Gå til innhold

Er Sennheiser Urbanite XL bra for gaming?


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste året prøvd ut ulike headsett, men ikke blitt fornøyd med noen av dem. Disse har jeg prøvd:

 

- Turtle Beach Ear Force Z60

- Logitech G430

- Steelseries Siberia V2

- Sony PS3 Trådløst 7.1 Gaming headsett

 

Etter å søkt på nettet var det mange som mente at gaming headsett med surround er et salgsgimmick, og som oftest simulert surround. Man ble anbefalt å kjøpe stereo hodetelefoner i den øvre klassen da disse var langt bedre. Jeg gikk derfor til innkjøp av Sennheiser Urbanite XL. De er egentlig beregnet for Ipod, Iphone og Android-telefoner, men jeg synes at lyden på dataspill (for eks. Starcraft 2) er ganske så bra. Er det noe mer jeg kan gjøre for å få bedret lyden? Jeg har allerede gjort de endringene som skal til i Windows 7 (avspillingsenheter). Dessuten har jeg Creative Soundblaster Audigy 5/RX lydkort i pcen. 

 

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser Urbanite XL er vel ikke det som går under "øvre klasse"; det er nedre del av mellomklassen. Kort oppsummert, det er bare kontoen din som setter grense på hvor bra du kan få. Jeg vil tro Sennheiser Urbanite XL gjør jobben bra, du kan gå til 20.000-50.000 kun for headset. Skal du øke nivået ytterligere kan du bruke det dobbelte på hodetelefonforsterker samt tilsvarende for DAC :)

Lenke til kommentar

Sennheiser Urbanite XL er vel ikke det som går under "øvre klasse"; det er nedre del av mellomklassen. Kort oppsummert, det er bare kontoen din som setter grense på hvor bra du kan få. Jeg vil tro Sennheiser Urbanite XL gjør jobben bra, du kan gå til 20.000-50.000 kun for headset. Skal du øke nivået ytterligere kan du bruke det dobbelte på hodetelefonforsterker samt tilsvarende for DAC :)

 

Og hen som var så fornøyd :rofl: 

Lenke til kommentar

Det skal legges til at jeg tror det er en smart plan å gå for stereoheadset i stedenfor disse surround-greiene. Nå har ikke jeg spilt på 10+ år, men selv på den tiden hadde lydsystemet på spill støtte for å emulere 3D-lyd-posisjon i stereo - som fungerte overraskende bra. Faktisk bedre enn datidens surround-hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...