeg sendte e-post til BestBuy i går men har ikke fått svar enda. Er litt kjedelig å betale 55 kroner for å sende den inn til reperasjon hvis den ikke vil virke denne gangen heller. Jeg må i hvertfall få den til å virke uten problemer før garantien går ut. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg må i hvertfall få den til å virke uten problemer før garantien går ut. Da har du veldig god tid. Forbrukerrådet mener at man har 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner. Mobilprodusentene sier 1. Uansett har du minst 2 år! Forvirrende? Ja, det er det. I følge norsk lov har du minimum 2 års reklamasjonsrett på slike varer. Og det er et ABSOLUTT minimum. Om gjenstanden er beregnet å vare lenger, skal man ha 5 års reklamasjonsrett. Du skal heller ikke betale for å få sendt varen din på verkstedet. Ingen kan kreve deg for mer penger enn du allerede har betalt ved kjøpstidspunktet. Det er da ikke din feil at mobilen går i stykker, er det vel? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Fikk svar fra BestBuy nå i kveld om at jeg måtte sende den inn til Anovo Norge as. Skal ta å sende den i morgen ettermiddag da. Får bare håpe at de gidder å teste den til de finner feilen og at de ikke bare prøver en gang når den virker helt ok siden dette bare er peiodevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå