Niklasp Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Trodde du at det var vanskelig å løse en vanlig Rubiks Kube? Denne er <em>mye</em> verre.Her slår han verdensrekorden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 De som er på verdensrekordnivå, føler de et system slavisk, eller tar de "snarveier"? AtW Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Viktigste å gå etter når man løser den er midten og hjørnene som er referanse på faste plasser man må forholde seg til, resten blir teknikker av ulike slag. Det er snakk om å bruke riktige teknikker optimalt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Viktigste å gå etter når man løser den er midten og hjørnene som er referanse på faste plasser man må forholde seg til, resten blir teknikker av ulike slag. Det er snakk om å bruke riktige teknikker optimalt. Ok, så de følger et system hele veien mao? AtW Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Ok, så de følger et system hele veien mao? AtW Ja , de følger et system hele veien. Det aller mest vanlige systemet kalles for reduction. Systemet kan deles opp i nybegynner og avansert. Nybegynnermetoden er enkel , men tar betydelig lengre tid å utføre enn den avanserte. Det finnes også en hel del subvarianter av den avanserte De oppe verdenstoppen kan tilogmed veksle fra en variant til en annen , avhengig av mønsteret på brikkene. Har laget en gjennomgang av den avanserte metoden , forklart med bilder : Fra begynnelsen : Først en rad ( på 7'ern er det faktisk viktig at man starter med raden i midten ): En rad til: Nå er første senter løst : Deretter løses senteret på motsatt side , som i dette tilfellet er orange. Når den er løst , kan man valgfritt løse to nye sentre ( de bør være side om side ) : Og tilslutt de to siste sentrene som i dette tilfellet er grønn og gul : De ytterste brikkene - kanter - er så neste steg. Jeg løser den "sliced" som er en del av den avanserte metoden , dvs at jeg midlertidig "ødelegger" sentrene som jeg nylig har løst : Nå har jeg løst alle kanter + at jeg har satt sammen sentrene igjen. Vi er nå over på noe som bare kalles for 3x3 , dvs at kuben kan betraktes som en vanlig liten 3x3 kube Cross + F2L : OLL : Og til slutt PLL , som løser kuben : Vanlige problemstillinger er de to siste sentrene ( som i dette tilfellet er grønn og gul) , som kan være vrien : De to siste kantene er også vanskelig. For mange er dette en vanskelig sak , alle brikkene er løst , men de to siste er speilvent Tar ca 19-22 trekk å løse den Endret 3. august 2015 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg