Karbon1 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hvor mange prosent av bilen er hyllevare, og hva er spesialbygget? Jeg vil estimere at universitetet i Stuttgart har nok rundt 99% egenproduserte deler. Eneste typiske hyllevare her er skruene. Jeg vet også at de ikke har produsert motorene, jeg mener den er utviklet av universitetet i Zürich. Siden formel student er for ingeniørstudenter er hovedpoenget i konkurransen å lage bilen helt fra bunn av. Derimot er det bare de absolutt beste laga i konkurransen som har så spesiallaga biler. Selv om de ikke er mye er det nok mer hyllevare blant de lagene som ligger litt lavere, men da må man dessverre nøye seg med 0-100 på over 3-4 sekunder Lenke til kommentar
G Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hvor spesielle er dekkene, felgene og bremser eksempelvis? Er det noe vits å oppfinne hjulet på ny liksom? Lenke til kommentar
Karbon1 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Dekk, felger og bremser er et sted man kan kutt mye vekt. Bremser og felger er ofte egenprodusert, men det er ytterst få lag som lager gummien i dekkene. Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Dekk, felger og bremser er et sted man kan kutt mye vekt. Bremser og felger er ofte egenprodusert, men det er ytterst få lag som lager gummien i dekkene. Meg bekjent er det det vel ingen lag som lager gummien i dekkene sine selv, men et og annet lag har fått utviklet sin egen gummi i "samarbeid" med dekkselskap. Jeg tipper samarbeidet strekker seg til at laget sier hva de ønsker seg og produsenten (f.eks. Pirelli) lager. Dekkselskapet får antagelig mye gratis testing ut av denne løsningen, så det blir vinn-vinn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå