Within Q Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 For noen år siden da jeg fortsatt var tenåring og bodde hjemme, overvåket mine foreldre tydeligvis mine smsmeldinger. Jeg slettet meldingene med en gang etter at jeg hadde lest de, og passet godt på mobilen til en hver tid, så de kunne ikke ha lest meldingene, men så en dag kom moren min og ramset opp nøyaktig det som sto i noen smsmeldinger jeg hadde fått. De må ha "hacket" mobilen på et eller annet vis. På hvilke måte er det sannsynlig at de kan ha lest mine sms-meldinger på? Hva kan jeg gjøre for å være i sikkerhet nå? Foreldrene mine har nummeret mitt nå (de er "skadet", så det er sannsynlig at de fortsatt overvåker dersom de har muligheten til det), og jeg har tenkt til å bytte til et nytt tlfnummer som de ikke skal få. Er det egentlig som regel telefonnummeret man overvåker via eller er det selve mobilen (eller begge deler)? Vil det å bare bytte telefonnummer kunne være nok til å beskytte meg (som de ikke vet hva er og dette er så klart ikke oppgitt i opplysningen heller), eller må jeg skifte ut selve mobilen også? Lurer også på: Er man tryggere med en eldre type mobiltelefon enn med en nyere som feks de med touch-skjerm? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Med SMS+ får du bedre kontroll over SMS’ene på ditt abonnement. Velg Les mer Du kan: • kopiere alle SMS til din e-postadresse • videresende SMS til en annen mobil • besvare SMS automatisk med autosvar Tjenesten koster kun 19,-/mnd. og aktiveres enkelt på MinSide. Autosvar (valgfritt) Det du skriver som autosvar vil sendes i retur til den som sender SMS til deg. F.eks: Jeg er for tiden på jobb i en fjellhall uten dekning, men vil svare så fort jeg er tilbake i dagslyset. Videresending: Ønsker du å få SMSen videresendt til et annet (norsk) mobilnummer så skriver du dette inn under SMS + valgene på MinSide. Du kan også velge å få sendt en kopi av SMS til epost. Du betaler ikke for meldinger som blir kopiert, videresendt eller sendt som autosvar. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Er det noen andre enn NetCom som har SMS+? Om TS har en slik funksjon på sitt abonnement, må denne fjernes. (Da må han selv stå som juridisk eier) endring av SIM, telefon eller nummer vil ikke fjerne dette. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Bare kjøp en 300,- telefon med kontantkort på en bensinstasjon så er du trygg. De kan overvåke deg med spionvare på telefonen og via enkelte tjenester i abonementet som er beskrevet over. Med spionvare så kan de overvåke telefonsamtaler, din posisjon/ lokasjon, hva du gjør på Internett etc etc. Storebror ser deg, eller i ditt tilfelle foreldre Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hvis du fikk tlfnr av foreldrene dine, kunne de ha bestilt tvilling kort det nr. Da får de alle innkommende SMS og samtaler, men ikke utgående. Bestiller du deg nytt nr, så kan de ikke det lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå