Gå til innhold

Windows 10 - den store feil og bugs tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har et problem der mapper som har innhold vises som tomme. Når jeg går inn på bildemappen står det at "Denne mappen er tom", selv om egenskapene viser at det er 25GB med innhold der.

 

I tillegg får jeg ikke startet programmer fra søkefunksjonen, så hvis jeg for eksempel trykker Win+S, skriver Kontrollpanel og trykker "enter", skjer det ingen ting.

 

Maskinen min er en Surface Pro 4, forresten.

 

EDIT: Kan også legge til at søkefunksjonen heller ikke finner det siste programmet jeg installerte, selv om det ligger i start-menyen.

Endret av Cutters
Lenke til kommentar

Når jeg starter pcen kommer jeg rett til der jeg logger meg inn. Får ikke starta opp i bios å innstallert windows 10 pånytt. Noen som har vært borti problemet? Trykker jeg delete ved oppstart kommer det ikke opp noe bilde i heletatt men pcen står å går.

 

Dette styrer du fra Update & Security -kontrollpanelet (under Settings).

Disse sidene kan kanskje være til hjelp (men det er mulig utseendet er noe endret):

http://www.tenforums.com/tutorials/2294-advanced-startup-options-boot-windows-10-a.html

http://www.tenforums.com/tutorials/21756-usb-drive-boot-windows-10-a.html

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som sliter med at ikonene på skrivebordet ordner seg automatisk, selv om det ikke er huket av på"ordne ikoner automatisk"? Pc-en står også på flymodus, selv om den ikke gjør det. Det er markert at flymodus er aktivert, men flymodus er ikke aktivert.

På min laptop blir ikonene plutselig store uten at jeg gjør noe aktivt. Jeg høyreklikker på skrivebordet ("Vis") og endrer fra middels til store ikoner også tilbake til middels, så er det i orden noen uker før det gjentar seg.

Lenke til kommentar

Sliter med at Copy'n'Paste clipboard (utklippstavle) sporadisk ikke fungerer til tider.
 
Nå er Windows som OS et veldig sammesatt og komplekst system som skal tilfredstille mange "lyster". Det jeg ikke helt forstår er hvorfor CTRL+C og CTRL+V ikke virker som det skal til en hver tid.
 
F.eks. i dag så la jeg inn en tekststreng i Notepad, som jeg ønsker å kopiere inn i en celle i LibreOffice.org.
 
Det fungerte selvsagt ikke. Den husker kun det foregående som ble limt inn i LibreOffice.org. Så deretter har jeg brukt denne PC'en på andre Copy'n'Paste vis uten problemer i dag. Også forsøkte jeg å gå tilbake til det samme Notepad og libreOffice.org-vinduene.
 
Ikke knø om den vil friskmelde seg. Derfor har jeg søkt litt på nettet, men vet i grunnen lite om "innvollene til Microsoft", så hva skal jeg tørre å endre på, uten at jeg risikerer å gjøre skade på Windows'en?
 
Her er et klassisk eksempel på hva folk kan føle om dette dilemmaet, og det var på Microsoft.com sine egne forum. Jeg skumleste litt også gikk jeg til siste nyeste side i tråden, men ikke knø om jeg fant noen offisiell uttalelse fra Microsoft som var til noe hjelp:
 
post-30484-0-09188700-1476273258_thumb.jpg
 
 
Så klassisk, at noe ikke blir feilrettet på før folk har revet av seg hår og parykker.
 
Jeg fant selvsagt et annet forslag. Kan det være løsningen? Men, det viktigste, i så fall hvorfor?
 
 


 
 
Hva betyr denne kommandoen med admin privilegier for noe:

cmd /c"echo off"|clip"



post-30484-0-55578100-1476274243_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

dobbeltposter vedlegget for lettlesthets skyld:

 

post-30484-0-09188700-1476273258.jpg

 

Kilde: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files/cutcopypaste-doesnt-work-windows-10/73c6d715-456e-423d-bbd0-83b9c19c1de1

 

Forresten så fokuserer den diskusjonstråden svært mye på at folk har migrert fra f.eks. Win7/Win8. Jeg migrerte med clean-install metode, så derfor skulle ikke denne PC'en ha noen andre effekter enn det å innstallere Win10 friskt og nytt. Min PC er relativt frisk og ny.

 

 

 

post-30484-0-55578100-1476274243.jpg

 

 

Nå fikk jeg plutselig en følelse av at problemet kanske stammer i fra WinXP-dager?

Endret av G
Lenke til kommentar

F.eks. i dag så la jeg inn en tekststreng i Notepad, som jeg ønsker å kopiere inn i en celle i LibreOffice.org.

 

Har du oppdatert til nyeste versjon av LibreOffice?

Og har du sjekket Copy & Paste fra f.eks. Notepad til en browser (eller et annet program)?

Og tilsvarende, Copy & Paste fra noe annet enn Notepad til LibreOffice?

Ser du et mønster her?

 

Ctrl-C og Ctrl-V-funksjonaliteten er jo også avhengig av implementasjonen i både programmet det kopieres fra og programmet det kopieres til, så det er ikke gitt at det er Windows 10 som er (den eneste) synderen her.

Lenke til kommentar

Smukk, rett inn i Edge i fra Notepad (copy'n'paste).

 

Men, jeg oppdaget svaret ditt etter at jeg hadde stengt LibreOffice.org som en forberedelse på en omstart av Win10.

 

Så meldingen din, og lot være å omstarte Win10, men åpnet LibreOffice.org etter det vellykkede Edge-pasteingen. Er det LibreOffice.org som holder igjen på Clipboard?

 

Og hvorfor fungerer så all slags annen Copy'n'paste både før, etter og imellom, på helt andre programkonstellasjoner? Som om ingenting har hendt.. Men LibreOffice.org var like fullt ikke mulig å Paste til tidligere når ting var fastlåst.

 

Etter omstart av kun LibreOffice.org, så tar den Pasteingen fra Clipboard inn i en nystartet LibreOffice.org, selv uten Win10 omstart.

 

EDIT:

Jeg har ikke sjekket etter nyeste LibreOffice.org

 

EDIT 2:

Jeg har Libreoffice.org versjon 5.2.1.2, som også er den nyeste blant den releasegrenen som jeg kjører på. Testet i fra programvaren Libreoffice.org sin check for updates.

 

EDIT3:

Rettet OpenOffice.org til LibreOffice.org

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Noen som sliter med at ikonene på skrivebordet ordner seg automatisk, selv om det ikke er huket av på"ordne ikoner automatisk"? Pc-en står også på flymodus, selv om den ikke gjør det. Det er markert at flymodus er aktivert, men flymodus er ikke aktivert.

På min laptop blir ikonene plutselig store uten at jeg gjør noe aktivt. Jeg høyreklikker på skrivebordet ("Vis") og endrer fra middels til store ikoner også tilbake til middels, så er det i orden noen uker før det gjentar seg.

 

Så merkelig. Da har vi noe av det samme problemet. Du har ikke tilfeldigvis en Asus -laptop du og?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alvorlig bivirkning (gitt at BSOD er alvorlig nok) etter "patch tuesday" (bare nå skjedde patchingen på lørdag hos meg da).

 

Samme bug har rammet 2 bærbare PC'er.

 

Det skjer når man aktivt velger å trykke for å løse ut USB-lagring i systemtray. Det skaper en BSOD. Slik så Event Viewer ut etter oppstart av maskinen igjen på den ene av disse maskinene:

 

post-30484-0-55450700-1477804920_thumb.jpg

 

 

post-30484-0-41950400-1477805616_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Å helvete, bra du tar tak i det. Skal selvfølgelig stå LibreOffice.org. Hvordan jeg klarte å skrive feil?

Jeg tror det er greit å konkludere at clipboard problemet er knyttet til LibreOffice , til og med under Linux er det et problem.

Det går langt tilbake i tid også. (sjekk søk).

https://www.google.no/search?q=libreoffice+clipboard+problem

 

Jeg har aldri brukt Oo eller Lo , kun office fra microsoft på alle pcer og har aldri hatt problemer med clipboard i windows 10 jeg kan erindre med lokalt installerte programmer

 

Anbefalt å lese denne: https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=62196

Alle 66 postene.

Bug kategori er :inherited from Oo.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt en timesvis lang gratis support økt hos MS.

 

Først en helsikkens stor oppryddingsjobb initiert av support agenten med Tweaking.com utility.

 

Så mye trøbbel med at chat faller ut etter rebooting, flere ganger. Får tildelt ny support agent i hytt-og-gevær. Så har de til slutt endt med at jeg må in place upgrade Win10. Altså en Media Creation Tool nedlastning hvor man reinstallerer, men får beholde programvare og personlige filer.

 

PC ble noe mer responsiv. Men, inn og utplugging av USB lagringsenheter ga noen ganger BSOD, og andre ganger ikke. Tross alle forsøk på å rydde Win10.

 

Til slutt ga han opp og kalte det for et driverproblem. Rart at det også skjer på en annen PC da?

 

Deler Asus og Lenovo bærbare samme USB hardware og bruker de samme USB driver? Han påsto også at det kunne være noe feil med harddisken. Noe som ville vært en katastrofe siden det er en backup HDD. Men, den ble værende i systemet som fungerende ved andre forsøk. Prøvde så en USB-minnepenn, og denne lagde også BSOD. Nå kjører jeg Revo Uninstall portable i fra den, uten problem.

 

Problemet oppstår først ved release, altså når man i system tray klikker for å løse ut lagringsenheter. "Safe Remove Hardware and Eject Media"

 

 

Satan så jævlig irriterende  :shrug:

(må banne ekstra mye på søndager vettu)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...