Gå til innhold

Hva burde jeg gi for en slik PC?

Anbefalte innlegg

Acer Aspire V5-552PG hybrid (dvs. den kan brukes som gaming pc)
Touch skjerm,
AMD A10-5757M 2,5Ghz (up too 3,5Ghz whit TURBO) prosessor,
1000GB HDD,
AMD Radeon HD 8750M med 2GB dedikert minne skjermkort.
Ultra Thinn Aluminiums Casing,
4 innebygde dolby Sourrund Høyttalere
LED HD skjerm
Windows 8,0.
Dette er en super kjapp og nydelig PC. trenger penger til depositum til min nye leilighet etter samlivsbrudd så denne selges med tungt hjerte.

Skjermstørrelse 15.6 "
Vekt 2.2 kg
Minne (inkludert) 8 GB
Total lagringsplass 1000 GB
Skjermoppløsning 1366 x 768
Grafikkprosessor AMD Radeon HD 8750M

Noen kommentarer og tanker angående prosessor og gpu hadde også vært fint...

Takker for svar :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har omtrent lik ytelse på grafikkortet, men mye bedre cpu, ellers veldig lik i spesifikasjonene, men noe eldre.

Jeg er usikker på hva du vil ha hjelp til. Tittel på tråden tilsier at du vurderer å kjøpe denne maskinen, men i teksten står det at du skal selge den? Har du limt inn teksten fra salgs-annonsen, eller skal du faktisk selge den?

Normalt kan man ta tommelfinger regelen og trekke fra 30% av nypris og deretter 30% av det igjen for hvert år. Med nypris på ca. 7000 Kr vil jeg si det gir bruktpris på ca. 3500 Kr nå. Men sammenliknet med hva man kan få både nytt og brukt i prisklassen synes jeg 3500 er litt i meste laget.

APU'en A10-5757M er såvidt jeg husker loddet rett på hovedkortet, og kan derfor ikke oppgraderes. Den yter som cpu omtrent som en av de svakere i3 prosessorene til Intel. Men sitter du en plass uten strøm, og vil spille, duger den til litt lett spilling. Det dedikerte skjermkortet er også ganske svakt til dagens spill. Men holder i en knipe. Det sørger den dårlige oppløsningen på skjermen for, men gjør jo samtidig surfing og mail til et mareritt.

Summa summarum: Et godt kjøp til ca. 2000 - 2500 Kr. Ikke gi mer enn 3000, eller vær fornøyd om du får det for den. Hva enn måtte være tilfellet angående om du er kjøper eller selger. :)

Lenke til kommentar

Denne har omtrent lik ytelse på grafikkortet, men mye bedre cpu, ellers veldig lik i spesifikasjonene, men noe eldre.

Jeg er usikker på hva du vil ha hjelp til. Tittel på tråden tilsier at du vurderer å kjøpe denne maskinen, men i teksten står det at du skal selge den? Har du limt inn teksten fra salgs-annonsen, eller skal du faktisk selge den?

Normalt kan man ta tommelfinger regelen og trekke fra 30% av nypris og deretter 30% av det igjen for hvert år. Med nypris på ca. 7000 Kr vil jeg si det gir bruktpris på ca. 3500 Kr nå. Men sammenliknet med hva man kan få både nytt og brukt i prisklassen synes jeg 3500 er litt i meste laget.

APU'en A10-5757M er såvidt jeg husker loddet rett på hovedkortet, og kan derfor ikke oppgraderes. Den yter som cpu omtrent som en av de svakere i3 prosessorene til Intel. Men sitter du en plass uten strøm, og vil spille, duger den til litt lett spilling. Det dedikerte skjermkortet er også ganske svakt til dagens spill. Men holder i en knipe. Det sørger den dårlige oppløsningen på skjermen for, men gjør jo samtidig surfing og mail til et mareritt.

Summa summarum: Et godt kjøp til ca. 2000 - 2500 Kr. Ikke gi mer enn 3000, eller vær fornøyd om du får det for den. Hva enn måtte være tilfellet angående om du er kjøper eller selger. :)

Kopiert og limt inn salgsteksten ja... takker for svar og sammenligninger med intel som jeg kjenner noe bedre til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...