Colin. Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 WOW! http://www.theverge.com/2015/7/29/9061467/microsoft-windows-10-pc-game-streaming-to-xbox-one Dette var en stor nyhet! Håper det kommer og de får det til. Da er det rett og slett sjakk-matt hva angår multiplattform-spill på konsoller! Dette er mye bedre enn XO-spill til PC, mye mye mye bedre. Og, ikke overraskende nok, vanskeligere å få til ifølge Spencer. Men de jobber med det, og jeg har troa! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Dette blir en fin salgs gimmick for MS, hvorvidt det er et behov for streaming den ene eller andre veien er jeg usikker på. Grafikken vil ikke bli bedre for de med dårligere pc enn hva Xbo gir, og for oss med bedre rigg enn xbo vil det jo bli dårligere mtp det skal omkodes, sendes, omkodes igjen, vises på tv, passe overens med kontroll input osv. I verste fall vil jo dette påvirke multiplattformspillene til pc da "alle" streamer spillene så spillet trenger ikke å være 100% fordi man kan skylde på streaming når shitty koding gjør at det lager. Nåtidig tablet har vært ute et år halvannet, og er rettet inn mot streaming segmentet uten at det har ført til et super salg. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det trenger ikke bli merkbart dårligere selv om det streames, det kommer ann på hvor mye ressurser Microsoft legger ned i å perfeksjonere dette. Og om bilde skulle lide litt, så vil det allikevel være mye bedre om det kommer i nærheten av hva en PC kan vise til. Da trenger man ikke konsoll-sammenligner av multiplattform-spill lenger, Microsoft sin versjon har automatisk vunnet. Såklart vil dette være tøft å ta innover seg for SDF, men dette var en strålende nyhet for alle XO-eiere. XO-eiere går en spennende tid i møte, uten tvil. 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Men... om man har en PC kan man allerede streame til f.eks en liten stueboks som ligger under TVen. Akkurat slik som Microsoft tilsynelatende sikter seg mot. Og man kan gjøre det i dag, langt billigere enn å kjøpe en Xbox One. Steam har f.eks en egen løsning, og det er flere der ute. For noen som allerede har en Xbox One vil det å kjøpe seg en PC kun for å spille multiplattformspill - på denne måten - være velkommen til det for min del. Men da merker de nok fort at å ha PCen koblet til med HDMI/DP er rett og slett bedre. Og så kanskje de begynner å bruke mus/tastatur i skytespill også Slik jeg ser det er dette en utvidelse av en funksjon PCer allerede har, til gode for PC brukere. Konsollbrukere må jo fortsatt kjøpe seg en PC. Playstation kommer dårligst ut av det, med mindre de skaffer seg sin egen løsning, men Xbox One er ikke langt bak. Den store vinneren er jo PC. Ikke Xbox. Endret 2. august 2015 av Lakus 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Men så må man ha den stueboksen også da, og hva koster den kommer jo veldig ann på relevansen også, med XO får man jo itillegg tilgang til det konsoll-eksklusive biblioteket av spill som Microsoft har. At man kan gjøre det billigere som du sier stemmer helt sikkert, men jeg ser ikke hvorfor det skulle gjøre dette mindre bra for Microsofts del, og det i konkurransen mot sine andre konsoll-rivaler... De jobber visstnok med mus/tastatur-tilgjengelighet også. Så har man en PC som allerede er bedre enn XO, noe jeg vil si de fleste gamere har (vill påstand, jeg vet), så er jo dette sykt fett. Å tro dette vil være en gimmick er fornektelse. Playstation kommer ikke dårlig ut av dette, de blir rett og slett begravd om dette blir tilfelle. Men, alt Microsoft gjør er jo dårlig og gimmicky, ikke sant? Hehe. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jaja, vi er tydeligvis av forskjellige oppfatninger om hvor viktig denne funksjonen kommer til å bli. Og det er greit. Jeg kan bare ikke se for meg at det blir dette som gjør at folk heller kjøper PC/Xbox enn Playstation. 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Playstation kommer ikke til å lide noe av en kommende funksjon som dette. Ingen slutter med konsoll bruk pga en kan streame PC spill til en konsoll. En funksjon som en forøvrig har hatt nå en stund via Steam ifra PC til PC. Konsoll brukere bryr seg ikke om PC og en skal være rimelig partisk om en tror en funksjon som dette vil få folk bort ifra Playstation. Selv har jeg både en XBO og en PC. Og jeg kommer på ingen måte til å ta i bruk denne funksjonen om den kommer. Hvorfor skal jeg etter å ha brukt tusenvis på tusenvis av kroner degradere spill opplevelsen på noen måte? Endret 3. august 2015 av LarZen 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Så konsoll-brukere bryr seg ikke om PC? Haha, jaha. Men det man vet konsoll-brukere bryr seg om er 1080p 60fps, så nå kan alle sammenligningene endelig bli betydningsløse, for Microsoft vil alltid kunne levere bedre enn Sony dersom dette blir en realitet. Så ja, jo, det er jo helt herlig det for oss XO-brukere uansett hvor man velger å spille enten det er på XO eller PC. Nå gjenstår det å se hvordan dette blir, og du antar at spill-opplevelsen blir degradert i betydelig grad... Snakk om å være negativt innstilt til denne muligheten. *ønsketenkning*... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Nei, Microsoft kan ikke alltid levere bedre enn Sony bare fordi man kan streame fra pc. I sp spill kan de kanskje levere bedre, men jeg tror ikke det er noe å hente på mp i spill pga kontroll etterslep mm. Eneste fordelen jeg kan se med dette er at man endelig kan få noen gode rts spill på xbox, ettersom de med et slikt system trenger full støtte for mus og tastatur for å få dette til. Men ja jøss, det er sikkert de som kommer til å bruke og benytte seg av dette tilbudet, men majoriteten vil nok som med Wii u bare si meh, og fortsette med sine vaner. Jeg tror ikke har lest om noen som engang ønsket seg slik funksjon før ms sa de skulle gjøre det. Men dette er bare en videreutvikling av det de gjorde med 360, og som gjorde at salget i starten var en liten katastrofe i forhold til Sony med ps4. De glemmer at den gjevne konsollkjøperen vil spille, og det er det de bryr seg om, spill. Jeg har ørten millioner dingser i huset som kan gjøre alt det andre, men bare en maskin som kan spille xb1 spill! Så før de begynner med alt annet burde de bli best på spill, og få utnyttet den svake hw best mulig. Det var det Sony innså etter et tregt ps3 salg, og det er derfor de selger bedre enn ms i dag. Endret 3. august 2015 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Så konsoll-brukere bryr seg ikke om PC? Haha, jaha. Men det man vet konsoll-brukere bryr seg om er 1080p 60fps, så nå kan alle sammenligningene endelig bli betydningsløse, for Microsoft vil alltid kunne levere bedre enn Sony dersom dette blir en realitet. Så ja, jo, det er jo helt herlig det for oss XO-brukere uansett hvor man velger å spille enten det er på XO eller PC. Nå gjenstår det å se hvordan dette blir, og du antar at spill-opplevelsen blir degradert i betydelig grad... Snakk om å være negativt innstilt til denne muligheten. *ønsketenkning*... Konsoll brukere har blitt mer obs på 1080p og 60fps da det har vært endel spill som har det. Og fordelene er såpass selvforklarende at når et spill kommer i 30fps eller 900p. Så klager dem. Noe som er forståelig... Om/når dette kommer så er XBO fortsatt den noe svakere av dem nye konsollene og muligheten for å vise en video av hva som skjer på en PC forandrer ikke det. Synes det er snodig at du mener at det å kjøre spill på en helt annen maskin for så å vise video av det på en konsoll. Betyr "sjakk-matt hva angår multiplattform-spill på konsoller". Jeg er ikke negativ til en slik funksjon. Det er en artig funksjon som jeg tror kan være artig å prøve. Men ikke noe som folk kommer til å bruke. Akkurat som bakover kompatibilitet av X360 spill på XBO. En funksjon som "mange vil ha" men som få kommer til å faktisk ta ibruk. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke har bygget en PC til prisen av ca 6stk XBO maskiner for å streame det til en XBO. Og jeg har ingen tro på at konsoll eiere av hverken XBO eller PS4 kommer nå til å anse XBO som en "vinner" pga en kan se en video strøm fra en PC. Virker litt som ønsketenkningen til en som er veldig glad i Xbox EDIT: Men blås nå i hva jeg tenker å mener. Viktigste er at du synes dette er spennende og gleder deg. Endret 3. august 2015 av LarZen Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kunne de ikke heller lagd noe så man får streamet spill fra stasjonær pc til laptop da feks? Eller kanskje noe sånt alt finnes? Det kunne ihvertfall jeg ha tenkt meg, stasjonær pc som står å durer for seg selv på avstengt rom + spill på laptop i stua... Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Steam Link kommer etil å koste rundt 500NOK.Ser ingen grunn for meg å investere i en XBO pga denne muligheten, kult hvis du har en XBO men ser ikke dette som er kjøpsargument Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Eg har ein HDMI-kabel kopla frå PC-en til TV-en, og ein trådlaus handkontroll. Blir ikkje mykje billegare enn det. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Bare pga dette så vurderer jeg Xbox One. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kunne de ikke heller lagd noe så man får streamet spill fra stasjonær pc til laptop da feks? Eller kanskje noe sånt alt finnes? Det kunne ihvertfall jeg ha tenkt meg, stasjonær pc som står å durer for seg selv på avstengt rom + spill på laptop i stua... Det finnes å kalles SteamStreaming. Jeg bruker å spille en god del spill på min lille 13.3" laptop med I3 prossesor og Intel HD graphics fra min gaming rigg. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Helt klart en funksjon som kan være kjekt for en del, men jeg har problemer med å se at dette skulle appellere til de store massene. Dette forutsetter vell at man sitter på en god pc fra før, og jeg ser for meg at det også vil være tekniske utfordringer som rett og slett gjøre det greiere å bare kjøpe spillet på Xbox One. Om dette kommer til PS4 tviler jeg på at jeg blir å benytte meg av det. Da tror jeg bakoverkompabiliteten Microsoft annonserte er viktigere. Der misunner jeg Xbox One eiere, selv om det gjerne ikke er særlig mange spill jeg hadde spilt selv. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kunne de ikke heller lagd noe så man får streamet spill fra stasjonær pc til laptop da feks? Eller kanskje noe sånt alt finnes? Det kunne ihvertfall jeg ha tenkt meg, stasjonær pc som står å durer for seg selv på avstengt rom + spill på laptop i stua... Det finnes å kalles SteamStreaming. Jeg bruker å spille en god del spill på min lille 13.3" laptop med I3 prossesor og Intel HD graphics fra min gaming rigg. Hvor responsivt blir det med en slik løsning? Merker du forskjell fra å spille rett på riggen? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kunne de ikke heller lagd noe så man får streamet spill fra stasjonær pc til laptop da feks? Eller kanskje noe sånt alt finnes? Det kunne ihvertfall jeg ha tenkt meg, stasjonær pc som står å durer for seg selv på avstengt rom + spill på laptop i stua... Det finnes å kalles SteamStreaming. Jeg bruker å spille en god del spill på min lille 13.3" laptop med I3 prossesor og Intel HD graphics fra min gaming rigg. Hvor responsivt blir det med en slik løsning? Merker du forskjell fra å spille rett på riggen? Nå har jeg ikke spilt så mye med mus og tastatur på laptopen med SteamStreaming, men med 360 kontroller så merker jeg ingen forskjell på inputlag om jeg spiller direkte på gaming riggen eller på laptopen. Eneste forskjellen jeg merker er at laptopen kun har en 60Hz monitor, mens på gaming riggen har jeg en 144Hz som føles mye smoothere. Merket litt lag når jeg skulle prøve å spille med trådløs tilkobling, så anbefaler å bruke en kabel visst det er mulig. Nå kan det jo være at mitt modem ikke er av de beste, så det kan jo fungere visst man har et bedre modem enn jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå