Magikeren Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Her er noe jeg satt sammen: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1578425&su=D98EC9CF-3383-42CE-9566-5A50E9B1893D Ser dette her bra ut? Mulig å få BF4 på Ultra med 60FPS? Det er isåfall målet. Overklokking er altså en viktig faktor. OS er vi litt usikre på siden det er snakk om W10 så vi skal drøye det litt og se om vi gidder W10 så OS er ikke med i bildet for nå. Mulig å få DirectX11? HDD kjøpes seinere hvis det trengs, PC'en skal bare brukes til Spill (BF4 er nok eneste som kommer til å ta mest plass med 60gb+) og noen hundre prosent lovlige filmer som blir slettet for å lage plass senere. PC'en må holde ut i noen år og må være oppgraderingsvennlig, overklokkbar og bra med kjøling. Lurer altså på om man burde gå for 16 GB også, siden nå som jeg spiller og har Speccy, google chrome og noen få andre ting + bf4 bruker jeg litt under 8 GB, og er alltid greit med litt mer, men tenkte det kanskje er bare å skaffe seg evt. senere sammmen med en HDD. DVD-drive eller hva de greiene heter trengs ikke siden all spill kjøp skal være digitalt. Vennligst si ifra hvis du ser om det er noe som mangler! Takk! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Kjøp deg heller GTX 970 med en samsung 850 evo SSD. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-radeon-r9-380-2gb-4gb-review lengre ned på siden ser man GTX 960 ligger på 49.4 FPS på ultra 4x MSAA i battlefield 4. Du mener vel ikke DX 12 som er windows 10? Siden DX 11 er veldig lenge siden det kom ut i windows 7. Du kommer veldig langt med 8 GB ram, men ville anbefalt noen brikker som minstefall har 1x8 GB slik om du trenger mere kan du legge til flere for å få dualchannel. Om du har 1x4 GB begrenser det veldig hvor mye ram du kan ha i maskinen. Kingston HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB CL10 (2x8GB) er sikkert greie rambrikker men vanskelig å få tak i, nå begynner nok DDR3 snart å gå mot slutten, når LGA 1151 kommer så er greit å tenke på prisene kan gå opp om produktsjonen legges ned det skjedde verfall for DDR2. Endret 2. august 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Magikeren Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Kjøp deg heller GTX 970 med en samsung 850 evo SSD. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-radeon-r9-380-2gb-4gb-review lengre ned på siden ser man GTX 960 ligger på 49.4 FPS på ultra 4x MSAA i battlefield 4. Du mener vel ikke DX 12 som er windows 10? Siden DX 11 er veldig lenge siden det kom ut i windows 7. Du kommer veldig langt med 8 GB ram, men ville anbefalt noen brikker som minstefall har 1x8 GB slik om du trenger mere kan du legge til flere for å få dualchannel. Om du har 1x4 GB begrenser det veldig hvor mye ram du kan ha i maskinen. Kingston HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB CL10 (2x8GB) er sikkert greie rambrikker men vanskelig å få tak i, nå begynner nok DDR3 snart å gå mot slutten, når LGA 1151 kommer så er greit å tenke på prisene kan gå opp om produktsjonen legges ned det skjedde verfall for DDR2. GTX 970 blir over budsjettet. Skal ha skjerm, mus, tastatur evt. headset også. Ser ut som r9 4gb gjorde det meget bra i forhold til andre kort i det "prisranget". Er Samsung Evo's bedre/mer stabile/lever lengre enn Kingston? Mente DirectX12 ja, er greit å ha støtte for directx12, og leste at 300 series (r9) støtter dx12 Mener du en minnebrikke på 8 GB eller 2 stykker på 8 GB? med en så får du vel ikke dual channel så da regner jeg med at mener at det er bedre med 2x8gb enn 4x4? Finnes det noe som "Quad Channel"? Vente på DDR4 høres ut som en sliten joob. Har merket at det å kjøpe PC'er (bygge) er ofte en "vent til det kommer ut nye kort etc." type ting hvor jeg har selv erfart at når det kommer ut etter 2 uker eller 1 måned så var det likevel ikke verdt å vente på de enten pga. at de er dyrere og viser bare 5% fps boost og eller andre ting. Takker for svar! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Samsung er mere kjent særlig Pro serien er langt bedre. Det er 830 Evo serien en del har hatt problemer med ytelsen har gått ned over tid. https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-channel_memory_architecture så sokkel 2011 og nyere støtter quad channel. Du må velge om du vil gå for 1 eller 2 rambrikke eller 8\16 GB. Selv ville jeg vurdet sokkel LGA 2011-3 eller vente på LGA 1151 er synd å betale rambrikker som du ikke får brukt videre hvis du oppgrader. Lenke til kommentar
Magikeren Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Samsung er mere kjent særlig Pro serien er langt bedre. Det er 830 Evo serien en del har hatt problemer med ytelsen har gått ned over tid. https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-channel_memory_architecture så sokkel 2011 og nyere støtter quad channel. Du må velge om du vil gå for 1 eller 2 rambrikke eller 8\16 GB. Selv ville jeg vurdet sokkel LGA 2011-3 eller vente på LGA 1151 er synd å betale rambrikker som du ikke får brukt videre hvis du oppgrader. Samsung er mere kjent særlig Pro serien er langt bedre. Det er 830 Evo serien en del har hatt problemer med ytelsen har gått ned over tid. https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-channel_memory_architecture så sokkel 2011 og nyere støtter quad channel. Du må velge om du vil gå for 1 eller 2 rambrikke eller 8\16 GB. Selv ville jeg vurdet sokkel LGA 2011-3 eller vente på LGA 1151 er synd å betale rambrikker som du ikke får brukt videre hvis du oppgrader. Okey! Kunne du kommet med samme oppsett c.a med bedre komponenter mtp. ytelse/pris? Helst innen samme budsjett. Jeg forstår ikke helt det med ram. Går du for 1 får du ikke dual channel, sant? Så jeg/han som skal kjøpe pc'en burde enten gå for 2x8 eller 4x4? Tror ikke det vil være en så stor sak å oppgradere senere til nye minnebrikker. Takker igjen for svar =) Har aldri hørt om sokkel 2011-3 er dette noe som har kommet ut nylig? Endret 2. august 2015 av Magikeren Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Her er noe jeg satt sammen: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1578425&su=D98EC9CF-3383-42CE-9566-5A50E9B1893D Ser dette her bra ut? Mulig å få BF4 på Ultra med 60FPS? Det er isåfall målet. Overklokking er altså en viktig faktor. OS er vi litt usikre på siden det er snakk om W10 så vi skal drøye det litt og se om vi gidder W10 så OS er ikke med i bildet for nå. Mulig å få DirectX11? HDD kjøpes seinere hvis det trengs, PC'en skal bare brukes til Spill (BF4 er nok eneste som kommer til å ta mest plass med 60gb+) og noen hundre prosent lovlige filmer som blir slettet for å lage plass senere. PC'en må holde ut i noen år og må være oppgraderingsvennlig, overklokkbar og bra med kjøling. Lurer altså på om man burde gå for 16 GB også, siden nå som jeg spiller og har Speccy, google chrome og noen få andre ting + bf4 bruker jeg litt under 8 GB, og er alltid greit med litt mer, men tenkte det kanskje er bare å skaffe seg evt. senere sammmen med en HDD. DVD-drive eller hva de greiene heter trengs ikke siden all spill kjøp skal være digitalt. Vennligst si ifra hvis du ser om det er noe som mangler! Takk! Hvilken oppløsning mener du? 1080p ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Billig x99 startpakke: https://prisguiden.no/liste/152460 Lenke til kommentar
Magikeren Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Her er noe jeg satt sammen: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1578425&su=D98EC9CF-3383-42CE-9566-5A50E9B1893D Ser dette her bra ut? Mulig å få BF4 på Ultra med 60FPS? Det er isåfall målet. Overklokking er altså en viktig faktor. OS er vi litt usikre på siden det er snakk om W10 så vi skal drøye det litt og se om vi gidder W10 så OS er ikke med i bildet for nå. Mulig å få DirectX11? HDD kjøpes seinere hvis det trengs, PC'en skal bare brukes til Spill (BF4 er nok eneste som kommer til å ta mest plass med 60gb+) og noen hundre prosent lovlige filmer som blir slettet for å lage plass senere. PC'en må holde ut i noen år og må være oppgraderingsvennlig, overklokkbar og bra med kjøling. Lurer altså på om man burde gå for 16 GB også, siden nå som jeg spiller og har Speccy, google chrome og noen få andre ting + bf4 bruker jeg litt under 8 GB, og er alltid greit med litt mer, men tenkte det kanskje er bare å skaffe seg evt. senere sammmen med en HDD. DVD-drive eller hva de greiene heter trengs ikke siden all spill kjøp skal være digitalt. Vennligst si ifra hvis du ser om det er noe som mangler! Takk! Hvilken oppløsning mener du? 1080p ? Tenkte 1080p er forsatt standard? 1080p 60hz? Men jeg personlig ville gått for 1080p 144hz. Har du noe forslag til hva jeg burde kjøpe når det kommer det med å holde seg innen budsjett? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hvis målet er under 10k, så kan det være at x99 gjør at du kommer litt utenfor budsjettet. MEN du får en pc som overklokker like bra, varer lengre, og har bedre oppgraderingsmuligheter. Skal du selge den engang, så får du mere i prosent igjen enn med et 1150 oppsett. Uansett så er gtx 970 det beste valget av skjermkort per dags dato til prisen.. Personlig ville jeg gått for x99 basert oppsett med gtx 970. Det er det desidert lureste valget etter min mening. Lenke til kommentar
Magikeren Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Hvis målet er under 10k, så kan det være at x99 gjør at du kommer litt utenfor budsjettet. MEN du får en pc som overklokker like bra, varer lengre, og har bedre oppgraderingsmuligheter. Skal du selge den engang, så får du mere i prosent igjen enn med et 1150 oppsett. Uansett så er gtx 970 det beste valget av skjermkort per dags dato til prisen.. Personlig ville jeg gått for x99 basert oppsett med gtx 970. Det er det desidert lureste valget etter min mening. Skjønner ikke hva x99 er Har hvertfall en annen venn som drar BF4 på high med skjermkort fra 2012 som er veldig dårlig (50-100 fps 1080p), tror du ikke orginale oppsettet jeg laget hadde fungert? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har hvertfall en annen venn som drar BF4 på high med skjermkort fra 2012 som er veldig dårlig (50-100 fps 1080p) Spesifikk og grei sammenligning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå