Thomas-needhelp Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg et lydkort . Soundblaster digital 4.1 ! Når jeg plasserte kortet i maskinen min og skulle starte pc'n gikk alt fint.. jeg innstalerte driverne til kortet og restartet pc'n min. Da jeg skulle starte windows kom det opp et helt blått skjembildet der det stod en feil melding .. Jeg forstod det slik at jeg måtte update bios og noe med ACPI . De sa jeg skulle gå inn på www.hardware-update.com og laste ned ny version av bios eller noe lignende . Jeg finner ingen ny version av bios der. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre for å kunne bruke lydkortet ? takk mvh thomas Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 umm...ikke lett å hjelpe siden du ikke oppgir hva slags hovedkort du har og hvilket OS du bruker, du bare nevner noen feilmeldinger. Soundblaster har mye unødvendig SW som følger med, så jeg anbefaler først å kun installere driver.. (hvis du har winXP kan det være du kan bruke de innebygde driverne i starten). Hvis du må oppdatere bios finner du som regel det på din HK-produsent sine hjemmesider, og der er gjerne også guide for hvordan du går frem. Men mulig du bare må endre/justere litt enten i OS eller i bios for å få ting til å funke, siden du snakker om en melding ang ACPI.....her er en definisjon: ACPI: Advanced Configuration and Power Interface. En spesifikasjon introdusert i 1997 fra Intel, Microsoft og Toshiba for hvordan komponenter i en PC skal spare strøm. ACPI lar operativsystemet kontrollere strømforbruket til de ulike enhetene i en PC, f.eks. skru av strømmen til eksterne enheter (f.eks. en CD-ROM-spiller) når enheten ikke er i bruk. Så hvis ikke du finner ut av det...prøv å kom med mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå