Gå til innhold

Hvilken VPN tilbyder burde jeg gå for?

TheKims

Anbefalte innlegg

Som tittelen over sier så ønsker jeg en billig og god VPN leverandør. Ser ofte Netflix gjennom mobilen og Chromecast så hadde vært greit om de har støtte for mobil også. Så lurer litt på hvilken VPN leverandør jeg skal gå for? Finnes det noen greie gratis versjoner som fungerer? Er primært til Netflix det skal brukes til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal bruke det primært for Netflix ville jeg brukt UnblockUS (bruker det selv). Det er mye raskere enn vpn, men det koster 50$ dollar i året. Du kan prøve det en uke gratis og se om du liker det. Da kan du bytte mellom mange forskjellige land og få tilgang til mer innhold. Bytter primært mellom USA, Canada, UK og Australia og er veldig fornøyd. Det er ikke krypert. Du får heller ingen alternativ ip-adresse, så dette er ingen tjeneste for torrents, men til streaming er det ypperlig. Du kan lese mer om hvordan det virker på hjemmesiden deres. Det er også mange andre SmartDNS leverandører der uten som du kan prøve om du ikke er fornøyd med Unblock.

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

Jeg er i gang med mitt andre år som ExpressVPN-kunde. Koster penger, men er en god tjeneste.

Jeg har tidligere brukt purevpn og private internet access før jeg nå i sommer byttet til ExpressVPN mens jeg var i Kina.

Svært fornøyd med hastighet, som hos de to andre var aldeles begredelig.

Lenke til kommentar

Har brukt Mullvad i et par år eller mer.  Billig, god ytelse, aldri hatt noe kluss.  Har også testet en del alternativer (lenge siden nå, så jeg husker ikke hvilke) uten å finne noen som var bedre.  Gratistjenester som faktisk funker tror jeg du kan se langt etter.  I alle fall har jeg aldri hørt om noen.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Dersom du skal bruke det i forhold til torrents så må du lese deg litt opp på hva de ulike tjenestene inkluderer. Jeg har også brukt Mullvad et par år, rett og slett fordi de ikke logger noe som helst. Endel av disse VPN tjenestene fører logger, som de vil utlevere dersom de blir tvunget til det. 

Mullvad koster rundt 40-50,- pr måned (svinger med valuta), og kan brukes på opptil 3 enheter pr. konto. Fungerer fint på mobil og nettbrett også, da bruker du bare openVPN som klient. På PC har de en egen applikasjon som er ganske enkel i bruk. Klienten har en ganske kjekk funksjon hvor den kutter all nett tilgang dersom klienten mister kontakt med serveren. Kjekk funksjon dersom du har torrents gående. Etter ca 18 måneder i bruk har dette kun skjedd meg 1-2 ganger. 

Tror hardware.no har flere tester liggende av VPN tjenester. 

Lenke til kommentar

Tenkte visst jeg får Amerikansk Netflix så trenger jeg ikke å bruke torrents mere.

Hvordan er det å sette opp Mullvad på telefonen, er det en enkel sak? Bruker primært mobilen til å streame Netflix til Chromecasten.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Hva mullvad angår så installerer du openVPN, og logger deg deretter inn på mullvad sine hjemmesider med kundenummeret ditt. Derfra laster du ned en config-fil som du åpner med OpenVPN også er det egentlig bare å trykke connect. Ønsker du å koble deg til servere som står en annen plass en USA så laster du ned aktuell config fil og velger denne i OpenVPN. 

Dette gjøres kun første gangen. Neste gang du skal koble deg opp så er det bare å åpne OpenVPN og trykke connect. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+5132

Drar opp denne igjen, noen som har erfaring med NordVPN? Har hatt ExpressVPN i ett år og det har fungert bra men ser at NordVPN er under halv pris av ExpressVPN. Bruker VPN for å se US/UK Netflix

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd flere.. IPRedator, Anonine, AirVPN etc. Min anbefaling er å velge enten NordVPN eller ExpressVPN. Disse har gode, sikre løsninger og det er ikke noe tull med hastighet osv. Ikke de billigste, ikke de dyreste.

Kort test/info NordVPN (http://pew.to/mhJZWL8)

Kort test/info ExpressVPN (http://pew.to/XWX1yJC)

En venn anbefalte Private internet access. Har ikke testet disse men tror de også er ok.

Endret av ronorio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...