Fallingwater Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hvis en Zalman Heatpipe ikke passer så må du jo kunne enten -Kjøre den eksisterende vifta på lavere volt -Rive av den gamle vifta, og montere på en mer stillegående vifte på en eller annen måte? Ja jeg vet det er en radialvifte(?) som er montert på orginalt, men den kobberklompen som sitter på nå ser så stor og fin ut at kortet fint overlever så lenge det bare har litt luftstrøm over seg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Stemmer, det er en radialvifte. Jeg gav den 9V i går, og det er ikke noe jeg kan leve med. Selve kjøleribben er veldig fin. Jeg driver og ser litt på alternative løsninger. Edit: Okei, dette var ikke så dumt. Det eneste er at kobberstykket er blankpolert helt til utsugstingen, så det er litt dumt for varmeoverføringen (større areal = bedre) hvis jeg kobler en vifte rett på kobberflaten. Eller? Det er iallefall en veldig billig løsning, iom at jeg har Arctic Silver og en 60mm Delta liggende. Jeg har også fått tilbud om en BlueOrb (hei til deg, HEE), men hvis jeg kan mekke sammen en løsning sånn på stående fot, så hadde det vært optimalt. Så, 60mm festet på selve kobberflaten eller litt lengre mot utsuget? Viften må vel fort suge? Hva tror dere om dette? Endret 12. november 2003 av LarsC Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ok, nå har jeg tuklet litt her. Hvor kritisk er det at ingenting er i kontakt med lederene/banene på selve kortet? Jeg har brukt strips til å feste en 60mm Delta på kjøleribben, men jeg måtte la en strips gå under ribben, så den er i kontakt med selve kortet. Tenk deg at den berører kortet mellom de to hullene helt til høyre (det ene hullet er ikke med i bildet): http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...oler_finish.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå