Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Bakgater i Havana II Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Begge versjoner veldig gode! Artig med litt eksotiske bilder her inne også.. Mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Flotte bilder fra castro's verden dette 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 To flotte bilder igjen fra deg:) Liker! Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Gode og fortellende bilder fra den kommunistiske verden. Begge versjoner er veldig bra. Jeg kjenner godt til situasjonen for menneskene som bur i liknende land. Det er når man har sett slike forhold i virkeligheten at man ser hvor godt vi har det her i Norge. Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Begge versjoner veldig gode! Artig med litt eksotiske bilder her inne også.. Mvh Fredrik Flotte bilder fra castro's verden dette To flotte bilder igjen fra deg:) Liker! Hilsen Tove Gode og fortellende bilder fra den kommunistiske verden. Begge versjoner er veldig bra. Jeg kjenner godt til situasjonen for menneskene som bur i liknende land. Det er når man har sett slike forhold i virkeligheten at man ser hvor godt vi har det her i Norge. Mvh Torbjørn Hei alle sammen! Det var gøy å fotografere i disse gatene, alt er jo motiver i grunnen. Litt slitsomt å gå sammen med familien, havnet jo stadig langt i bakleksa.. Skulle gått litt mer for meg selv og kommet skikkelig inn i fotomoduset.. Flott at dere liker bildene, men glem for all del ikke å kritisere også, det er jo litt av poenget her inne Det er litt av en tankevekker å dra til et sånt land, de har så godt som ingenting. Butikkene har bare noen ytterst få varer, og de er like dyre som i Norge! Ikke noe billigland dette her! Kjøtt/fisk og ris/bønner er det folk lever på. Ikke grønnsaker, ikke noe krydder. De hadde virkelig gørr kjedelig mat, men det var ikke maten jeg reiste til Cuba for. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Fin miljøskildring! Artig med et litt "skjevt" blikk på de hygiensiske forhold i V1, og ikke minst et typisk gatemiljø i V2. Velger meg V2, her! 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Flott dokumentasjon av hverdagsliv på Cuba:-) Selv i all sin elendighet, så er dette et fargerikt miljø å se for oss nordboere. V1 skulle nok vært vinklet litt til venstre, slik at du slapp og få med den mer moderne farkosten i høyre bildekant. Sånn, det var kritikken.... V2 derimot, er mer autentisk, med gammel amerikaner på en side av gata og en god gammel russisk Moskvitch.(noen ganger stavet Moskvich eller Moskwitch) Kjenner en som kjøpte en slik. Ble levert i kasser og han måtte sette den sammen selv..... Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Veldig artig å se disse bildene fra Havanas bakgater. Funksjonelle utsnitt og kledelig koloritt. Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Fin miljøskildring! Artig med et litt "skjevt" blikk på de hygiensiske forhold i V1, og ikke minst et typisk gatemiljø i V2. Velger meg V2, her! Ja, det er et land med mange kontraster. Atrig å ha vært der og sett det med egne øyne. Du vargte V2 på grunn av den fine dama? fnis Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Flott dokumentasjon av hverdagsliv på Cuba:-) Selv i all sin elendighet, så er dette et fargerikt miljø å se for oss nordboere. V1 skulle nok vært vinklet litt til venstre, slik at du slapp og få med den mer moderne farkosten i høyre bildekant. Sånn, det var kritikken.... V2 derimot, er mer autentisk, med gammel amerikaner på en side av gata og en god gammel russisk Moskvitch.(noen ganger stavet Moskvich eller Moskwitch) Kjenner en som kjøpte en slik. Ble levert i kasser og han måtte sette den sammen selv..... Jeg vurderte litt fram og tilbake hva jeg skulle gjøre med denne moderne bilen, men kom til det at den er tross alt en del av gatebildet den også, og den gir bildet enda mer kontrast i form av gammelt versus nytt. Derfor fikk den være med. Cubanere har vel den holdningen generelt at det er bare om å gjøre bare å overleve til i morgen. All skapertrang og entreprenørskap er nærmest luket ut av genene virker det som. Det er litt av et system de har. Vanskelig for oss å forestille oss hvordan det er å leve slik. Stua deres er ikke større enn gangen til en normal norsk familie, den ligger i gateplan, inneholder en sofa og to stoler, kanskje en TV. Der sitter de om kvelden med døra åpen ut til gata så folk kan se rett inn. Husene ramler regelrett i hodet på dem, uten at noe blir gjort virker det som. Lite har blitt gjort siden revolusjonen. Fikk han sammen Moskvitch'en? Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Veldig artig å se disse bildene fra Havanas bakgater. Funksjonelle utsnitt og kledelig koloritt. Mvh. Rolf Så hyggelig at du liker å se disse bildene, jeg har mer på lager... Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Flott. Semningsfullt. Livsnært. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Flott. Semningsfullt. Livsnært. Takk for hyggelig kommentar Gro! Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Det meste er sagt av de andre - men veldig spennende å se dine dokumentariske bilder mvh Jan 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Flotte bilder begge to , liker den litt pastellaktige fargepaletten , det er slik det blir når det går veldig lenge mellom hver gang man får råd til å male. Ellers er nok oppfinnsomheten stor når en må klare seg med lite. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Det meste er sagt av de andre - men veldig spennende å se dine dokumentariske bilder mvh Jan Hyggelig at du liker bildene Jan Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Flotte bilder begge to , liker den litt pastellaktige fargepaletten , det er slik det blir når det går veldig lenge mellom hver gang man får råd til å male.Ellers er nok oppfinnsomheten stor når en må klare seg med lite. Mvh Alec[/quote Takk for hyggelig kommentar Alec! Ja, regner med de har laget seg et slags system vedsiden av systemet for å kunne overleve. Men likevel synes jeg de kunne gjort mer ut av det lille de har, spesielt på matfronten. Øya er jo SÅÅÅ grønn og frodig, likevel er der så lite som blir dyrket. Skjønner jo at det ikke er noe gøy som bonde når du må gi fra deg 90% av avlingen til en latterlig pris. Resten kan du ha til eget bruk. Her er det nok et lite marked... Men vanlige folk kan vel dyrke litt i hagene sine? Men det ser ikke ut til at de gjør det. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 2 stemningsfulle reisebilder. Har du vært i Havana i sommer? Dit har jeg også lyst til å dra en gang. Henning 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jo, man kan kanskje få litt spesielle følelser her før man oppdager at det er en gris. Slikt ser man jo vanligvis ikke i bygatene i Norge lenger for her ser man liksom ikke grisen fra den er i levende live til den ligger i kjøledisken som koteletter, ribbe eller skinkesteik for å nevne noe. Et dokumentarisk bilde som også godt kunne godt under pressebilde. Roar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg